۱
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۹
کد مطلب : ۴۳۸۳۱
جهانبین نیوز گزارش می دهد/

اکتشاف گنج در "گنجگاه فرادنبه"/ شایعه یا واقعیت؟

به دنبال صدور مجوز اکتشاف معدن سنگ مرمریت در اراضی غرب فرادنبه، زمزمه هایی مبنی بر استخراج گنج از کوه کَند (گنجگاه) این شهر مطرح شده است.
اکتشاف گنج در "گنجگاه فرادنبه"/ شایعه یا واقعیت؟
به گزارش جهانبین نیوز، کوه کَند واقع در غرب فرادنبه، یکی از کوه های قدیمی و مشرف بر شهر بوده که از دیر باز با نام "گنجگاه" در بین اهالی مطرح بوده است.
 
از قرار معلوم با صدور مجوز اکتشاف معدن سنگ مرمریت برای یک سرمایه گذار غیربومی استان و فعالیت ماشین آلات سنگین در این محل طی روزهای گذشته، این شبهه را تقویت کرده که احتمالاً در این کوه گنج وجود داشته و تلاش ها برای استخراج آن در حال انجام است.
 
هیچ سایت و یا محوطه باستانی ثبت شده در منطقه مذکور وجود ندارد
 
رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بروجن در گفت و گو با خبرنگار جهانبین نیوز، گفت: در پاسخ به استعلام صورت گرفته از سوی اداره کل صنعت، معدن و تجارت، کارشناس باستان شناسی به منطقه اعزام شده و بررسی های میدانی صورت گرفته است.
 
بهادر نوروزی با بیان اینکه هیچ سایت و یا محوطه باستانی ثبت شده در منطقه مذکور وجود ندارد، افزود: طبق نظریه کارشناسی، اکتشاف معدن در کوه کَند فرادنبه بلامانع عنوان شده است.
 
مجوز اکتشاف با نظر موافق دستگاه های ذیربط صادر و سرمایه گذار به صورت قانونی مستقر شده است
 
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان بروجن نیز در گفت و گو با خبرنگار جهانبین نیوز، گفت: صدور مجور برداشت از معادن، با ثبت درخواست در سامانه کاداستر، ثبت محدوده بلامعارض، انجام استعلام و اخذ مجوزهای مربوطه امکان پذیر بوده که در مرحله اول تنها پروانه اکتشاف صادر می گردد.
 
مظاهر ربیعی افزود: پس از استقرار متقاضی در محدوده ثبت شده و تجهیز کارگاه، در صورت دستیابی به محصول مورد نظر مجوز برداشت از معدن و پروانه بهره برداری صادر می شود.
 
وی با بیان اینکه کلیه مراحل فوق زیر نظر کارشناسان اداره صمت، میراث فرهنگی، منابع طبیعی و... انجام می شود، اضافه کرد: صدور مجوز اکتشاف معدن سنگ مرمریت در اراضی فرادنبه با نظر موافق دستگاه های دیربط بوده و سرمایه گذار به صورت قانونی مستقر شده است.
 
رئیس صنعت، معدن و تجارت بروجن، گفت: استقرار صنایع و فعالیت واحدهای تولیدی و صنعتی نه تنها رونق تولید، اشتغال و کسب و کار را به دنبال دارد، بلکه زمینه جذب دیگر سرمایه گذاران و ایجاد صنایع پایین دستی در منطقه را فراهم خواهد کرد.
 
به گزارش جهانبین نیوز، در چند سال گذشته نیز ادعاهایی مبنی بر وجود گنج در یکی دیگر از بحش های شهرستان بروجن توسط برخی از افراد مطرح شده بود که پس از بررسی های کارشناسی، مدعیان گنج با برخورد دستگاه های قضایی مواجه شدند.
 
 
انتهای پیام/1030ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۱۰:۴۹:۲۰

6 Feb 2020