۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۶
کد مطلب : ۴۳۹۱۴
کارشناس اقتصادی:

دولت مردان نگاه خود را از اقتصاد لیبرال تغییر دهند/سرمایه داری وابسته به دنبال غارت منابع عمومی است

کارشناس اقتصادی گفت: در این نوع نگاه سرمایه داری (اقتصاد لیبرال) ، ادارات و سرمایه دارن خارجی ورود پیدا کرده ، سرمایه داری وابسته شکل می گیرد که اینها به دنبال غارت منابع عمومی و تمام بخش های مختلف و حتی جیب مردم هم هستند، این افراد روز به روز ثروتمند تر و عموم مردم روز به روز فقیرتر می شوند.
دولت مردان نگاه خود را از اقتصاد لیبرال تغییر دهند/سرمایه داری وابسته به دنبال غارت منابع عمومی است
بهروز مردانی نژاد کارشناس اقتصادی در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز ؛ اظهار کرد: مشکل اقتصادی ما در مبانی نظری اقتصاد است که از قبل انقلاب تا کنون با این دید به آن نگاه می کنند.

وی با اشاره به اینکه اقتصاد ما یک اقتصاد لیبرال است گفت: اقتصاد لیبرال این است که فرد به سمت اقتصاد سرمایه داری پیش می رود و بعد از آن فرد را به سمت اقتصاد سرمایه داری وابسته سوق می دهد.

مردانی نژاد ادامه داد: در این نوع نگاه سرمایه داری (اقتصاد لیبرال)  ، ادارات و سرمایه دارن خارجی ورود پیدا کرده ، سرمایه داری وابسته شکل می گیرد که اینها به دنبال غارت منابع عمومی و تمام بخش های مختلف و حتی جیب مردم هم هستند، این افراد روز به روز ثروتمند تر و عموم مردم روز به روز فقیرتر می شوند.

تا زمانی که سرعت نقدینگی با این سرعت پیش رود اقتصاد ما حل نمی شود

وی با اذعان بر اینکه در حال حاضر  در این کشور اقتصاد لیبرال در حال شکل گیری است گفت: تا زمانی که سرعت نقدینگی با این شدت و سرعت پیش رود مشکل اقتصاد ما حل نمی شود.

نقدینگی حل نشود تورم را نمیتوان کنترل کرد

این کارشناس اقتصادی افزود: تا زمانی که نقدینگی را نتوان کنترل کرد تورم هم نمی توان کنترل کرد که این خود تمام ساختارهای اقتصاد کشور را تحت تاثیر قرار می دهد ، تولید را کنار زده و دلالی در جامعه رایج می شود که متاسفانه این اتفاق به شدت در حال رخ دادن است.

مردانی نژاد با اذعان بر اینکه دولت های تنبل که نمی توانند منابع خام را تبدیل به کالا بکنند و سرمایه اینها خام خوری  است خاطر نشان کرد: وقتی خام خوری اتفاق می افتد سطح بیکاری افزایش پیدا می کند، تولید کنار زده می شود و مردم عادت می کنند که بدون زحمت پولدار شوند .

تا زمانی که خام خوری باشد اقتصاد جایگاه خود را حفظ نمیکند

این کارشناس اقتصادی افزود: تا زمانی که خام خوری باشد اقتصاد نمی تواند جایگاه خود را حفظ کند و تا زمانی که این مسئله وجود داشته باشد توسعه شکل نمی گیرد .

نباید اقتصاد لیبرال در کشور پیاده شود

مردانی نژاد با تاکید بر اینکه دولتمردان نباید لیبرال را در داخل کشور پیاده کنند گفت: نباید چشم بسته لیبرالیسم را بدون آنکه مقتضیات را سنجید در کشور پیاده کرد و باید بیشتر نگاه ها به تولیدات درون سوق داده شود و به شیوه های توسعه آن پرداخته شود.

وی با تاکید بر اینکه باید تولید کنیم و بتوانیم تولیدات را صادر کنیم اظهار کرد: اگر دولت تمام منابع خام را به کالا تبدیل کند می تواند راهگشا بسیاری از مسائل باشد .

مردانی نژاد با تاکید بر اینکه در هیچ چیزی نمی توانیم و نشد نداریم گفت: راه حل را باید ایجاد کرد اما بعضی ها به خاطر تنبلی سراغ کار نمی روند.

انتهای پیام/1020ج
 
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۲۰:۵۷:۲۰

18 Feb 2020