۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۹ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۶
کد مطلب : ۴۳۵۴۹
داغ غم انگیز طلاق بر دل شناسنامه های ایرانی:

مُهرِ طلاق، پایانی بر مِهرِ ناتمام یک زندگی

مهرطلاق و جدایی بر صفحه دوم شناسنامه اش حکایت از عدم شناخت درست و یا انتخاب آگاهانه داشته که طعم تلخ شکست و جدایی را برای زوجین به ارمغان دارد.
مُهرِ طلاق، پایانی بر مِهرِ ناتمام یک زندگی
به گزارش جهانبین نیوز، ازدواج یک امر حسنه بوده که همیشه موجب شادی و نشاط در افراد شده و در اسلام نیز به آن سفارش ویژه می شود؛ اما  طلاق واژه ای که ذهن هر انسانی را مکدر کرده  و همیشه حتی از به کار بردن این واژه پرهیز میکنیم.

واقعیت ماجرای طلاق از آن جایی شروع می شود که زوجین نه تنها دلبستگی به ادامه مسیر نداشته بلکه دیگر توانایی تحمل همدیگر را ندارند؛ اما مساله اساسی این است که چرا  یک زوج به این مرحله رسیده و خواهان جدایی می شوند.

قطعا زوجی که با اشتیاق فراوان و علاقه به یکدیگر، خطبه عقدشان جاری می‌شود هیچ‌گاه به فکر طلاق نبوده اما با گذر زمان کم کم این علاقه کم شده و از یکدیگر دور می شوند.

عدم استفاده از مشاوره قبل از ازدواج، تحقیقات جامع و کامل، چشم و هم چشمی میان بستگان و تعجیل در ازدواج از جمله عواملی بوده که انتخاب درست را به حاشیه کشانده و شیرینی ازدواج را به کام زوجین و اطرافیانش تلخ می کنند.
 
برای طلاق، ازدواج نکردم/ درست انتخاب کردن بسیار مهم تر از زود ازدواج کردن است
 
خسروی یکی از بانوانی که در آستانه طلاق است در گفت وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: چند ماهی است که درگیر جدایی از همسرم بوده و دیگر توان ادامه این زندگی را ندارم.

وی با بیان اینکه جبر حاکم بر جامعه گاهی انتخاب نادرست را به‌همراه دارد گفت: در فرهنگ ما ازدواج در سن کم مرسوم بوده اما در صورتی که انتخاب اصلح وشایسته باید مدنظر باشد.

خسروی در پاسخ به این سوال که چرا قصد جدایی از همسر خود را دارد افزود: انتخاب بنده از ابتدا اشتباه بود مادیات و تحصیلات عامل خوشبختی نیست اخلاق، تفاهم و فرهنگ مشابهه موجب دوام یک زندگی می شود.

وی به سازش بسیار در زندگی خود سخن اشاره و گفت: تا مدت ها تلاش کردم بتوانم همسرم را درک کرده و تفاوت فرهنگیمان را بپذیرم حتی پدر و مادرم را در جریان این اتفاقات نگذاشتم اما دیگر قادر به ادامه این زندگی نیستم.

این بانوی چهارمحالی با بیان اینکه تمام تلاش خود را برای دوام این زندگی کرده است، تاکید کرد: طلاق امری ناپسند و آسیب زا بوده اما گاهی مجبور به این کار شده و چاره ای نیست.

خسروی خطاب به جوانان گفت: اگر آرامش در زندگی حاکم شود سایر مسائل حل خواهد شد.

این بانوی چهارمحالی ازجمله  عوامل افزایش طلاق را عدم آگاهی برخی خانواده ها و عجله در ازدواج عنوان و گفت: ازدواج به هنگام و عاقلانه بهتر از ازدواج زود است.

وی با بیان اینکه هیچ فردی برای طلاق ازدواج نمی کند تصریح کرد: هر دختر و پسری که ازدواج می‌کند هدفش ساخت یک زندگی عاشقانه و خوب است و اگر تفاهم بین دو طرف و گذشت باشد زندگی پررونق شده و بهتر پیش می رود.
 



کاهش 7.4 درصدی آمار طلاق در جوامع روستایی استان

عبدالرضا کریمی مدیرکل ثبت احوال چهارمحال و بختیاری  در گفت وگو با جهانبین نیوز، به کاهش 0.2 درصدی طلاق در هشت ماهه ابتدای امسال نسبت به سال گذشته در چهارمحال و بختیاری، اشاره و عنوان کرد: میزان طلاق در جوامع شهری این استان یک درصد رشد و در جوامع روستایی 7.4 درصد کاهش داشته است.

مدیرکل ثبت احوال چهارمحال و بختیاری ادامه داد: برای 740 هزار و 99 نفر از جامعه بالای 15 سال در این استان کارت هوشمند ملی صادر شده است و 9.1 درصد از جمعیت این استان باقی‌مانده تا فرآیند ثبت‌نام آن تکمیل شود.
 

برای افزایش آمار طلاق نمی‌توان علت مشخصی عنوان کرد

به گزارش جهانبین نیوز، اقبال عباسی با بیان اینکه اگر هر دستگاهی بخواهد جداگانه و به‌صورت جزیره‌ای در امر ازدواج، طلاق و فرزندآوری عمل کند به نتیجه‌ای نخواهیم رسید، اظهار کرد: هیچ‌کس نمی‌تواند برای عدم تمایل جوانان برای ازدواج یا کاهش آن، یا همچنین افزایش طلاق در جامعه دلیل یا علت مشخصی بیان کند.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اهمیت وقایع ازدواج و طلاق در این استان خواستار آسیب‌شناسی وضعیت این حوزه با اولویت رفع آسیب‌ها شدو  تاکید کرد: برای آسیب‌شناسی وضعیت وقایع ازدواج و طلاق در این استان نیاز به تحقیق و پژوهش علمی است.

عباسی با بیان اینکه برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه زوجین، والدین و خانواده‌ها در راستای در افزایش ازدواج و کاهش طلاق موثر بوده افزود: برای سیاست‌های ۱۴ گانه ابلاغی مقام معظم رهبری در خصوص جمعیت، از سوی دستگاه‌های اجرایی پژوهش صورت گیرد.
 

مشاوره و شناخت زوجین کاهش دهنده عامل طلاق

زهرا محمدی یکی از مشاوران شهرکردی در گفت وگو با جهانبین نیوز، با بیان اینکه بیشترین عوامل طلاق اعتیاد، مسائل مالی، دخالت اطرافیان و تفاوت فرهنگ‌ها است، اظهار کرد: عدم شناخت کافی از طرف مقابل قبل از ازدواج علت اصلی شکست در زندگی زناشویی است که اگر قبل از ازدواج به شناختی درست دست پیدا کنند هرگز این اتفاق ناگوار نمی افتد.

محمدی با بیان اینکه بیشتر ازدواج ها بر پایه عشق و علاقه صورت می گیرد، اما همیشه آینده مطابق با آن چه فکر می کنیم پیش نمی رود، خاطرنشان کرد:  گاهی در زندگی مشترک اتفاقاتی رخ می دهد که باعث می شود به ناگاه تمام تصورات ما فرو بریزد، در این شرایط اگر دو طرف نتوانند بنا به شرایطی که وجوددارد از هم جدا شوند به ناچار مجبور خواهند شد با سخت ترین شرایط تا پایان عمر، زندگی خود را با طلاق عاطفی سپری کنند.

این مشاور شهرکردی تفاوت میان زن و مرد و عدم شناخت کافی از این تفاوت ها را یکی از عوامل این اتفاقات دانست و گفت: زوجین گاهی اوقات از دست شریک زندگی خود عصبانی یا کلافه می‏شوند؛ چرا که انتظار دارند همسرشان عیناً همانند خودشان باشد و مطلع ‏بودن از کم و کیف این تفاوت‏ها راهگشای تفاهم آنهاست.

محمدی با تاکید براینکه شناخت خصوصیات و ویژگی‏های زنان و مردان می‏تواند گستره تفاهم را در زندگی مشترک بیشتر و وسیع‏تر نماید؛ افزود: زمانی که زن و مرد قادر باشند به یکدیگر احترام بگذارند و تفاوت‏هایشان را بپذیرند، خوشبختی نیز با تمام زیبایی و شکوهش فرصتی برای شکوفایی پیدا خواهد کرد.

وی ایمان را نقش مهمی در پیش‌گیری از طلاق عنوان و بیان کرد: مطالعات متعددی نشان می‌دهد آمار طلاق در میان زن و شوهرهایی که هر دو افرادی مذهبی و دیندار هستند به مراتب کمتر از افراد غیر مذهبی است.

محمدی با تاکید بر اینکه شرکت در مشاوره‌های قبل از ازدواج به‌طور قابل توجهی در کاهش آمار طلاق مؤثر است، افزود: مشاوره‌ی قبل از ازدواج مهارت‌های حل مشکلات و اختلافات را به همسران می‌آموزد و برای حل مسائلی که بعدها در زندگی زناشویی ممکن است به اختلافات تمام‌عیار تبدیل شود، ضروری است اما متأسفانه بسیاری از زوج‌ها در جلسات مشاوره شرکت نمی‌کنند و این موضوع در افزایش آمار طلاق بی‌تأثیر نیست.

به گزارش جهانبین نیوز، یکی از مشکلاتی که جامعه امروز با آن روبروست و مشکلات بسیاری را برای افراد و در نتیجه جامعه ایجاد کرده است، گسیختگی خانواده و طلاق است. در گذشته زندگی مشترک افراد طولانی‌تر بود و طلاق به ندرت اتفاق می‌افتاد. اما امروزه با توجه به افزایش مشکلات اقتصادی، ابتلا به بیماری‌های روانی، فشار وارده از سوی رسانه‌های اجتماعی و ... آمار طلاق بسیار بالا رفته است که از جمله عوامل آن عدم شناخت طرفین از یکدیگر و انتظارات است که می توان مشاوره قبل ازدواج و  تحقیقات جامع و کامل را یکی از عوامل مهم کاهش دهنده این اتفاق تلخ است.

انتهای پیام/1022ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۲۴ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۱:۰۴:۳۶

14 Jan 2020