کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ملکه جوش ایران؛

صنعت جوش زن ومرد نمی شناسد/ زنان نیازی نیست در پروژه های انتقال حضور پیدا کنند

5 دی 1398 ساعت 8:27

ملکه جوش ایران گفت: صنعت جوش حرفه سختی است اما نیازی نیست بانوان همچون آقایان در پروژهای انتقال حضور داشته باشند و می توانند با فراگیری آن ، در تولید اجسام زینتی از این حرفه استفاده کنند.


به گزارش جهانبین نیوز، بانوی هفشجانی با پشتکار وعلاقه به شغل پدری برای نخستین بار جوشکاری ازنوع جوش آرگون را باموفقیت انجام داد ونام ملکه جوش ایران را به نام خود ثبت کرد.

ازآنجایی که جوش آرگون نیازمند دقت بالا وهماهنگی بین چشم، دودست و قدرت تمرکز فکری است یکی از سخت‌ترین و ظریف‌ترین نوع جوشکاری است که استادان آن دراین رشته محدودهستند و خانم فتحی به عنوان کوچکترین دختر ایرانی موفق شد این جوش را به بهترین نحو انجام ودرآزمون این رشته بالاترین کیفیت را ازآن خودکند.

فاطمه فتحی در گفتگو با جهانبین نیوز گفت: اکثر مردم شهر هفشجان در حوزه صنعت فعالیت می کنندو شغل آنها مرتبط با جوش و جوشکاری است و به همین دلیل اکثر آن ها  از جمله پدر خودم دور از خانواده هستند و همین باعث شد کنجکاو شوم که در رابطه با این حرفه آگاهی بیشتری پیدا کنم .



این بانوی هفشجانی با بیان اینکه شهر هفشجان شهدای زیادی را در صنعت کشورتقدیم کرده است افزود: با پدرم صحبت کردم تا مرا به کارگاه ببرد واین حرفه را آموزش دهد

فتحی عنوان کرد: زمانی که این حرفه را فرا گرفتم ، مشاهده کردم که کار زیبایی است  و می توان از این نوع جوش برای طراحی و ساخت  وسایل تزئینی همچون مجسمه ، زیور آلات و ... استفاده کرد




وی  در پاسخ به این سوال که آیا صنعت جوش برای خانم ها  یک حرفه سخت محسوب می شود ؟ اذعان کرد:  صنعت جوش حرفه سختی است اما نیازی نیست بانوان همچون آقایان در پروژهای انتقال حضور داشته باشند و می توانند  با فراگیری آن ،  در تولید  اجسام  زینتی از این حرفه  استفاده کنند.

فتحی  در خصوص علاقه به این حرفه بیان داشت: بخاطر حضور در کارگاه پدرم و سابقه ای که در این حوزه داشتند اطلاعات کافی را به دست آوردم ولی نسبت به جوش آرگون آشنایی نداشتم ، بنابراین  توسط یکی از  همکاران  پدرم با این نوع جوش آشنا و از همان زمان به این کار علاقه مند شدم.



فاطمه فتحی  به عکس العمل  فامیل و همکلاسی های خود در این رابطه اشاره کرد و گفت: ابتدای شروع این کار خیلی از اقوام با این کار مخالف بودند اما زمانی که برای آنها توضیح دادم و متوجه شدند که این نوع از جوش  چه کاربردها و ظریف کاری هایی دارد انان نیز مشتاق به فراگیری این حرفه شدند.

این بانوی جوشکار هفشجانی در رابطه با اهداف خود اینگونه توضیح داد: دوست دارم  این حرفه را بصورت کامل فراگرفته و آن را به دیگر بانوان شهرنیز آموزش دهم ، البته در حال حاضر در فنی و حرفه ای شهر تعداد زیادی از بانوان در حال یادگیری این حرفه هستند.


فتحی در خصوص انتخاب به عنوان ملکه جوش ایران گفت: من این حرفه رو به خاطر علاقه فراگرفتم و خوشحالم که توانستم به عنوان یک بانوی هفشجانی موفق به انجام چنین کاری شوم و دلیل انتخابم به عنوان  ملکه جوش ایران  این است که اولین بانوی جوشکار در کشور هستم که در این حوزه فعالیت می کنم و موفق به کسب مقام اول مسابقات آزاد جوشکاری شدم

انتهای پیام/1027ج
 
 


کد مطلب: 43535

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/43535/صنعت-جوش-زن-ومرد-نمی-شناسد-زنان-نیازی-نیست-پروژه-های-انتقال-حضور-پیدا-کنند

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir