۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۲
کد مطلب : ۴۳۷۴۱
کارشناس مسائل اقتصادی و استاد دانشگاه/

رئیس جمهور به در بسته می کوبد/ دنیا فقط اتحادیه اروپا و آمریکا نیست

کارشناس مسائل اقتصادی و استاد دانشگاه گفت: نوع تعاملی که دولت در مذاکره با اتحادیه اروپا و آمریکا دنبال می کند، حاصلی جز ضرر برای کشور ندارد.
رئیس جمهور به در بسته می کوبد/ دنیا فقط اتحادیه اروپا و آمریکا نیست
بهروز مردانی نژاد در گفت و گو با خبرنگار جهانبین نیوز، با بیان اینکه مذاکره با کشورهای اروپایی و آمریکا هیچ دستاوردی برای کشور ندارد، اظهار داشت: چرا با کشورهایی که بارها ثابت شده غیرقابل اعتماد و دروغگو هستند، پای میز مذاکره بنشینیم؟
 
وی با انتقاد از مواضع دولت در تمرکز مذاکرات با کشورهای اروپایی، افزود: جهان تنها در اتحادیه اروپا و آمریکا خلاصه نشده و 200 کشور دیگر هم می توانند مقصد مذاکرات و تعاملات جمهوری اسلامی ایران باشند.
 
مردانی نژاد با اشاره به تجربه تلخ مذاکره با تروئیکای اروپایی و بیانیه 6 بندی سعدآباد در دهه 80، گفت: تعامل با کشورهای اروپایی و غربی به مثابه کوبیدن در بسته ای است که هیچ وقت باز نخواهد شد.
 
وی با بیان اینکه امکان ندارد شخصی که خود بدعهدی اروپایی ها و نتیجه مذاکره با آنها را دیده همچنان اصرار بر تعامل داشته باشد، افزود: لازم است آقای روحانی کتاب خاطرات خود و جک استراو را مطالعه کنند.
 
15 کشور همسایه به تکنولوژی و کالای ایرانی نیازمندند
 
کارشناس مسائل اقتصادی با بیان اینکه تکنولوژی تنها در انحصار کشورهای اروپایی نیست، گفت: به اذعان کارشناسان و سیاستمداران غربی امروزه پول، سرمایه و تکنولوژی به شرق آسیا نیز کشیده شده است.
 
بهروز مردانی نژاد افزود: جمهوری اسلامی ایران از نظر تکنولوژی در بین 15 کشور برتر دنیا قرار دارد و این بدان معنی است که در داخل ظرفیت تبدیل علم به صنعت و تجاری سازی وجود دارد.
 
وی اضافه کرد: 15 دولت در همسایگی کشور با جمعیتی حدود 700 میلیون نفر به تکنولوژی و کالای ایرانی نیازمندند و این در حالی است که متأسفانه تمرکز سفرهای رئیس جمهور و وزیر امور خارجه تنها بر کشورهای اروپایی است.
 
بهروز مردانی نژاد با طرح این سوال که آیا اصلاً در کشورهای منطقه رایزن اقتصادی داریم یا خیر؟ افزود: کشور ترکیه در عراق 32 رایزن اقتصادی داشته و ایران با کشور همسایه خود تنها یک رایزن دارد.
 
اقتصاد مقاومتی و نگاه به درون راه حل برون رفت از مشکلات
 
کارشناس مسائل اقتصادی و استاد دانشگاه با اشاره به وجود منابع ارزشمند و نیروی انسانی مستعد در کشور، گفت: تنها راه برون رفت از مشکلات، اجرای سیاست های اقتصادی مقاومتی و تکیه بر توان داخلی است.
 
بهروز مردانی نژاد با بیان اینکه تکنولوژی و توان تولید بسیاری از کالاهای وارداتی در کشور وجود دارد، افزود: دولت ارز را در اختیار جوانان مستعد کشور قرار دهد تا تولید در کشور رونق بگیرد.
 

انتهای پیام/1030ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۲:۵۰:۱۰

20 Jan 2020