۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۸
کد مطلب : ۴۳۹۳۰
یک روز مانده تا آغاز رسمی انتخابات

شهرستان بروجن و انتخابات مجلس شورای اسلامی در یک نگاه

مشارکت حداکثری مردم شهرستان بروجن در ادوار گذشته انتخابات، تاکنون 10 نماینده از این حوزه انتخابیه را با هدف قانون گذاری و نظارت بر حُسن اجرای قوانین راهی مجلس شورای اسلامی نموده است.
شهرستان بروجن و انتخابات مجلس شورای اسلامی در یک نگاه
به گزارش جهانبین نیوز، روز یکشنبه دهم آذرماه ۹۸ و با شروع ثبت‌ نام از نامزد‌های نمایندگی یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی 47 داوطلب شامل 42 داوطلب مرد و 5 داوطلب زن در حوزه انتخابیه شهرستان بروجن اقدام به ثبت نام کردند.
 
با بررسی صلاحیت کاندیدا‌ها براساس روزشمار انتخابات در هیئت های اجرایی و نظارت طی نوبت های مختلف و استعلام از مراجع چهارگانه از جمله دادگستری، نیروی انتظامی، وزارت اطلاعات و سازمان ثبت احوال، صلاحیت 18 داوطلب اِحراز و تأیید شد.
 
با شروع مهلت قانونی تبلیغات انتخابات و طی یک هفته گذشته 6 داوطلب با حضور در فرمانداری و ارائه درخواست کتبی، انصراف خود از داوطلبی نمایندگی مجلس شورای اسلامی را اعلام نموده که هم اکنون شمار داوطلبان حاضر در عرصه انتخابات شهرستان بروجن به 12 نفر رسیده است.
 
شهرستان بروجن به عنوان دومین شهرستان استان چهارمحال و بختیاری، افزون بر 125 هزار نفر جمعیت دارد که واجدین شرایط انتخابات در آن به 66 هزار نفر می رسد.
 
مشارکت حداکثری و بالای 70 درصد اقشار مختلف مردم این شهرستان در ادوار گذشته انتخابات، تاکنون 10 نماینده از این حوزه انتخابیه شامل شهرهای بروجن، گندمان، بلداجی، فرادنبه، نقنه و سفیددشت را با هدف قانون گذاری و نظارت بر حُسن اجرای قوانین راهی مجلس شورای اسلامی نموده است.
 
به گفته مسعود ملکی فرماندار بروجن، 97 شعبه اخذ رأی ثابت و سیار در 3 بخش مرکزی، گندمان و بلداجی درنظر گرفته شده و 2 هزار و 500 نفر از عوامل اجرایی، نظارت و بازرسی در برگزاری دوره یازدهم انتخابات مجلس شورای اسلامی در این حوزه انتخابیه مشارکت خواهند نمود.
 
منصور میرزاکوچکی، غلامرضا میرزایی، سیروس برنا، امیرعباس سلطانی و خدیجه ربیعی فرادنبه به ترتیب نمایندگان دوره های اخیر شهرستان بروجن بوده که با کسب اکثریت آرا راهی مجلس شورای اسلامی شده اند.

بهره برداری از طرح های انتقال آب بین حوضه ای، تکمیل جاده های چهارخطه، تعیین و تکلیف مجتمع پتروشیمی، توزیع عادلانه منابع و امکانات، سهم خواهی مدیریتی، توسعه صنعت، کشاورزی، گردشگری و... عمده مطالبات مردم شهرستان بروجن است که به نظر می رسد عدم تحقق وعده های انتخاباتی عمده دلیل گذر از نمایندگان در هر دوره از انتخابات بوده به طوری که هر یک تنها به مدت یک دوره (4 سال) بر صندلی بهارستان تکیه زده اند.

یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی 2 اسفند 98 برگزار می شود.


انتهای پیام/1030ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۱ اسفند ۱۳۹۸

ساعت:

۱۱:۰۸:۵۹

20 Feb 2020