کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کارشناس مسائل اجتماعي؛

مجلس پويا شرط لازم براي عبور از مشکلات است/ برنامه‌هاي روشن، شاخصه مهم يک نماينده است

30 بهمن 1398 ساعت 11:17

کارشناس مسائل اجتماعي گفت: مجلس پويا شرط لازم براي عبور از مشکلات است، مجلس نو چهره نو مي‌طلبد، کسي که شفافيت را مطالبه کند، پاک دست، ضد فساد و برنامه محور باشد.


سجاد شهراني کارشناس مسائل اجتماعی  در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز گفت: چند روز تا انتخابات مجلس شوراي اسلامي در دوم اسفند باقي است. صرف‌نظر از فضاي سرد انتخابات که ناشي از اشباع مشکلات اقتصادي و معيشتي است، حوزه اردل ، فارسان، کوهرنگ و کيار يک حماسه ديگر را تجربه مي‌کند.

شهراني به ويژگي‌هاي يک نماينده تراز انقلاب اشاره داشت و اظهار داشت: نمايندگان مجلس شوراي اسلامي دو وظيفه قانون‌گذاري و نظارت بر اجراي قوانين را بر عهده‌دارند و نخستين و مهم‌ترين مؤلفه يک نماينده در تراز نظام جمهوري اسلامي ايران اين است که بايد از حوزه فعاليت‌هاي مجلس و وظايف آن آگاهي کاملي داشته باشد و در دوران نامزد شدن و انتخابات از تبليغات سالم و ساده به‌دوراز تخريب ديگران استفاده کند؛ درواقع بايد از ارائه وعده‌هاي خارج از حوزه وظايف نماينده مجلس شوراي اسلامي بپرهيزد.

وي تصريح کرد: حضور يک نماينده تکريم و عزت نهادن به مردم در مراسم ختم است يا حل مشکلات منطقه؟ جوان امروز فريب ژست‌هاي پوپوليستي فلان نامزد و نقاب رياکاري بهمان نامزد را نمي‌خورد. آنان نيک مي‌دانند اگر منطقه محصور بمباران رفتارهاي عامه‌پسند نماينده شود، شفافيت در طاقچه تصميم سازان خاک خواهد خورد، مجلس درگير رانت و تعارض منافع خواهد شد و آنگاه مجلس از رأس به قعر امور سقوط خواهد کرد.

وي بيان داشت: کارآمدي نامزدهاي مجلس نه به القاب پرطمطراق خودساخته و نه  پول پاشي است. برنامه روشن، شاخصي مهم در ترسيم يک نماينده با نگاه ملي و پاسخگويي منطقه ايست.

وي عنوان داشت: کشور براي عبور از مشکلات نيازمند جراحي سنگين مديريتي است قطعاً افراد محفل‌نشين،خسته و غير خلاق که خود مسئول بخشي از مشکلات موجودند نمي‌توانند راه‌حل اين مسئله باشند.

وي عنوان داشت: طبق سخنان مقام معظم رهبري استکبارستيزي براي ما يک اصل است و نامزدهاي انتخاباتي مجلس شوراي اسلامي نبايد به‌جاي استکبارستيزي، استکبار ستايي را در پيش گيرند و مردم بايد در اين زمينه هوشيار باشند.

وي در پايان افزود: مجلس پويا شرط لازم براي عبور از مشکلات است، مجلس نو چهره نو مي‌طلبد، کسي که شفافيت را مطالبه کند،  پاک دست، ضد فساد و برنامه محور باشد.

انتهای پیام/530پ


کد مطلب: 43920

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/43920/مجلس-پويا-شرط-لازم-براي-عبور-مشکلات-برنامه-هاي-روشن-شاخصه-مهم-يک-نماينده

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir