۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۶
کد مطلب : ۴۳۸۵۷

هرگونه تیراندازی در مراسم ترحیم ممنوع است

تیراندازی در مراسم خاکسپاری و عزا ممکن است اتفاقات تلخی را رقم بزند، تا جایی که جان و امنیت مردم را مورد هدف قرار دهد، از همین رو هرگونه اقدام در این راستا ممنوع اعلام شده است.
هرگونه تیراندازی در مراسم ترحیم ممنوع است
به گزارش جهانبین نیوز؛ داوود شکوهیده سرپرست سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری شهرکرد در دیدار با فرمانده نیروی انتظامی  چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: تیراندازی در مراسم خاکسپاری و عزا ممکن است اتفاقات تلخی را رقم بزند، تا جایی که جان و امنیت مردم را مورد هدف قرار دهد.

وی افزود: بعضاً در مراسم ترحیم استان با سلاح های مجاز و غیرمجاز اقدام به تیراندازی می شود که در این خصوص شهروندان شهرکرد خواستار رسیدگی به این موضوع و برخورد با هنجارشکنان هستند.

سرپرست سازمان مدیریت آرامستان های شهرداری شهرکرد گفت: اگر از منظر حقوق شهروندی به این موضوع بنگریم، با حضور اقشار و گروه‌های سنی مختلف، تیراندازی در مراسم سوگواری آن هم در محل و زمانی که رسم و ادب تشییع، سکوت و عبرت‌گیری است، هیچ توجیه منطقی ندارد.

شکوهیده ادامه داد: براساس بند هشت تعهدنامه که وراث متوفی متعهد می گردند، هرگونه تیراندازی ممنوع و در صورت عدم رعایت طبق قانون فرد یا افراد خاطی باید مورد پیگیری و مجازات قرار گیرند.

وی اذعان داشت: نقش رسانه‌ها و چهره‌های صاحب نفوذ در طوایف مختلف یک نقش مهم و تاثیرگذار در آگاهی بخشی در این موضوع بوده که در صورت تحقق،  از بسیاری حوادث ناخواسته و تلخ پیشگیری خواهد کرد.

در ادامه سردار غلامعباس غلامزاده فرمانده نیروی انتظامی چهارمحال و بختیاری در برخورد قانونی و قاطعانه با مرتکبین جرم تیراندازی در هرگونه مراسم، این عمل را مصداق بارزی از اخلال در نظم، آسایش و آرامش عمومی مردم دانست و بیان داشت: در صورت مشاهده و دریافت گزارش مبنی بر استفاده از سلاح در مراسم عزا حتماً برابر قانون نسبت به لغو مجوز و ضبط سلاح و برخورد با مجرمین با همکاری دستگاه قضا اقدام می شود.

وی با درخواست امتناع از این عادت و رفتار، خواستار همراهی همه جانبه مردم و رسانه‌ها و ریش سفیدان طوایف و اقوام در فرهنگ سازی و پیشگیری از اینگونه جرائم شد.

در پایان مقرر گردید نیروهای انتظامی با استقرار در آرامستان بهشت رحمت شهرکرد از بروز اتفاقات پیشگیری و در صورت مشاهده هرگونه تخلف نسبت به برخورد قانونی اقدام کنند.

انتهای پیام/1020ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۱۳:۰۸:۱۰

10 Feb 2020