کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

افزايش هماهنگي بين بخشي مي تواند عامل مهمي در کاهش آلودگی هوا باشد

30 دی 1398 ساعت 8:17

مدیر کل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری گفت: مشاركت مردمي و افزايش هماهنگي بين بخشي مي تواند عامل مهمي در کاهش آلودگی هوا و گرد و غباراست.


شهرام احمدی مدیرکل حفاظت محیط زیست  چهارمحال و بختیاری در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز؛  از تشکیل ستاد برگزاری برنامه های هفته هوای پاک در استان خبر داد و گفت: برنامه های هفته هوای پاک با هدف فرهنگ سازی و جلب مشارکت همگانی در حال برگزاری است.
 
احمدی  اظهار داشت: امسال برنامه های هفته هوای پاک با شعار هوای پاک، اقدام و عمل در چهارمحال و بختیاری برگزار شد. همزمان با روز هوای پاک 29 دی ماه، زنگ هوای پاک در یکی از مدارس منتخب استان به صورت نمادین نواخته شد که توجه به امر آموزش و فرهنگ سازی در سن کودکی و نوجوانی و ایجاد یک باور ذهنی جهت حفاظت از محیط زیست را در مدارس نشان می‌دهد.

وی در ادامه سایر برنامه های این هفته را شامل برگزاری کارگاه آموزشی مدیریت سبز ویژه کارمندان ادارات در استان، برگزاری مسابقات نقاشی، روزنامه دیواری و ... با موضوع هوای پاک در مدارس استان و اجرای برنامه های خلاقانه برشمرد.

احمدی در ادامه به اجرای برنامه های نمادین با همکاری و مشارکت سایر سازمانها و بخش‌های مربوطه، نظیر همایشهای پیاده روی در استان با مشارکت شهروندان، نصب پلاکارد و بنر توسط دستگاه ها با موضوع هوای پاک، برگزاری کارگاه‌های آموزشی، شناسایی منابع آلاینده و آموزش صاحبان صنایع آلاینده، معاینه فنی خودروها با تخفیف ویژه در مراکز معاینه فنی، آموزشهای شهروندی و جلب مشارکتهای مردمی در استان اشاره کرد.

این مقام مسئول آموزش و تنویر افکار عمومی را یکی از راهکارهای اساسی در حفاظت از محیط زیست عنوان کرد و گفت: در همین راستا آموزش های لازم در دانشگاه ها و مدارس استان انجام شد.

احمدی تصریح کرد، در این هفته کارگروه های مقابله با آلودگی هوا و گرد و غبار و مدیریت پسماند استان به دبیری حفاظت محیط زیست در دفتر معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری تشکیل جلسه دادند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان در پایان هدف از اعلام روز ملي هواي پاك را  ايجاد حساسيت در بين اقشار مختلف جامعه دانست و تصریح کرد: مشاركت مردمي و افزايش هماهنگي بين بخشي مي تواند عامل مهمي در کاهش آلودگی هوا و گرد و غباراست.
 
انتهای پیام/1020ج
 


کد مطلب: 43739

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/43739/افزايش-هماهنگي-بين-بخشي-مي-تواند-عامل-مهمي-کاهش-آلودگی-هوا-باشد

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir