۰
plusresetminus
امام جمعه فارسان گفت: اين کشورهاي اسلامي هستند که بايد با تمام قوا در مقابل اسرائيل بايستند و غفلت نداشته باشند؛ که ان‌شاءالله به‌زودي که کمتر از ۲۵ سال باشد شاهد نابودي کامل صهيونيسم، يهود سياسي و صهيونيسم بين‌الملل باشيم.
کشورهاي اسلامي بايد با تمام قوا در مقابل اسرائيل بايستند/ چرا اقدام و تدابير لازم، ازجمله توقف موقت پروازها را موردتوجه قرار نداد
به گزارش جهانبین نیوز، حجت‌الاسلام محسن ملک پور در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته شهر فارسان گفت: ايران اسلامي فرزندان زيادي را براي به دست آوردن استقلال، آزادي و برقراري نظام اسلامي تقديم کرده. اين عزت و آبرو ارزان به دست نيامده. هنوز پدران و مادران شهداي انقلاب و جنگ در بين ما هستند. هنوز جانبازان دوران خون و حماسه در بين ما زندگي مي‌کنند. اين سربلندي را حَراج نکنيم.

وي افزود: به آمريکاي بدعهد دل نبنديد. خيانت‌هاي آمريکا به ملت ايران قابل‌انکار نيست؛ و ما مي‌بينيم همين‌الان هم ادامه دارد و ترور سردار سليماني نهايت خباثت اين‌هاست بعضي‌ها اين دشمني‌ها را توجيه نکنند که اول بدبختي ملت است در اين‌جور موارد تا دشمن شيطنت مي‌کند بايد بلافاصله جوابش را داد.

وي تصريح کرد: تعلل و کم‌کاري در ماجراي تصويب تحريم‌هاي جديد عليه ما کاملاً مشهود است و اين‌گونه رفتارها موردقبول نيست. يکي از مسئولين ديروز اعتراف کرد من بدون وابستگي به بيرون از کشور توانايي مديريتي ندارم اين اقتدار شکن است! مگر کسي به دنبال عَدم تَعامل با دنياست؟ کل اقتصاد کشور را معلق نگه‌داشتن و گره زدن به چند کشور معدود عقلاني نيست به عزيزانمان عرض مي‌کنيم شما که از پشتيباني مردم بهره‌مند هستيد محکم وسط ميدان باشيد. چه در مسئله برجام چه در مسائل ديگر بر اساس عزت و حکمت شجاعانه عمل کنيد. نتيجه کار قطعي است.

وي اظهار داشت: ببيند اروپايي‌ها در يک اقدام شيطنت‌آميز با صدور بيانيه‌‌اي، پرونده هسته‌‌اي را به کميسيون حل اختلافات ارجاع داده‌‌اند؛ که همان مکانيزم ماشه است که دربند ۳۶ و ۳۷ توافق هسته‌‌اي ايران و ۱+۵ آمده است. طبق اين دو بند، هرگاه سه کشور اروپايي، ايران را به عدم التزام به توافقنامه هسته‌‌اي متهم کنند و بر اين اساس، موضوع را به کميسيون مشترک برجام ارجاع بدهند حل نشد، پرونده‌‌ي ايران به شوراي امنيت ارجاع مي‌‌شود.

وي عنوان داشت: علت اقدام اروپا براي فعال‌‌سازي مکانيزم ماشه، تصور خام آمريکا و اروپا مبني بر ضعف ايران انقلابي پس از شهادت سردار سليماني است. اين کشورها تصور مي‌‌کنند با شهادت فرمانده ميداني مقاومت، ايران دست بَرتر را نداشته و با چنين تهديدهايي از مواضع خود کوتاه خواهد آمد

وي بيان داشت: حادثه سقوط هواپيما و ناراحتي مردم و نيز تجمعات محدود ضدانقلاب در روزهاي اخير به اين توهم دامن زده است. لازم است بدانيم، مکانيزم ماشه بيشتر از آن‌‌که تَحقق عِيني و تهديد عَملي باشد، بخشي از عَمليات رواني دشمن در راهبرد فشار حداکثري بر ايران است. انشالله جبهه استکبار، به‌زودي خواهد ديد که مانند هميشه در معادلات خود دچار اِختلال شده و دوران پس از شهيد سليماني، دوران جديدي در تقويت مقاومت ايران انقلابي و مقاومت بين‌‌المللي خواهد بود.

امام‌جمعه فارسان به بيست و نهم دي‌ماه روز غزه اشاره داشت و گفت: اسرائيل پليد اين گرگ خون‌آشام که از حمايت آمريکا برخوردار است به فکر نابودي کامل اسلام و ارزش‌هاي الهي است. تلاش مي‌کند به خواسته‌اش که به تصرف درآوردن سرزمين‌هاي بين نيل تا فرات است برسد. لحظه‌اي هم ساکت نمي‌نشيند. اين کشورهاي اسلامي هستند که بايد با تمام قوا در مقابل او بايستند و غفلت نداشته باشند؛ که ان‌شاءالله به‌زودي که کمتر از ۲۵ سال باشد شاهد نابودي کامل صهيونيسم، يهود سياسي و صهيونيسم بين‌الملل باشيم.

وي در مورد سقوط هواپيماي مسافري افزود: حادثه‌اي که شيريني سيلي سخت بر دشمن را تلخ کرد. کام مردم داغدار ايران در سوگ سردار دل‌ها باسيلي سخت فرزندان سپاهي ملت بر آمريکا، تازه شيرين شده بود که خبر اوليه سقوط هواپيماي مسافري اوکراين با ۱۷۹ مسافر که ۱۴۶ نفر آن ايراني بودند، تلخ شد.

وي اظهار داشت: البته بُروز حادثه تلخ سقوط هواپيما، نبايد موجب شود، بزرگي و عظمت سيلي سخت ايران انقلابي و فرزندان دلاور سپاهي ما، تحت‌الشعاع قرار گيرد اين اقدام بي‌نظيري که هيمنه دروغين شيطان بزرگ را شکست. گذشت دو روز از واقعه و ياوه‌گويي‌هاي ترامپ و غربي‌ها درباره عين الاسد موجب شد، حادثه سقوط هواپيما چندان به چشم نيايد؛ اما اطلاعيه ستاد کل نيروهاي مسلح در صبح روز شنبه، مبني بر بروز خطاي انساني از طرف پدافند ايران، کشور را در شوک و بهت، حادثه فرو برد؛ و همه غمگين شدند

وي عنوان داشت: سرعت عمل ستاد کل در صدور اطلاعيه و سخنان صادقانه و شجاعانه دو سردار شجاع سپاه اسلام تا حدود زيادي از ناراحتي‌هاي مردم کم کرد، اما همچنان بسياري ازسئوالات در اذهان باقي ماند. دليل اصلي ناراحتي مردم، وقوع حادثه نبود. چون از روز حادثه سه روز مي‌گذشت و شوک اوليه پشت سر گذاشته‌شده بود. سخن اين است که چرا از ابتدا مردم در جريان قرار نگرفته‌اند؟ البته سردار حاجي‌زاده توضيح دادند. اگر بلافاصله اطلاع‌رساني مي‌کرديم، امنيت مردم به خطر مي‌افتاد، به سيستم پدافندي و نيروهاي ما شوک وارد مي‌شد و هر آن ممکن بود به ما تهاجمي صورت بگيرد؛ و ناراحتي ديگر مردم اينکه باوجود اقدام موشکي ايران، چرا پيشگيري لازم براي توقف پروازها تا پايان وضعيت جنگي، انجام نشد؟ از سخنان سردار حاجي‌زاده برمي‌آيد که اين کار توسط ستاد کل نيروهاي مسلح بايد انجام مي‌شد. چرا در اين کار تعلل شده است؟

وي بيان داشت: طبق ماده ۱۰ قانون هواپيمايي کشوري اين سازمان که تابعه وزارت راه و شهرسازي است در شرايط حساس مي‌تواند ازهيات دولت، تقاضاي توقف پروازها را نمايد، چرا اين کار انجام نشد؟ شوراي عالي امنيت ملي به رياست رئيس‌جمهور در جريان، اقدام موشکي بود، چرا اقدام و تدابير لازم، ازجمله توقف موقت پروازها را موردتوجه قرار نداد؟!
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۲۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۴:۵۶:۴۴

17 Jan 2020