۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۸
کد مطلب : ۴۳۷۵۶
اظهار نظر مسئولان چهارمحال و بختیاری در خصوص فضای مجازی؛

فضای مجازی را حیات خلوتی برای دشمن نکنیم/ رویداد تولید محتوای بسیج سرآغازیست بر شناسایی استعدادهای برتر

در رویداد تولید محتوای تخصصی فعالان فضای مجازی بسیج جوانان خلاق گرد هم آمده‌اند و این می‌تواند سرآغازی باشد برای شناسایی استعدادهای برتر.
فضای مجازی را حیات خلوتی برای دشمن نکنیم/ رویداد تولید محتوای بسیج سرآغازیست بر شناسایی استعدادهای برتر
به گزارش جهانبین نیوز؛ اولین رویداد تولید محتوای تخصصی فعالان فضای مجازی بسیج استان چهارمحال و بختیاری هم زمان با سراسر کشور طی دو روز  از تاریخ دوم تا چهارم بهمن ماه با حضور هشت تیم برگزار شد

این رویداد با هدف شناسایی استعداد های برتر در عرصه تولید محتوا تخصصی (انیمیشن، اپلیکشن و بازی) ارتقاء سطح دانش ، رشد و توانمندی فنی و حرفه ای  نیرو ها در عملکرد و تولید محتوا اجرای مانور هماهنگ در فضای مجازی کل کشور و تولید حجم قابل توجهی از محصولات با کیفیت رقابتی در بین بسیجیان برگزار شد.

در حاشیه این رویداد جهانبین نیوز با برپایی غرفه اقدام به گفتگو با مسئولین استان نمود و نظرات آن ها را در خصوص این رویداد و فضای مجازی جویا شد که در ادادمه مصاحبه آن ها آمده است .




رویداد تولید محتوا بسیج نمایش قدرت در فضای مجازی است

فرمانده سپاه حضرت قمر بنی هاشم (ع)گفت: رویداد بزرگ تولید محتوا یک نمایش قدرت یا رزمایش در فضای مجازی بوده و ثابت میکند چه ظرفیت عظیمی در این فضا توانسته است نقش مهمی در جامعه ایفا کند.
 
سردار علی محمد اکبری فرمانده سپاه حضرت قمر بنی هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری در حاشیه  اولین رویداد تولید محتوا تخصصی فعالان فضای مجازی استان چهارمحال و بختیاری  در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز؛ با تاکید بر پیامدهای مثبت و منفی فضای مجازی  اظهار کرد: آنچه امروز نیاز و ضرورت دنیا است استفاده از امکانات و موقعیت های فراهم شده در این فضا است  تابتوانیم فتنه های دشمن را خنثی کنیم.
 
وی با بیان اینکه فضای مجازی و اینترنت در سراسر دنیا در چند سال اخیر رشد بسیاری داشته گفت: اتفاقاتی که در هر کشوری رقم می خورد شروع آن در فضای مجازی بوده و نقش این فضا در ایجاد جنگ روانی میان اقشار مختلف مردم بی بدیل است.
 
سردار اکبری  عملکرد مرکز فضای مجازی بسیج را بسیار مطلوب خواند و ادامه داد: این مرکز در برهه های مختلف ثابت کرده که به  خوبی در جنگ سایبری دشمن ایستاده؛  بسیجیان نیز در این عرصه ثابت کردند که نمی گذارد دشمن از این فضا سوء استفاده کرده و توطئه های دشمن را خنثی میکنند.

وی با اشاره به حادثه روستای چنارمحمودی و دختر آبی در چهارمحال وبختیاری گفت:  ورود مرکز فضای مجازی و خنثی کردن موج سواری های دشمن نشان از عملکرد مطولب این فضا است.
 
فرمانده سپاه حضرت قمر بنی هاشم به حضور جمع نخبگان در این مرکز اشاره و گفت: رویداد بزرگ تولید محتوا یک نمایش قدرت یا رزمایش  در فضای مجازی بوده و ثابت میکند چه ظرفیت عظیمی در این فضا بوده و توانسته است نقش مهمی در جامعه ایفا کند.
 
سردار اکبری به تاثیرگذاری خبرگزاری ها در جامعه اشاره و گفت: امروزه خبرگزاری های موثر و معتبر در میان مردم خبرگزاری های ارزشی بوده که همواره تلاش میکنند در ماموریت های خود به دنبال مطالبه گری  باشند و مشکلات را به گوش مسئولین برسانند  و برای رفع مشکلات گام بردارند.
 
وی با بیان اینکه خبرگزاری معتبر و مطمن خبرگزاری بوده که نه تنها مطالبه گر باشد بلکه خبرهایی نشردهد که نیاز به تکذیبیه نداشته باشد.



 
اجازه ندهیم فضای مجازی تبدیل به حیات خلوت دشمن شود


جانشین فرمانده سپاه حضرت قمر بنی هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری گفت: اجازه ندهیم فضای مجازی ما تبدیل به حیات خلوت برای تاخت و تاز دشمن در عرصه رسیدن به اهداف شومش باشد.

سرهنگ مهران مرادی جانشین فرمانده سپاه حضرت قمر بنی هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز؛ اظهار کرد:  امروز نقشه های شوم دشمن در فضاهای مجازی ، رسانه ای و سایبری  به خوبی قابل مشاهده است که فعالان فضای مجازی در کشورمان باید بتوانند در مقابل آن ها به خوبی ایفا نقش کنند.

وی با اشاره به اینکه در طول 41 سال که از عمر انقلاب اسلامی می گذرد همواره دشمن  به دنبال این بوده است که اصل و اساس انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی را مورد هجمه قرار دهد  تصریح کرد: امروز دشمن به مولفه های ابر قدرتی جمهوری اسلامی ایران پی برده است .

مرادی با اشاره به اینکه دشمن در فضا های مجازی به دنبال این است که مسائل اعتقادی و ارزش های اسلامی ما را مورد هجمه قرار دهد گفت: مهم ترین عامل قدرت ما بعد انقلاب معنوی ما است که به برکت خون شهدا محقق شده است.

وی با اذعان بر اینکه دشمن به دنبال این است که عفت و حیا عمومی را در فضای مجازی مورد هجمه قرار دهد ،  این عفت و حیاء عمومی را در واقع از بین ببرد و بین مردم تفرقه و بدبینی ایجاد کند عنوان کرد:  دشمن به دنبال این است که یاس و نا امیدی را در جامعه و بین مردم ایجاد کند .

مرادی با تاکید بر اینکه دشمن در فضای مجازی باورها و ارزش های دینی را مورد حمله قرار داده است اظهار کرد: توهین و تحقیر قومیت ها  نیز از اهداف شوم فضای مجازی دشمن است .

وی با تاکید بر اینکه نیروهای بسیجی ما امروز باید فضای مجازی را خود به دست بگیرند گفت: اجازه ندهیم فضای مجازی ما تبدیل به حیات خلوت برای تاخت و تاز دشمن در عرصه رسیدن به اهداف شومش باشد.

مرادی با بیان اینکه نیروهای بسیج و انقلابی ما باید بتوانند در مقابله با توطئه های دشمن در فضای مجازی به خوبی ایفا نقش کنند گفت: جوانان ما باید در این عرصه نیز سر بلند بیرون آیند و یک هماهنگی منسجم در این قضیه داشته باشند.

وی  در پایان خاطر نشان کرد: با اجرای برنامه های چون  برگزاری رویداد های فضای مجازی در انسجام بخشی و شناسایی استعداد ها به ما کمک بسیاری می  شود تا بتوانیم در مقابل توطئه های شوم دشمن ایستادگی کنیم.


 
رویداد تولید محتوای بسیج سرآغازیست بر شناسایی استعدادهای برتر

فرمانده سپاه ناحیه شهرکرد گفت: در رویداد تولید محتوای تخصصی فعالان فضای مجازی بسیج جوانان خلاق گرد هم آمده‌اند و این می‌تواند سرآغازی باشد برای شناسایی استعدادهای برتر.

سرهنگ هوشنگ جمشیدی فرمانده سپاه ناحیه شهرکرد در حاشیه بازدید از اولین رویداد تولید محتوای تخصصی فعالان فضای مجازی بسیج استان در گفت‌وگو با جهانبین نیوز;  اظهار کرد: در این رویداد جوانان خلاق در کنار هم گرد آمده‌اند و این می‌تواند سرآغازی باشد برای شناسایی استعدادهای برتر در بحث تولید محتوا.

وی با بیان اینکه بازی یکی از محورها در تولید محتوا است و صنعتی بسیار سودآور می‌باشد افزود: متاسفانه با وجود پتانسیل‌های بسیاری که در این زمینه وجود دارد بهره لازم از آن برده نشده است.

جمشیدی بیان داشت: این رویداد سرآمد خوبی است برای تقویت اقتصاد با بهره‌گیری از تولید محتوا.

فرمانده سپاه ناحیه شهرکرد یادآور شد: اگر ما بتوانیم نخبگان در حوزه‌های مختلف تولید محتوا و ازجمله بازی را شناسایی کنیم می‌توانیم با تهاجم فرهنگی مقابله کنیم.

وی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب درخصوص اهمیت فضای مجازی خاطرنشان کرد: خوشبختانه بعد از تاکیدات مقام معظم رهبری این فضا با ورود بسیجیان شکل ساختاری خوبی به خود گرفته و بچه‌های توانمندی گرد هم آمده‌اند و کارهای خوبی درحال انجام است اما باز هم می‌توان امید داشت که در این زمینه پیشرفت‌های بیشتری را شاهد بود.
 
نباید بگذاریم جوانان ما در فضا های مجازی سرخورده شوند


مجید صیادی مدیر نمایندگی ستاد دیه چهارمحال و بختیاری در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز ؛ اظهار کرد: فضای مجازی امروزه اولین رسانه تاثیر گذار در همه سطوح و اقشارجامعه است .

وی با اشاره به اینکه فضای مجازی پیر و جوان را نمی شناسد گفت: در واقع امروزه همه سنین و در همه سطوح تحصیلی از فضای مجازی استفاده می کنند.

صیادی با اشاره به اینکه اگر برنامه ریزی مناسبی برای فضای مجازی و تولید محتوا ها داشته باشیم می توان به نتیجه خوبی هم رسید اذعان داشت:  لازم است برای ساخت تولید محتوا ها برنامه ریزی های بلند مدت و کوتاه مدت را در دستور کار خود قرار داد.

وی با اذعان بر اینکه کشور های استعمار گر اگر بخواهند سیستمی را طراحی کنند از چند دهه قبل از آن برنامه می نویسند گفت: ما نیز باید در تمام کارهای خود یک برنامه بلند مدت داشته باشیم که متاسفانه این امر در جامعه ما مقفول مانده است .

صیادی با تاکید بر اینکه نباید تولید محتواهایی که جوانان ما انجام می دهند دست کم بگیریم گفت: در رویداد فضای مجازی  هر کدام از تولید محتوا ها را نباید دست کم بگیریم و از ساده ترین تا آن هابیی که توانسته اند رتبه خوبی را کسب کنند باید استفاده کنیم .

وی در پایان خاطر نشان کرد: باید به جوانان  آموزش و طرح دهیم تا بتوانند بهترین تولید محتوا در فضای مجازی را داشته باشند.



فضای مجازی راهی برای ایجاد اشتغال و کار آفرینی

فاضلی مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز؛ اظهار کرد:  ساخت و تولید انیمیشن، موشن و اپلیکشن امروزه می تواند بسیاری از مشکلات را از سر راه ما بردارد.

وی با اشاره به اینکه امروزه مشکلات زیادی بر سر راه جوانان ما قرار گرفته است تصریح کرد: در  راستای حمایت از رونق تولید و تحقق شعار سال  با ساخت تولید محتوا در فضای مجازی می توان اقدامات بسیار خوبی را انجام داد.

فاضلی با بیان اینکه می توان از پتانسیل فضای مجازی در همه زمینه ها استفاده کرد گفت: می توان از پتانسیل و ظرفیت تولید محتوا در فضاهای مجازی در حوزه گردشگری، صنایع دستی، کشاورزی و صنعت نیز استفاده کرد و همین باعث رشد ، رونق و تولید محصولات در بنگاه های ما می شود.

وی افزود:  در غالب هوش مصنوعی در فضاهای مجازی می توان کار های بسیار خوبی را انجام داد.

فاضلی با اذعان بر اینکه اگر همه کارها را با تولید محتوا در فضای مجازی  بتوان انجام داد در وقت و هزینه ها بسیار صرفه جویی می شود گفت: جویندگان کار نیز از طریق فضای مجازی دسترسی آسان تر و بهتری را خواهند داشت.

وی با تاکید بر اینکه باید جوانان را در راستای این چنین کار ها تشویق و ترغیب کرد گفت: ما به عنوان مدیر کار ورفاه اجتماعی نیز می توانیم تسهیلات خوب و کم بهره ای به آن ها بدهیم.


 
ما جوانان باید بتوانیم در عرصه جنگ نرم پیروز میدان باشیم


مسئول کانون بسیج رسانه شهرکرد گفت: زمانی جوانان ما در جنگ سخت قرار داشتند و پیروز میدان شدند و امروز وظیفه همه ما است که بتوانیم در عرصه جنگ نرم نیز پیروز میدان باشیم.

مهدی فتاحی مسئول کانون بسیج رسانه شهرکرد در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز؛ اظهار کرد:  در رویداد تولید محتوا  اقدامات خوب و شایسته ای صورت گرفت که این خود نشان از هوش بالای جوانان ما در فضاهای مجازی است .

وی با اشاره به اینکه فضای مجازی می تواند تاثیر بسیار بالایی بر همه اقشار سطح جامعه داشته باشد تصریح کرد:  در عرصه فضای مجازی جوانان بسیجی ما کارهای نو اورانه و خلاقانه ای  را توانسته اند به نمایش بگذارند.

فتاحی با تاکید بر اینکه به گفته رهبر معظم انقلاب اسلامی فضای مجازی به اندازه انقلاب اسلامی اهمیت دارد گفت:  با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری باید به اهمیت فضای مجازی پی برد و بتوان در این زمینه به خوبی کار کرد.

وی با تکید بر اینکه فضای مجازی می تواند تاثیر بسیار بالایی در فضای حقیقی داشته باشد گفت: باید در فضای مجازی به گونه ای کار کرد که در فضای حقیقی بر روی زندگی افراد تاثیر منفی گذاشته نشود و از آن آسیبی نبینیم.

فتاحی با اشاره به اینکه در گذشته در بحث انتخابات فضای تبلیغات به نحوه دیگری بود گفت: امروزه تبلیغات انتخابات نیز به سمت و سوی فضاهای مجازی پیش رفته است.


 
فضای مجازی در توسعه گردشگری بسیار موثر است


مهرداد جوادی مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز اظهار کرد: اهمیت فضای مجازی در کشور و جهان برای همگان ثابت شده است و کسی منکر آن نیست .

وی با اشاره به اینکه افرادی در جامعه پیشرو هستند که بتوانند نیاز خود را در فضای مجازی جلو ببرند اذعان داشت: استفاده از نسل جوان در برنامه های فضای مجازی می تواند بسیار موثر باشد.

جوادی  با اشاره به اینکه امروزه سازمان ها، نهاد ها و بخش های مختلف با فضای مجازی مرتبط هستند عنوان کرد: سازمان ها و ارگان های مختلف می توانند از استعداد و توان نسل جوان در حوزه فضای مجازی به خوبی استفاده کنند.

وی با تاکید بر اینکه اینچنین برنامه ها می تواند یک شروع مناسب برای پیشرفت استان باشد گفت: در میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری  تولید محتوا در فضای مجازی جدی گرفته شده است و کار برد بسیاری نیز دارد .

جوادی با اشاره به اینکه  تولید محتوا در فضای مجازی از سمت وزارت خانه نیز به جد پیگیری می شود گفت: امروز استفاده از فضای مجازی بسیار موثر است و باید بتوان از این تجربیات و امکانات در توسعه گردشگری نیز استفاده کرد.



دولت مردان از فضای مجازی حمایت بیشتری بکنند

علیمراد مصیبی رئیس انجمن خبرنگاران استان چهارمحال و بختیاری در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: از پتانسیل ها و ظرفیت هایی که در حوزه فضای مجازی است می توان به خوبی استفاده کرد.

وی تصریح کرد: در کارخانه جات، رشد و رونق تولید بنگاه ها و ... می توان از تولید محتوا در فضای مجازی استفاده کرد.

مصیبی با اشاره به اینکه هوش مصنوعی بسیار عالی است و کاربرد زیادی نیز دارد گفت: با توجه به اینکه افراد مشغله کاری زیادی دارند هوش مصنوعی و فضای مجازی می تواند در صرفه جویی وقت به افراد بسیار کمک کند.

وی با اذعان بر اینکه انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی است گفت: وظیفه همه ما این است که این فرهنگ را با ارزشهای انقلاب حفظ کنیم .

مصیبی ادادمه داد: یکی از راه های حفظ ارزش ها توجه به تکنولوژی روز در فضای مجازی است که باید روی این فضا بیشتر کار شود تا بتوان به اهداف از پیش تعیین شده انقلاب رسید.

وی تاکید کرد: انتظار می رود علاوه بر بسیج ، دولت نیز از بخضش فضای مجازی استفاده و حمایت های لازم را بکند .



از ظرفیت فضای مجازی در حفظ محیط زیست می توان استفاده کرد

شهرام احمدی مدیر کل محیط زیست چهارمحال و بختیاری در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز ؛ اظهار کرد: فضاهای آموزشی و رقابتی امروزه در فضای مجازی دیده می شود و در چند سال گذشته تا کنون بخش عمده ای از اطلاع رسانی را به خود اختصاص داده است .

وی با اشاره به اینکه امروزه فضای مجازی در زندگی همه ما نقش پررنگ و دسترسی آسانی دارد تصریح کرد: ما نمی توانیم از این گردونه خارج شویم و باید در عرصه های مختلف از فضای مجازی استفاده کنیم .

احمدی ادامه داد: باید بتوان در زمینه محیط زیست قابلیت های بی شماری در بحث ارتقاء اخلاق و فرهنگ زیست محیطی متناسب با تمام قشر ها برنامه ریزی کرد و از قابلیت های آن نیز بتوان استفاده نمود .

وی با اشاره به اینکه در اکثر بحث ها ی زیر ساختی فضای مجازی نقش دارد گفت: باید با تمام توان در فضای مجازی حرف برای گفتن داشته باشیم .

احمدی با اذعان بر اینکه فضای مجازی در ترویج فرهنگ نیز اثر بسزایی دارد خاطر نشان کرد: همه مسئولین فرهنگی و آموزشی باید بتوانند از قابلیت های فضای مجازی نیز استفاده کرده و به جوانان اعتماد بیشتری داشته باشند.


 
به گزارش جهانبین نیوز؛ در پایان این رویداد  هر هشت تیم در حضور داوران و حضار از طرح خود دفاع کرده و داوران بعد از مشورت یک تیم از گره اپلیکشن، یک تیم از گروه بازی و یک تیم از گروه انیمیشن را به عنوان تیم برتر معرفی کردند .

تولیدات برتر برای انتخاب و حضور در رقابت های کشوری به تهران اعزام می شوند.

سجاد رفیعی وردنجانی و علیرضا موسوی وردنجانی تیم برتر در بخش بازی

عارف مهدی پور ، مرتضی محمدی فتیده تیم برتر در بخش اپلیکشن

صادق رفیعی و  احسان بیاتی تیم برتر در بخش انیمیشن در این اختتامیه معرفی شدند .
 
گزارش از مرضیه عالی پور هفشجانی
 
انتهای پیام/1020ج
 
 
 
 

 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۰۸:۳۸:۰۳

26 Jan 2020