۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۲
کد مطلب : ۴۳۵۷۹
رئیس پلیس فتا چهارمحال و بختیاری؛

فضای مجازی جولانگاه اقدامات نمایشی

رئیس پلیس فتا چهارمحال و بختیاری گفت: هدف دشمن در فضای مجازی و شبکه‌های ماهواره‌ای از بین بردن بنیان خانواده است از این رو نیاز است که خانواده ها دقت بیشتری در این خصوص داشته باشند.
فضای مجازی جولانگاه اقدامات نمایشی
به گزارش جهانبین نیوز؛ سرهنگ مرتضی عسگری رئیس پلیس فتا چهارمحال و بختیاری در دوره آموزشی فضای مجازی و آسیب های اجتماعی اظهار کرد: لازم است والدین در فضای مجازی دقت بیشتری کرده و هر گونه عکسی از کودک خود را منتشر نکنند و حق ان ها را رعایت کنند.
 
وی با اشاره به اینکه ما مدعی هستیم که گرمترین کانون، کانون خانواده است در حالیکه گاهی اوقات بین افراد خانواده فاصله عاطفی ایجاد میشود تصریح کرد: برخی کودکان که در فضای مجازی دچار مشکل میشوند، ترجیح میدهند مشکل خود را با دوستشان در میان میگذارند اما حاضر نیستند به خانواده خود بگویند. چون میترسند سرزنش شوند، کتک بخورند و با برخورد خشن خانواده مواجه شوند.
 
سرهنگ عسگری ادامه داد: اگر رابطه افراد خانواده صمیمی باشد، هیچ رابطه مخفیانه و پنهان‌کاری بین آنها ایجاد نمی‌شود. چرا بر رفتار فرزندان در فضای مجازی نظارت نمیشود و مشکلات بعدی بوجود می آید؟
 
وی اذعان داشت: برخی بازی های رایانه ای بی مهابا در فضای مجازی نقش تربیتی نامناسبی در کودک دارد. چند نفر از خانواده ها بازی های رایانه ای موجود در موبایل فرزند خود را نظارت کرده، برای یکبار با آن نرم افزار بازی کرده اند تا بدانند چقدر بر رفتار و اعمال فرزندشان تأثیر دارد؟
 
سرهنگ عسگری با اشاره به اینکه در برخی بازی های رایانه ای کودکان ، به راحتی قبح توهین به مقدسات اسلامی و جامعه اسلامی شکسته میشود گفت: یکی از دلایل افزایش خشونت در جامعه، بازی های رایانه ای خشن است که افراد در سن کودکی با آنها آشنا شدند.
وی تاکید کرد: ما باید مباحث حقوق کودکان را دریافت کرده و در راستای رعایت کردن آنها بکوشیم.
 
سرهنگ عسگری با تاکید بر اینکه اصحاب رسانه باید دقت داشته باشند محتواهای تولیدی شان بر مزاج همه افراد سازگار باشد اذعان داشت:  طرز بیان مطلب و محتوا به گونه ای باشد که تأثیر مثبتی داشته باشد.

وی خاطر نشان کرد : ارتقا سواد رسانه ای در استفاده از فضای مجازی، تضمین کننده افزایش امنیت کاربران در استفاده از این فضا است.

وی در ادامه افزود: استقبال روزافزون کاربران و گستردگی فضای مجازی در ابعاد مختلف افزایش آسیب های اجتماعی نوپدید را به همراه داشته است و داشتن سواد رسانه ای می تواند نقش موثری درکاهش این نوع آسیبها و استفاده نقادانه و هوشمندانه از فضای مجازی داشته باشد.

رییس پلیس فتا چهار محال و بختیاری بیان داشت: بیشتر افرادی که در فضای مجازی مورد سوء استفاده و کلاهبرداری قرار می گیرند کاربرانی هستند که به نحوی آشنایی با مخاطرات و چالش های فضای مجازی ندارند و در استفاده از فضای مجازی و شبکه های اجتماعی حریم خصوصی و ملاحظات امنیتی این فضا را لحاظ نمی کنند.

سرهنگ عسگری ادامه داد: دغدغه ارتقای سواد رسانه ای باید عمومی باشد والدین، فرزندان و به طور کلی خانواده ها، سازمانها، نظام های آموزشی ،دولت و… همگی در این حوزه احساس نیاز و وظیفه نمایند. باید مسئولانه تر از گذشته در فضای مجازی حضور یافت و به ایفای نقش پرداخت تا ضمن مصون ماندن از تأثیرات منفی احتمالی، از مزایا و اثرات مثبت آن نیز بهره گرفت.

رئیس پلیس فتا چهارمحال و بختیاری گفت:طی سال های اخیر پلیس فتا گام های زیادی برای ارتقاء سواد رسانه ای کاربران در استفاده از فضای مجازی برداشته است و یکی از اقدامات این حوزه ارایه آموزش های به روز در استفاده از فضای مجازی در سایت پلیس فتا و اطلاع رسانی های عمومی در فضای مجازی است.

وی اظهار کرد: برگزاری این دوره های آموزشی می تواند بسیاری از مشکلات را حل کند پس عموم مردم و حتی اصحاب رسانه نیاز است که حضور گسترده تری در این دوره ها داشته باشند.

سرهنگ عسگری در پایان به لزوم گرفتن رمز دوم پویا برای تمامی حساب های بانکی اشاره کرد و گفت: به تمامی شهروندان توصیه می‌کنم حتماً قبل از این که رمز خود را فعال کنند به سایت بانک یا شعبه مراجعه کنند و فرایند فعال سازی رمز خود را از شعبه یا سایت بانک ببینند. به لینک‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی می‌بینند و  به پیامک‌هایی که هدایت به سایت‌های متفرقه می‌کنند، اعتماد نکنند.


انتهای پیام/1020ج 
 
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۳:۱۵:۱۰

1 Jan 2020