۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۸
کد مطلب : ۴۳۶۳۵

چهار روستای در معرض خطر چهارمحال و بختیاری درجاسازی می‌شود

در جلسه کارشناسی بررسی مطالعات امکان‌سنجی جابجایی یا درجاسازی روستاها، با درجاسازی روستاهای خویه و دره شیخ عالی از توابع شهرستان کوهرنگ و آبیدک و منارجان از توابع شهرستان لردگان موافقت شد.
چهار روستای در معرض خطر چهارمحال و بختیاری درجاسازی  می‌شود
به گزارش جهانبین نیوز؛ جلسه کارشناسی بررسی مطالعات امکان‌سنجی جابجایی یا درجاسازی روستاها با حضور کارشناسان دفتر مرکزی، مدیرکل، معاون بازسازی و مسکن روستایی و معاون عمران روستایی در محل سالن جلسات این اداره کل برگزار شد.

در این جلسه با درجاسازی روستاهای خویه و دره شیخ عالی از توابع شهرستان کوهرنگ و آبیدک و منارجان از توابع شهرستان لردگان موافقت شد.

همچنین مقرر شد مراتب تصویب درجاسازی روستاها در کمیته امور زیربنایی و شورای برنامه‌ریزی استان جهت اقدامات بعدی پیگیری شود.

سهراب رئیسی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: مجموعا 180 روستای در معرض خطر داشتیم که 85 روستا در 55 نقطه جابه‌جا، تجمیع و اسکان و 47 روستا طی دو سال گذشته جهت جابجایی و یا درجاسازی پیگیری شدند.

وی افزود: از مجموع 47 روستا هفت روستا تأمین اعتبار و در کمیته امورزیربنایی تصویب شد که سه روستا جابجا و چهار روستای دیگر نیز در مرحله بررسی قرار دارد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری بیان کرد: روستاهای خویه و دره شیخ عالی و آبیدک و منارجان درجاسازی و روستاهای سیدمحمد، کچوز و محمودآباد را کارگروه امور زیربنایی نظر به جابجایی دارد.

رئیسی ادامه داد: 40 روستای باقی مانده که جزو مصوبات سفر دکتر نوبخت بود حدود 6 میلیارد تومان تأمین اعتبار نیاز دارد.

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۲:۵۱:۳۹

8 Jan 2020