۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۴
کد مطلب : ۴۳۹۰۷
کلیک چند میلیونی کافی نت ها !

نظارت و بازرسی، قطعه گمشده پازل آشفته بازار عرضه خودرو

این روزها با توجه به اختلاف بالای قیمت خودروها در کارخانه و بازار، تقاضا برای خرید خودرو به شدت افزایش یافته است ولی بسیاری از متقاضیان موفق به ثبت‌نام نمی‌شوند و همین موضوع سبب ایجاد ابهاماتی در اذهان عمومی شده است.
نظارت و بازرسی، قطعه گمشده پازل آشفته بازار عرضه خودرو
به گزارش جهانبین نیوز؛ این روزها با توجه به اختلاف بالای قیمت خودروها در کارخانه و بازار، تقاضا برای خرید خودرو به شدت افزایش یافته است.

خودروسازان هم هر از چندگاهی اقدام به فروش اینترنتی خودرو می‌کنند، ولی بسیاری از متقاضیان موفق به ثبت‌نام نمی‌شوند و همین موضوع سبب ایجاد ابهاماتی در اذهان عمومی شده است.

مجری بیشتر طرح‌های فروش اینترنتی خودرو یک شرکت متعلق به بخش خصوصی و سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) است. این شرکت از طریق سایت زیرمجموعه خودرو به نام "پرتال جامع خودرو کشور" (iranecar.com) کار فروش اینترنتی خودرو را به سفارش خودروسازان انجام می‌دهد.

فرایند کار به این صورت است که خودروسازان شرایط فروش خودرو در طرح‌های فروش اینترنتی خود را تعیین و به این شرکت اعلام می‌کنند و این شرکت نیز براساس شرایط تعیین شده اقدام به اجرای برنامه فروش می‌کند.

در سایت اینترنتی این شرکت توضیحاتی درباره نحوه کارکرد این سامانه و شرایط و راهکارهای افزایش امکان موفقیت در طرح‌های فروش اینترنتی خودرو به‌ویژه در خودروهای پرتقاضا داده شده که ‌آشنایی با آن می‌تواند برای متقاضیان خرید خودرو مفید باشد: "در برنامه‌های فروش ویژه که با هجوم گسترده کاربران برای خرید تعداد محدودی خودرو روبروست، اصل موفقیت بر سرعت استوار است.

به این معنی که کاربرانی موفق به خرید می‌شوند ‌که زودتر از دیگران وارد درگاه فروش شده، اطلاعات مورد نیاز را با سرعت بیشتری تکمیل کرده و سریع‌تر وارد درگاه‌های بانکی شوند.

اما متاسفانه عده ای از متقاضیان  ثبت نام خودرو شاکی هستند که به محض ورود به سایت ، سایت بسته شده و یک عده خاص فقط می توانند ثبت نام کنند.

ظاهرا" این روند مدام در حال تکرار است و همین امر  اعتراض مردم را در پی داشته است و معتقدند که سایت برای یک عده خاص باز می شود و مردم عادی نمی توانند ثبت نام کنند.

یکی از متقضیان ثبت نام خرید خودرو در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: زمانی ثبت نام خودرو اعلام شد که پیش فروش به صورت یک ماه بود اما متاسفانه این روند با مشکلات عدیده ای روبه رو است.

وی اذعان داشت: متاسفانه ثبت نام را تنها چند کافی نت خاص با شرط گرفتن 2 تا 15 میلیون  انجام می دهند .

وی از این ماجرا گلایمند و شاکی بود و ادامه داد: اگر این ثبت نام ها عمومی است چرا به راحتی انجام نمی شود و چرا تنها یک عده خاص می توانند ثبت نام کنند.

این متقاضی خرید خودرو بیان داشت: پیش فروش یک ساله نیز بود اما متاسفانه با پیش فروش یک ساله هم موفق به ثبت نام نشده ایم.

وی با بیان اینکه مردم  سردرگم هستند و نمی دانند چه کاری باید انجام دهند گفت: خودروهایی که ثبت نام می شود با قیمت بازار 40 میلیون تومان اختلاف دارد که این به ضرر مردم عادی است.

وی یادآور شد: افرادی هستند که به راحتی توانسته اند سه ماشین را ثبت نام کنند و هدف آن ها این است که حواله را در بازار بفروشند که سود بالایی از این ثبت نام نصیب آن ها شود .

وی با اذعان بر اینکه من یک ماشین نیاز دارم به دنبال سود نیستم خاطر نشان کرد: ماشین های ثبت نامی تنها برای یک عده مفید است و سود می کنند اما متاسفانه برای مردم عادی هیچ ارزشی ندارد.

این متقاضی خرید ماشین ادامه داد: به نمایندگی ایران خودرو نیز مراجعه کرده ام اما ثبت نام را انجام نداده اند .

به گزارش جهانبین نیوز؛ ثبت نام خودرو ها معضلی است که این روزها مردم عادی را دچار مشکل کرده است و تا کنون هیچ مراجع قضایی و سازمان بازرسی بر این مسئله نظارت نکرده اند.

ثبت نام ها را تنها یک عده افراد خاص که به راحتی به سایت دسترسی پیدا می کنند انجام می دهند و مابقی مردم عادی این کار را نمی توانند بکنند.

برخی کافی نت ها نیز با ادعا بر اینکه چنانچه 15 میلیون از مشتری دریافت کنند برای ان ها تضمینی ماشین را ثبت نام می کنند که این خلاف قانون است .

لازم به ذکر است تا کنون هیچ گونه پاسخی از مراجع ذی ربط نتوانسته ایم دریافت کنیم.

انتهای پیام/1020ج
 
 
 
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۱۰:۳۴:۰۶

18 Feb 2020