۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۰
کد مطلب : ۴۳۷۲۵
معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری خبر داد

پیشرفت 87 درصدی عملیات‌های آبخیزداری در چهارمحال و بختیاری

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: درحال‌حاضر، اجرای عملیات مکانیکی و بیومکانیکی آبخیزداری از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی در این استان، 87 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
پیشرفت 87 درصدی عملیات‌های آبخیزداری در چهارمحال و بختیاری
علی محمد محمدی معاون آبخیزداری منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: امسال پروژه‌های آبخیزداری در 45 حوضه آبخیز منتخب به مساحت 422 هزار و 709 هکتار در استان اجرا می‌شود که در مجموع عملیات مکانیکی، بیومکانیک و بیولوژیک سطح تأثیر حدود 83 هزار هکتار را در این حوضه‌ها در بر دارد.

وی بیان داشت: درحال‌حاضر، اجرای عملیات مکانیکی، بیومکانیکی آبخیزداری از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی در این استان با 87 درصد پیشرفت فیزیکی همراه است.
 
محمدی افزود: این میزان عملیات شامل 22 هزار و 98 هکتار در بخش مکانیکی، بیومکانیک و بیولوژیک و 61 هزار و 448 هکتار در بخش مطالعات تفصیلی اجرایی آبخیزداری است.

معاون آبخیزداری منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: درحال‌حاضر 155 سازه مکانیکی با حجم 71 هزار و 759 مترمکعب و تعداد 58 عملیات بیومکانیکی در سطحی معادل یک هزار و 980 هکتار اجرا شده است.

وی ادامه داد: احداث سازه‌های سنگی ملاتی، پخش سیلاب، تورکینست و بندخاکی، کنتور فارو، دیوار ساحلی و تثبیت زمین لغزش ازجمله این اقدامات با هدف ذخیره نزولات آسمانی، کنترل فرسایش خاک، افزایش پوشش گیاهی و تغذیه آبخوان است.

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۸:۳۱:۵۷

18 Jan 2020