۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۹
کد مطلب : ۴۳۸۰۳
در ايام مقارن با دهه فجر انقلاب اسلامي؛

يک نفر مسئولين شهرستان را از خواب غفلت بيدار کند!/ عدم آذين بندي فضاي شهري در دهه فجر

تنها در يکي دو تا از ميدان هاي شهر لردگان و در مجاورت برخي از ادرات با نصب چندين رشته پرچم هاي رنگي به استقبال دهه فجر رفته اند و حتي در بيشتر خيابان ها و ميدان هاي ديگر شهر خبري از فضاي دهه فجر را حس نخواهيد کرد.
يک نفر مسئولين شهرستان را از خواب غفلت بيدار کند!/ عدم آذين بندي فضاي شهري در دهه فجر
به گزارش جهانبین نیوز؛ نزديک به دو روز است که از شروع ايام دهه فجر مي گذرد اما  هيچ تزئين چشم گير و خلاقانه اي در فضاي شهر به چشم نمي خورد نه تنها خلاقيت و نوآوري نيست بلکه با تزئيني  بسيار ضعيف و سطحي در شهرستان لردگان مواجه هستيم.
 
تنها در يکي دو تا از ميدان هاي شهر لردگان و در مجاورت برخي از ادرات و با نصب چندين رشته پرچم هاي رنگي به استقبال دهه فجر رفته اند و حتي در بيشتر خيابان ها و ميدان هاي ديگر شهر خبري از فضاي دهه فجر را حس نخواهيد کرد.
 

تزئين فضاي شهر به قدري ضعيف است که شايد بسياري از افراد حتي متوجه همان چند پرچم در بالاي سرشان هم نمي شوند.

حتي بعضي از استندها و تابلوهاي شهري تبليغات تاريخ  گذشته بر رويشان نصب شده  است همچنان بدون تغيير باقي مانده اند.



در دوراني که شبکه هاي ماهوارهاي و شبکه هاي مجازي خوراک غير فرهنگي خود را در بسته بندي هاي رنگ و لعاب دار به ذهن نسل امروز وارد مي کنند نبايد بزرگترين اتفاق تاريخ جمهوري اسلامي را با بي سليقگي و عدم خلاقيت کوچک و بي اهميت نشان داد.

قطعا مسائل فرهنگي بايد جلوه و نماد بيشتري در شهر داشته باشد تا بتواند توجه نسل جوان و نوجوان به سوي اين اتفاق فرهنگي بکشاند و جرقه ي کنجکاوي و به دنبال آن تلاش در پي يافتن پرسش هاي ذهني را در او روشن کند.



شهرستان لردگان به عنوان يکي از شهرهايي که با معضلات فرهنگي بسياري روبرو است بايد در ايجاد انگيزه و رغبت در مسائل فرهنگي اقدامات موثري را انجام دهد.

ادارات و نهادهاي شهري از تکرار هر سال برنامه هاي مشخصي که بازخورد کمي در سطح شهر دارد پرهيز کنند و راه خلاقيت و نوآوري در برنامه هاي دهه فجر را در پيش گيرند تا بتوانند با قدم هاي کوچک فرهنگي گام بزرگي در تثبيت ارزش هاي انقلابي در ميان نسل ها بر دارند.

انتهاي پيام/630 ل
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۱۱:۵۸:۰۰

2 Feb 2020