۱
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۲
کد مطلب : ۴۳۷۳۶
در بروجن؛

سرمایه گذاری 5 هزار میلیارد ریالی برای احداث بزرگترین مجتمع تأسیسات تقویت فشار گاز کشور

مدیر منطقه 2 عملیات انتقال گاز کشور گفت: با احداث تأسیسات انتقال گاز دوراهان 10، ایستگاه دوراهان بروجن به بزرگترین مجتمع تأسیسات تقویت فشار گاز کشور تبدیل خواهد شد.
سرمایه گذاری 5 هزار میلیارد ریالی برای احداث بزرگترین مجتمع تأسیسات تقویت فشار گاز کشور
سیدمجتبی گلستانه در گفت و گو با خبرنگار جهانبین نیوز، اظهار داشت: خط لوله سوم سـراسـری گاز که با علامـت اختــصاری IGAT III معـرفی می شود، گـاز استحـصال شده از میــادین گازی پـارس جنــوبی را بـه مــوازات خط لوله سراسری دوم جهت مصارف صنعتی، تجاری و خانگی به مناطق مرکزی و شمال کشور منتـقل می کند.
 
وی گفت: این خط سراسری به طول ۱۲۶۷ کیلومتر با ظرفیت ۹۰ میلیون مترمکعب در روز از مسیر عسلویه، کنگان، ساوه و رشت عبور کرده و ایستگاه های تقویت فشار گاز کنگان، فراشبند، نور آباد، پاتاوه، دوراهان، پل کله و دهق به ترتیب وظیفه تقویت گاز در جریان این خط لوله را بر عهده دارند.
 
مدیر منطقه 2 عملیات انتقال گاز کشور ظرفیت ایستگاه انتقال گاز دوراهان 1، 2 و 3 بر روی خط سراسری گاز را 280 میلیون مترمکعب در روز عنوان و افزود: احداث تأسیسات انتقال گاز دوراهان 10 این ظرفیت را به 370 میلیون مترمکعب در روز افزایش خواهد داد.
 
سیدمجتبی گلستانه شرح کار پروژه را شامل نصب و راه اندازی 4 دستگاه توربو کمپرسور، مپنا پروژه به همراه توربین، کمپرسور، کولر روغن، شیر روغن، شیر آنتی سرج استرینر توربین، تابلوهای کنترل توربین، UPS توربین و... برشمرد که برای تکمیل و بهره برداری از آن 5 هزار میلیارد ریال درنظر گرفته شده است.
 
وی افزود: کلیه مراحل طراحی، ساخت، اجرا و بهره برداری این مجتمع توسط کارشناسان و شرکت های ایرانی صورت گرفته و ظرف 30 ماه آینده عملیاتی خواهد شد.

گلستانه اضافه کرد: با بهره برداری از تأسیسات انتقال گاز دوراهان 10، ایستکاه انتقال گاز دوراهان شهرستان بروجن به بزرگترین مجتمع انتقال گاز کشور تبدیل خواهد شد.
 
 
انتهای پیام/1030ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۴:۲۰:۱۹

19 Jan 2020