۰
plusresetminus
امام‌جمعه فارسان گفت: سيلي اول به آمريکاي خبيث، قطعه‌اي کوچک از گام‌هاي طراحي‌شده براي انتقام سخت از آمريکا است. بدون ترديد انتقام سخت از آمريکا بايد يک انتقام راهبردي باشد که به اخراج آمريکا از منطقه منجر شود و محو رژيم صهيونيستي را سرعت دوچندان ببخشد.
بدون ترديد انتقام سخت از آمريکا بايد يک انتقام راهبردي باشد/ آنچه سايه جنگ را از سر کشوري برمي‌دارد مقاومت فعال و بازدارندگي مؤثر است
به گزارش جهانبین نیوز، حجت‌الاسلام محسن ملک پودر در خطبه‌هاي اين هفته نماز جمعه شهر فارسان گفت: سرانجام انتظار پنج‌روزه ملت انقلابي ايران و مردم عراق و ساير مردم منطقه به سرآمد، ايران به وعده خود عمل کرد و گام اول در انتقام سخت از شيطان بزرگ را گرفت و همه ما قدردان سپاه عزيز هستيم و ياد و نام شهيد دانشمند و پارسا، حسن طهراني مقدم، پدر موشکي ايران را گرامي مي‌داريم

وي افزود: اين اقدام انقلابي که موجب خرسندي مردم محور مقاومت در منطقه، بخصوص ايرانيان سوگوار شد، درس‌هاي زيادي هم با خود به همراه دارد: درس اول: عقب‌نشيني ذلت‌بار ترامپ در نطق چهارشنبه‌شب خود، حکايت از اين دارد که دشمن مانند سگي است که اگر در مقابلش عقب بنشيني جلو مي‌آيد و حمله مي‌کند و آسيب مي‌رساند. لکن اگر سنگ در دست بگيري و به سمتش حمله کني، فرار مي‌کند.

وي تصريح کرد: درس دوم، برخلاف آنچه کاسبان جنگ هراسي و کاسبان تحريم در رسانه‌ها و نامه‌نگاري‌هاي ذليلانه شأن ادعا مي‌کنند، آنچه سايه جنگ را از سر کشوري برمي‌دارد مقاومت فعال و بازدارندگي مؤثر است نه انفعال و وادادگي

وي عنوان داشت: سيلي اول به آمريکاي خبيث، قطعه‌اي کوچک از گام‌هاي طراحي‌شده براي انتقام سخت از آمريکا است. بدون ترديد انتقام سخت از آمريکا بايد يک انتقام راهبردي باشد که به اخراج آمريکا از منطقه منجر شود و محو رژيم صهيونيستي را سرعت دوچندان ببخشد.

وي اظهار داشت: مطلب سوم، تقريباً همه ما، بعد از سيلي سه‌شنبه‌شب هوافضاي سپاه مقتدر، مُنتظر يک سخنراني طوفاني و آتشين بوديم که رهبر انقلاب از اقدام موشکي ايران خبر بدهد و با لحن طوفاني با آمريکا سخن بگويد.

امام‌جمعه فارسان افزود: اما زبان- چهره -و بدن - اين حکيم انقلابي و الهي، حکايت از يک آرامش و طمأنينه‌ي ايماني داشت. آقا از قم شروع کرد و به شهيد سليماني و زندگي و شهادتش پرداخت و برکات شهادت او را برشمرد و به مهم‌ترين وظيفه مردم در مقابله با دشمن اشاره کرد.

وي افزود: اما به انتقام که رسيد، خيلي عادي و با لحني که سراسر تحقير دشمن بود، او را در خلاء فکري و ذهني و آشفتگي بيشتر قرارداد و انتقام سخت را به اتمام حضور فساد آميز آمريکا احاله داد. اين مجلس، درس کياست و درايت و فراست و حکمت انقلابيِ بزرگ‌ترين رهبر انقلابي جهان بود براي همه.

وي تصريح کرد: تشييع پيکر سردار سليماني، تنها تشييع پيکري است که با تشييع پيکر امام قابل‌مقايسه است؛ اما در تشييع پيکر سردار سليماني، ويژگي‌هايي وجود دارد که آن را حتي، از تشييع امام خميني، متمايز و متفاوت مي‌کند. اول، اين تشييع در دو کشور ايران و عراق انجام گرفت. در سه شهر کاظمين، نجف و کربلا (در عراق) و پنج شهر بزرگ اهواز، مشهد، تهران، قم، کرمان (ايران) کيفيت تشييع در هشت شهر از دو کشور در نوع خود بي‌نظير است. دوم، با احتساب جمعيت شرکت‌کننده در عراق و ايران، در هفت شهر ديگر، اين جمعيت به حدود ۲۰ ميليون نفر مي‌رسد که ازاين‌جهت، يک رکورد تاريخي در جهان محسوب مي‌گردد. سوم، فضاي حاکم بر تشييع امام خميني سرشار از اندوه و گريه و ماتم و البته بصيرت و هوشمندي مردم بود، چراکه رحلت امام، يک حادثه طبيعي بود اما شهادت سردار سليماني و يارانش، آن هم به دست آمريکا و دستور ترامپ و به شکل ترور شبانه؛ علاوه بر موج اندوه و غم، امواجي از نفرت ملي و جهاني و روحيه حماسي و انتقام را به وجود آورد. اين تشييع‌ها درواقع يک رفراندوم ملي، براي گفتمان مقاومت بود؛ و ان شا الله گام پنجم و نهايي کاهش تعهدات هسته‌اي و رفع همه محدوديت‌ها به‌صورت عَملي توسط دولت محترم انجام بگيرد.

وي عنوان داشت: مراسم تشييع در حقيقت يک مرگ بر آمريکا ي چندين ميليوني محسوب مي‌شود و همين‌جا از اقدام مجلس شوراي اسلامي و شوراي محترم نگهبان، در تصويب و تاييدطرح سه فوريتي تروريست خواندن ارتش و وزارت دفاع آمريکا و نهادهاي وابسته به اين نهاد، تجليل مي‌کنيم.
وي بيان داشت: پوشش رسانه‌اي مراسم تشييع هم مختص اين تشييع‌جنازه بود. حتي سي ان.ان هم که علناً در تضاد با ترامپ است به خاطر دشمني با وي، دست به پخش مستقيم تشييع‌جنازه‌ي سردار زد که در نوع خود بي‌سابقه بود. همين، موجب شد، صدها ميليون نفر در جهان تحت تأثير و شوک و بُهت اين واقعه‌ي تاريخي قرار گرفتند. جمعيت فراوان از هر قشر و صنف و حزب و جناح و مذهب و قوم و قبيله و کشور و شهر، از ويژگي‌هاي اين تشييع‌جنازه تاريخي گرديد.

وي اظهار داشت: ميزباني شهرهايي چون تهران و اهواز و کرمان و قم و مشهد از مهمانان ديگر استان‌ها و کشورها، فضاي اربعيني را بر کشور حاکم و بخصوص اين شهرها حاکم کرده بود. اين‌که تشييع پيکر عظيم سردار سليماني و ياران وي، پس از چهل سال از انقلاب اسلامي، بتواند چنين جمعيت بي‌نظيري را به صحنه بياورد موجب غافلگيري همگان، حتي دوستان و موافقان شد. فقط يک نفر بود که نويد چنين شکوه و عظمتي را داد. آن‌هم امام خامنه‌اي در منزل سردار سليماني

امام‌جمعه فارسان در پايان گفت: در همه استان‌ها و شهرها علاوه بر مراسم ترحيم و يادبود، شاهد برگزاري تظاهرات در روز جمعه و پس از نماز جمعه بوديم. در بسياري از استان‌ها و شهرها اين تجمعات ده‌ها هزارنفري ادامه دارد که آکنده از سوگ و حماسه و سرشار از اشک و خشم است. اين نيز از مختصات اين واقعه بزرگ است.

وي افزود: توجه داشته باشيد که بايد اين شهادت عامل وحدت و اجتماع مؤمنين و انقلابيون و اقشار ديگر باشد؛ و البته سياست‌بازان نادان و دنياپرست هم ببينيد که اگر دشمن روزنه‌اي پيدا کند درنگ نمي‌کند ولو برخلاف تمام پُروتُکل‌هايشان باشد
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۲۰ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۴:۴۳:۴۱

10 Jan 2020