۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۷
کد مطلب : ۴۳۸۰۷
مدیر کل پزشک قانونی چهارمحال و بختیاری:

افزایش خشونت های همسر آزاری در چهارمحال و بختیاری

مدیرکل پزشکی قانونی چهارمحال و بختیاری گفت:به دلیل بافت سنتی و فرهنگ حاکم بر استان تا سال‌های گذشته همسرآزاری (خشونت علیه مردان توسط زنان) کمرنگ بود، اما این آمار در سال های گذشته افزایش داشته است.
افزایش خشونت های همسر آزاری در چهارمحال و بختیاری
به گزارش جهانبین‌نیوز علی سامان‌پور  در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات چهارمحال و بختیاری، گفت: در سال گذشته مراجعان مدعی به نزاع نسبت به سال 96 افزایش 10.2 درصدی داشته است که در این مدت ۷ هزار و ۷۲۵ نفر به دلیل نزاع جسمانی و روانی به پزشکی قانونی مراجعه کردند.

وی با اشاره به افزایش فوتی های ناشی از تصادفات جاده ای، در ادامه بیان کرد: در سال 97 افزایش 33.3 درصدی حوادث گاز و همچنین 57.1 درصدی حوادث غرق شدگی را تجربه کردیم ، اما آمار موجود حاکی از کاهش میزان صدق درمانی طی سال گذشته بوده است.

سامان‌پور از کاهش سه درصدی تصادفات طی سال جاری خبر داد و گفت:۱۹۳نفر در حوادث های  رانندگی سال جاری جان باختند که از این تعداد ۱۵۲ نفر مرد و ۴۱ نفر زن بودند و بیشترین آمار متوفی مربوط به شهریورماه بوده است.

مدیرکل پزشکی قانونی چهارمحال و بختیاری از فعالیت سه مرکز پزشکی قانونی در شهرکرد، بروجن و لردگان خبر داد و گفت: طی سال جاری تا پایان سال ۳ مرکز پزشکی قانونی جدید در شهرستان‌های اردل، کیار و سامان از محل مصوبات قوه قضاییه راه‌اندازی خواهد شد.

سامان‌پور با اشاره به کاهش محسوس دما در استان تا پایان سال و افزایش بیش از حد از منابع گازی، گفت: با  رعایت نکات ایمنی در کاهش آمار فوت ناشی از مسمومیت های گازی کوشا باشیم.

وی در خصوص میزان آمار متوفی در استفاده از مواد مخدر تنها به ارائه کاهش آمار فوتی ناشی از سوء مصرف مواد مخدر زنان در استان سنبت به سال گذشته بسنده کرد.

مدیرکل پزشکی قانونی چهارمحال و بختیاری با اشاره به افزایش خشونت های همسر آزاری در استان بیان کرد: به دلیل بافت سنتی و فرهنگ حاکم بر استان تا سال‌های گذشته همسرآزاری (خشونت علیه مردان توسط زنان) کمرنگ بود، اما این آمار در سال های گذشته افزایش داشته است.

وی در پایان یادآور شد:علاوه بر تشریح جسد و صدور جواز دفن، معاینات حوادث کار، سم‌شناسی، کمیسیون‌های پزشکی، قصور پزشکی و... از مواردی است که در حیطه کاری اداره‌کل پزشکی قانونی  می باشد.

انتهای پیام 1029ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۱۸:۲۷:۴۰

2 Feb 2020