۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۹
کد مطلب : ۴۳۶۶۶
کارشناس مرتع منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری تاکید کرد

توسعه اقتصاد مقاومتی و اشتغال‌زایی اولویت اصلی در کشت گیاهان دارویی

کارشناس مرتع منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: کشت گیاهان دارویی علاوه‌بر کاهش واردات داروها، خروج ارز از کشور و توسعه اقتصادی و اشتغال‌زایی برای مردم جامعه، از سیاست‌های مهم اقتصاد مقاومتی به‌شمار می‌رود.
توسعه اقتصاد مقاومتی و اشتغال‌زایی اولویت اصلی در کشت گیاهان دارویی
عزت سلیمانی کارشناس مرتع  منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: کشت گیاهان دارویی علاوه‌بر کاهش واردات داروها، خروج ارز از کشور و توسعه اقتصادی و اشتغال‌زایی برای مردم جامعه، از سیاست‌های مهم اقتصاد مقاومتی به‌شمار می‌رود.

وی افزود: یکی از سیاست‌های اداره کل منابع طبیعی استان (اداره فنی مرتع) راه‌اندازی تعاونی‌های تولید گیاهان دارویی جهت اشتغال‌زایی بهره‌برداران منابع طبیعی است که منجربه کاهش فشار دام بر مراتع و بهبود معیشت و ایجاد پوشش گیاهی می‌شود.

این کارشناس مرتع منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: کاشت گیاهان دارویی به دلیل نیاز آبی کم در شرایط خشکسالی و با قابلیت تولید در اراضی کم‌بازده در افزایش بهره‌وری از منابع آب و خاک و منابع طبیعی موثر است.

سلیمانی تصریح کرد: با بررسی‌های به عمل آمده، کشت گونه‌های دارویی در مراتع و عرصه‌های کم‌بازده و حاشیه‌ای نسبت به شغل دامداری که حرفه بسیاری از بهره‌برداران منابع طبیعی (مراتع و جنگل‌ها) است، به دلیل تعداد کم دام، سطح کم مراتع تحت اختیار هر دامدار و کاهش شدید علوفه مورد نیاز دام، به لحاظ اقتصادی بسیار به‌صرفه‌تر می‌باشد.

وی یادآور شد: آنغوزه، باریجه، موسیر و کلوس ازجمله گیاهان دارویی کشت شده در استان چهارمحال و بختیاری است.

انتهای پیام/1026ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۴:۲۱:۰۲

11 Jan 2020