۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۲
کد مطلب : ۴۳۶۹۲

ضرورت توجه به سرمایه گذاری در بخش کشاورزی/ تجلیل از تولید کنندگان برتر کشاورزی

مدیرکل جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: تولیدکنندگان برتر چهارمحال و بختیاری در وزارت جهارد کشاورزی تجلیل خواهند شد.
ضرورت توجه به سرمایه گذاری در بخش کشاورزی/ تجلیل از تولید کنندگان برتر کشاورزی
به گزارش جهانبین‌نیوز ذبیح‌الله غریب مدیرکل جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری در جمع خبرنگاران تاکید کرد: یکی از محورهای کاری در وزارت جهاد کشاورزی الگوسازی است.

وی با بیان اینکه تشویق تولیدکنندگان برتر در وزارت جهاد کشاورزی در بهبود کار موثر است، گفت: از تولیدکنندگان خلاق و نمونه کشور تجلیل خواهد شد.

غریب با اعلام اینکه فعالیت‌های بخش کشاورزی 200 رسته است، اظهارکرد: پایان هر سال محصولات تولید شده در باغات و مزارع چهارمحال و بختیاری اندازه‌گیری  می‌شوند.

مدیرکل جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: بر اساس معیار، میزان و شاخص‌های گوناگون تولیدکنندگان برتر انتخاب می‌شوند.

وی میزان تولید، بهره‌وری آب، تغییر الگوی کشت، روش‌های آبیاری، تولید محصول با کیفیت، صادرات محور بودن محصولات، زنجیره تولید و... را از جمله موارد انتخاب عنوان کرد.

غریب با بیان ظرفیت‌های چهارمحال و بختیاری در حوزه کشت گیاهان دارویی، گندم دیم، پرورش ماهی در قفس، بادام دیم و... بیان کرد: با تلاش‌های انجام شده ظرفیت‌های استان در انتخاب تولیدکننده نمونه کشوری مدنظر قرار گرفت.

مدیرکل جهادکشاورزی اعلام کرد: در سال‌جاری از چهار تولیدکننده برتر کشور در بخش کشاورزی در زمینه‌های کشت گل‌محمدی، شیلات، بسته‌بندی غذای آبزیان، پرورش ماهی در قفس و مرتع‌ به‌عنوان در حضور رئیس‌جمهور تجلیل شود.

وی توضیح داد: کشت گونه‌های اقتصادی در مراتع برای درآمدزایی و حفظ مراتع، اهمیت دارد و باتوجهه به پیش‌بینی انجام شده تا حدود پنج سال آینده گیاه کلوس از انقراض خارج می‌شود.

غریب در پایان با اشاره به سهم تولیدات چهارمحال و بختیاری در محصولاتی مانند انگور، بادام، گردو و... در کشور، خاطرنشان کرد: باید به جذب سرمایه‌گذار در بخش کشاورزی  توجه بیشتری شود.

لازم به ذکر است تولیدگان نمونه و برتر کشور که امروز توسط رئیس جمهور از آنان تجلیل می‌شود سیامک نوروزی، وحید یداللهی، امین مالکی، امیرحسین شجاعی و نعمت اسدی هستند.

انتهای‌پیام/1029ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۲۴ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۲:۳۳:۳۴

14 Jan 2020