۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۳
کد مطلب : ۴۳۸۲۷
رئیس علوم پزشکی شهرکرد:

ضرورت آمادگی کامل برای مقابله با ویروس کرونا/ اصول بهداشتی رعایت شود

رئیس دانشگاه علوم زشکی شهرکرد گفت: ویروس کرونا قدرت سرایت بالایی دارد و ما باید آمادگی مقابله با این بیماری در کشور و استان را داشته باشیم.
ضرورت آمادگی کامل برای مقابله با ویروس کرونا/ اصول بهداشتی رعایت شود
به گزارش جهانبین نیوز ؛ مجید شیرانی رئیس دانشگاه شهرکرد در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: کسانی که سیستم ایمنی سالمی دارند خصوصا کودکان گرفتار بیماری کرونا نمی شوند.

وی با اشاره به اینکه کسانی منجر به ویرورس کرونا می شوند که سیستم ایمنی ضعیفی دارند تصریح کرد: باید آموزش و اطلاع رسانی صحیحی انجام شود تا مردم کمتر در معرض این بیماری قرار گیرند.


شیرانی با تاکید بر اینکه ویروس کرونا قدرت سرایت بالایی دارد ادامه داد: ما باید آمادگی مقابله با این بیماری در کشور و استان را داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه تا کنون ۲۰ هزار و ۶۰۰ نفر در چین مبتلا به این بیماری شده اند اظهار کرد: ۴۹۳ نفر فوتی بر اثر بیماری کرونا تا کنون فوت شده اند که ۲ درصد مرگ و میر را در بر گرفته است.

شیرانی عنوان کرد: خطر جدی دنیا را تهدید می کند و اقدامات لازم را باید انجام دهیم چراکه وضعیت امیدوار کننده نیست.

وی با تاکید بر اینکه استان های جنوبی باید دقت بیشتری داشته باشند یادآور شد: ویروس کرونا یک ویروس جدید است و قرنطینه کردن راه اصلی جلوگیری از انتقال است.

شیرانی خاطر نشان کرد: اصلی ترین کاری که برای پیشگیری باید انجام دهیم رعایت اصول بهداشتی است.

وی با اشاره به اینکه باید به جامعه آموزش دهیم که چگونه از خودشان محافظت کنند  افزود: کسانی که علائم سرماخوردگی دارند با آن ها روبوسی و یا دست ندهیم، در خوردن غذا دقت شود و در کل همه مسائل بهداشتی را رعایت کنیم.

وی در پایان اظهار کرد: افراد هر زمان علائم بیماری را در خود دیدند خودشان را قرنطینه کنند و از انتقال آن به دیگران جلوگیری کنند.

انتهای پیام/۱۰۲۰ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۱۳:۵۳:۴۶

5 Feb 2020