کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دهه هشتادی‌ها آماده خلق حماسه

حضور رای‌اولی‌ها پای صندوق‌، با چاشنی شور و هیجان

1 اسفند 1398 ساعت 8:13

با نزدیک شدن به زمان یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و خلق یک حماسه عظیم دیگر از سوی ملت ایران، هیجان جوانان رای اولی نسبت به سایر افراد برای حضور در انتخابات و کسب تجربه‌ای برای اولین بار در تعیین سرنوشت کشورشان بیشتر است و آماده هستند که با شور و حرارت رای خود را به صندوق بیاندازند.


به گزارش جهانبین نیوز؛ اکنون که در آستانه یک حماسه بزرگ دیگر یعنی یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی قرار گرفته‌ایم و دو روز دیگر تا این واقعه مهم زمان مانده، شور و حال عجیبی در بین مردم به راه افتاده است و برخی به دنبال معرفی کاندیدای مورد نظر خود یا تحقیق درخصوص کاندیدای اصلح هستند اما در این بین هیجان جوانان رای اولی نسبت به سایر افراد برای حضور در انتخابات و کسب تجربه‌ای برای اولین بار در تعیین سرنوشت کشورشان بیشتر است از همین‌رو با حضور در یکی از مدارس متوسطه دوره دوم شهرکرد حضور یافتیم و از حس و حال این بچه‌ها برای حضور در انتخابات سوال کردیم که متن آن را می‌خوانید:

انتخابات حماسه‌ای است برای اثرگذاری در سرنوشت کشور
 
الهام مرادی یکی دیگر از دانش‌آموزان شهرکردی در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ با تاکید بر اینکه قطعا در انتخابات شرکت خواهم کرد اظهار کرد: انتخابات حماسه بزرگی است که ما می‌توانیم با حضور خودمان در سرنوشت کشورمان اثرگذار باشیم.
 
وی با اشاره به ویژگی‌های نماینده خوب بیان داشت: یک نماینده خوب باید حرف و عملش یکی باشد و اقدامات خوب نماینده‌های قبلی را ادامه داده و از پیگیری اقدامات نامناسب خودداری کرده و درگیر بازی‌های سیاسی نشود.



این جوان رای اولی در شهرکرد این موضوع که رای ندادن عاملی برای بهبود وضعیت کشور است را رد کرد و ادامه داد:  باید همه به پای صندوق رای بیایم چون اگر امروز رای ندهیم فردا نمی‌توانیم هیچ انتقادی کنیم و دلیل آن این است که ما هیچ مشارکتی برای انتخاب افراد نداشته‌ایم و به‌طور کلی خود را کنار کشیده‌ایم.
 
مرادی با بیان ایکه امسال اولین سالی است که من هم به پای صندوق رای می‌روم و احساس خوبی دارم ادامه داد: من دوست دارم برای رای دادن به همراه مادرم به پای صندوق رای بروم.

باید کسی وارد مجلس شود که درد مردم را کشیده باشد

خانم توکلی یکی از دانش آموزان شهرکردی در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ با بیان اینکه به دلیل اینکه هر بار کاندیداها شعار ها و وعده‌هایی می‌دهند و زمانی که باید عمل کنند هیچ کاری از آن‌ها دیده نمی‌شود اظهار کرد: من تصمیم گرفتم امسال در انتخابات شرکت نکنم چون رفتار نادرست نماینده‌های بعدی باعث ایجاد بی‌اعتمادی در من شده و نمی‌توانم به هیچ کدام از این نماینده‌ها رای دهم.



وی تصریح کرد: باید صلاحیت نماینده‌ها توسط خود مردم بررسی شود و  فردی به‌عنوان نماینده راهی مجلس شود که با خود مردم بزرگ شده است و درد آن‌ها را دیده و تحمل کرده باشد، نماینده متخب مردم نباید وقتی به مقامی رسید خودش را گم کند و خودش را درگیر مسائل مالی و مادی نکند که بخواهد از جیب مردم مایه گذاشته و جبران کند.

سابقه، برنامه‌ها و دانش نامزدها ملاک انتخابم است

خانم نیکزاد یکی دیگر از جوانان دهه هشتادی در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: وجود انتخابات در کشور یعنی ما این حق را داریم که در تعیین سرنوشت کشورمان مشارکت داشته باشیم.
 
وی با اشاره به اینکه مشکلی که در کشور وجود دارد به این دلیل نیست که ما انتخابات داریم بلکه به این دلیل است که برخی از نمایندگان آن‌گونه که باید عمل نکرده‌اند و همین باعث برخی از مشکلات شده است، بنابراین نمایندگانی که وارد مجلس می‌شوند باید در ابتدا عملکرد خود را درست کرده و بعد اعتماد مردم را جلب نمایند.



این جوان رای اولی اضافه کرد: برای انتخاب آگاهانه باید ببینیم نمایندگان در گذشته چه عملکردی داشتند، چه برنامه‌ای برای آینده دارند و چه اندازه دانش در این زمینه دارند.

خودم را موظف به حضور در انتخابات می‌دانم

نجفی یکی دیگر از جوانان رای اولی در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: اگر ما خود را دلسوز کشورمان می‌دانیم پس لازم است که در انتخابات هم شرکت کنیم و من خودم را موظف می‌دانم که به‌عنوان یک دهه هشتادی رای اولی در انتخابات حضور داشته باشم.
 
وی با بیان اینکه رای دان نباید با شناختی جزئی از نامزدها صورت بگیرد و لازم است شناخت کافی داشته باشیم اضافه کرد: ما چون مشغول درس و مدرسه هستیم شاید نتوانیم به خوبی تحقیق داشته باشیم اما می‌توانیم از پدر و مادرمان کمک بگیریم و من اصلا با این موضوع که برخی می‌گویند رای ندهیم تا اوضاع بهتر شود موافق نیستم چون این کار فقط شادی دشمنان را در پی دارد.


 
این جوانان رای اولی در انتها گفت: باید نماینده‌ای وارد مجلس شود که با شرایط استان ما و کمبودها در استان آشنا باشد و مشکلات مربوط به آب، جاده‌سازی، بیکاری و... را مدنظر داشته باشد.
 
انتهای پیام/1026ج


کد مطلب: 43925

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/43925/حضور-رای-اولی-ها-پای-صندوق-چاشنی-شور-هیجان

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir