۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۳
کد مطلب : ۴۳۵۵۶
وجود841 قنات در چهارمحال و بختیاری؛

50 درصد قنات ها روبه خشکی است

مدیر آب، خاک و امورفنی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: 50 درصد قنات های چهارمحال و بختیاری در خشکسالی‌های دهه اخیر خشک شدند که با بارندگی‌های اخیر تعدادی از آن ها آبدهی شدند.
50 درصد قنات ها روبه خشکی است
به گزارش جهانبین نیوز؛ غلامرضا ذاکری مدیر آب، خاک و امورفنی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری صبح امروز در نشست خبری  با بیان اینکه فراهم آوردن زیرساخت های کشاورزی بر عهده این معاونت بوده و نقش زیر بنایی ایفا میکند تصریح کرد: با توجه به خشکسالی های اخیر در بخش کشاورزی و در استان ما که اکثر مردم به کشاورزی مشغول بوده اند سیستم آبیاری نوین بهترین سیستم آبرسانی بوده و می توان با بهره برداری خوب از منابع آبی نه تنها تولیدات مرغوبی داشته بلکه از هدر رفتن آب جلوگیری کنیم.

ذاكري با بیان اینکه این استان از نظر تجهيز اراضي به سامانه سيستم آبياري نوين رتبه دوم كشور را دارد؛ خاطر نشان کرد: در سال جاری از 118هزار هكتار اراضي كشاورزي استان64هزار هكتار به سامانه آبياري نوين مجهز شده است.

مدیر آب، خاک و امورفنی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری با توصیه به کشاورزان در صرفه‌جویی جهت امورات کشاورزی، خاطرنشان کرد: بهترین روش برای صرفه‌جویی در این بخش استفاده از روش‌های آبیاری نوین است.

وی با بیان اینکه آبیاری میکرو بهترین سامانه آبیاری نوین در حال حاضر است افزود: این سیستم در استان ما بهترین بازخورد را داشته و به کشاورزان در تولیدات مرغوب و موثر نقش بسزایی ایفامیکند و در حال حاضر 1800هکتار از ارضای استان به این سامانه مجهز شده اند.

مدیر آب، خاک و امورفنی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری میزان استفاده از آب های زیر زمینی را 65درصد عنوان و گفت: 3600حلقه چاه در استان موجود بوده که توسعه واشتغال پایدار وابسته به محفوظ بودن این چاه ها است.

ذاکری با بیان اینکه 841 رشته قنات در چهارمحال و بختیاری وجود دارد، گفت: 50 درصد این قنوات در خشکسالی‌های دهه اخیر خشک شدند که با بارندگی‌های اخیر تعدادی از این قنوات آبدهی شدند.

مدیر آب، خاک و امور فنی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: بارندگی‌های اخیر موجب احیای برخی از قنوات استان شد، اما باتوجه به خشکسالی‌های پی در پی سطح ایستابی آب‌های زیرزمینی در استان پایین است و بارندگی‌های اخیر هنوز نتوانسته است جبران کم‌آبی سفره‌های آب زیرزمینی را بکند.

انتهای پیام/1022ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۱:۲۵:۴۹

29 Dec 2019