کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

زدودن معضل بیکاری با مدیریت جهادی؛

صف بیکاری در فارسان طولانی می شود/ اینبار وعده کاندیدا مجلس برای ایجاد اشتغال چیست؟

4 دی 1398 ساعت 10:42

با ايجاد اراده و انگيزه در مردم و مسئولين اين شهرستان و با يک مديريت جهادي ظرف 5 تا 10 سال مي‌توان محروميت و بيکاري را از اين شهرستان برداشت گام اول اين اتفاق انتخاب نماينده جوان، پرتلاش، خلاق، جهادي، متعهد و دلسوز براي شهرستان است که بتواند حرف و عملش یکی باشد و وعده های توخالی به جوانان بیکار ندهد.


به گزارش جهانبین نیوز؛ بیکاری معضل بزرگ جامعه ما است که به همراه خود پیامدهای ناخوشایندی همچون فقر اقتصادی، مشکلات روحی و روانی، افت ارتباطات خانوادگی، مشاجره، بزهکاری و عدم توجه به بنیان خانواده را برای فرد و خانواده به بار می‌آورد.

این مشکلات باعث می‌شود خانواده‌ها از درون با ناهماهنگی و عدم ثبات روبه‌رو شوند و پیوستگی و وابستگی میان افراد به بیشترین شکل ممکن کاهش دهد، از طرفی ما در جامعه خود با فروریختگی ارزش‌های جامعه روبه‌رو هستیم، مشکلی که می‌تواند به راحتی بنیان‌های اصیل یک جامعه را به انحراف بکشاند و آن را از بین ببرد.

بیکاری باعث می‌شود که فرد زندگی را به هیچ بشمارد چراکه هیچ ‌انگیزه‌ای برای گذران زندگی و شب را به روز رساندن ندارد، افرادی که همه تلاش خود را می‌کنند که زندگی بهتری داشته باشند، وقتی با معضل بیکاری مواجه می‌شوند دیگر زندگی و آینده برایشان بی‌اهمیت می‌شود و در واقع خود را به دست سرنوشتی می‌سپارند که هیچ‌چیز آن معلوم نیست.

 متاسفانه در حال حاضر جامعه ما مشکلات فراوانی دارد که بیکاری به بسیاری از این مشکلات دامن می‌زند، فردی که بیکار می‌شود دیگر تعریف درست و جامعی از اوقات فراغت ندارد و نمی‌تواند مانند انسان‌های دیگر برای خود شرایط ایجاد آرامش را مهیا کند.

 معظل بیکاری جوانان  مسئله ای  است که هر کسی که کاندیدا می شود در مورد آن  بسیار دقیق شده و وعده های زیادی به جوانان می دهد اما اینکه تا کجا می تواند به وعده هایش عمل کند باید منتظر ماند.

احمدي يکي از شهروندان فارساني در مورد بيکاري جوانان شهرستان فارسان در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز ؛  گفت: با نزديک شدن انتخابات يازدهمين دوره مجلس شوراي اسلامي بايد جوانان به اين نکته توجه داشته باشند که متأسفانه در طول سال‌هاي گذشته نمايندگان مجلس بيش از هر چيزي در نقش تماشاچي بيننده تعطيلي کارخانه‌ها و واحدهاي توليدي و نظاره‌گر خروج نيروي کار توانمند از شهرستان و کوچ کردن جوانان به دليل بيکاري به خارج از شهرستان بوده‌اند و نه‌تنها در انتقال سرمايه و جذب سرمايه‌گذار موفقيت چشم‌گيري نداشته‌اند بلکه قادر به حفظ اندک سرمايه‌گذاران شهرستان نيز نبوده‌اند.

نبود درآمد پایدار منجر به خالی شدن سفرهای مردم شده است

وي بيان داشت: اعتياد، طلاق، بيکاري، فقر و تنگدستي، نبود درآمد پايدار و خالي ماندن سفره‌هاي مردم و تلخ شدن وضعيت معيشتي کارگران و نيز افزايش فاصله‌هاي طبقاتي بيش از هر جاي ديگر اين روزها در شهرستان فارسان نمود يافته است و جاي تأسف دارد که در چنين شرايطي دغدغه نمايندگان اين ديار چيز ديگري مي‌باشد پس بايد جوانان اين شهر در انتخاب يک فرد شايسته براي نمايندگي مجلس گوش و چشم خود را باز کنند.

وي به داشته‌ها و توانمندي‌هاي بالفعل شهرستان فارسان اشاره داشت و افزود: نيروي کار جوان، استعدادهاي انساني، آب‌وخاک حاصلخيز و جاذبه‌هاي خدادادي گردشگري فراوان  از ظرفیت های این شهرستان است که نشان می دهد تمام مالف های تبدیل به یک شهرستان برخوردار را دارد.


وي تصريح کرد: با ايجاد اراده و انگيزه در مردم و مسئولين اين شهرستان و با يک مديريت جهادي ظرف 5 تا 10 سال مي‌توان محروميت و بيکاري را از اين شهرستان برداشت.

وی گفت: گام اول اين اتفاق انتخاب نماينده جوان، پرتلاش، خلاق، جهادي، متعهد و دلسوز براي شهرستان است.
 
علل بيکاري جوانان در جامعه امروز به عوامل مختلفي بستگي دارد
 
خانم نبي زاده یکی درگیر از شهروندان فارسانی در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز ؛  افزود: يکي از مسائل و مشکلات عمده‌اي که طي سال‌هاي اخير با آن مواجه بوده‌ايم، موضوع بيکاري، به‌ويژه بيکاري در بين جوانان و فارغ‌التحصيلان دانشگاهي است.

وي گفت: در خصوص علل و عوامل مؤثر بر بالا بودن نرخ بيکاري در کشور مطالعات متعددي صورت گرفته که هر يک به‌نوعي سعي در شناساندن اين علل و عوامل و ارائه راهکارهايي جهت کاهش نرخ بيکاري داشته‌اند.

وي تصريح کرد: عدم وجود آمار و اطلاعات دقيق و بهنگام از وضعيت بازار کار و همچنين ارتباط ناکافي بين کارجويان و کارفرمايان ازجمله مباحثي هستند که اغلب محققين و دست‌اندرکاران بخش‌هاي مختلف اقتصادي توجه ويژه‌اي به آن مبذول داشته و از اين موارد به‌عنوان عوامل افزايش نرخ بيکاري يادکرد.

وي اظهار داشت: علل بيکاري جوانان در جامعه امروز به عوامل مختلفي بستگي دارد که نوسانات اقتصادي، عدم توزيع مناسب درآمد و امکانات، عدم جذب نيروي کار در مراکز توليدي و صنعتي، عدم تناسب بين آهنگ رشد جمعيت و فرصت‌هاي شغلي، ضعف قوانين و مقررات، اتخاذ برخي سياست‌هاي غلط و فقدان آموزش‌هاي متناسب با نياز بازار کار از شاخص‌ترين عوامل به شمار مي‌رود.
 
وي عنوان داشت: معمولاً جوانان مجرد مهاجرت مي‌کنند و آن‌هايي هم که به همراه همسر مي‌روند سعي دارند که شغلي، هرچند با درآمد پايين براي همسر خود جور کنند تا توان اداره زندگي را داشته باشند، اما به چه قيمتي و با چه وضعيتي؟

حمايت از شهرک‌هاي صنعتي به کاهش نرخ بيکاري کمک مي‌کند

 محمدي کارشناس مکانيک  در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز؛ گفت: بيکاري يکي از موانع اصلي بر سر راه ازدواج جوانان است، بسياري از استان‌ها براي حل معضل بيکاري نگاه ويژه‌اي به شهرک‌هاي صنعتي کوچک و متوسط داشتند و اين در حالي است که برخي از واحدهاي توليدي به سبب نبود حمايت کافي در تعطيلي و نيمه تعطيلي به سر مي‌برند.

وي افزود: دولت در راستاي سياست اقتصاد مقاومتي با حمايت از شهرک‌هاي صنعتي، کاهش نرخ بيکاري و رونق توليدات داخل را ايجاد مي‌کند و اين امر خود به‌طور غيرمستقيم مسئله ازدواج جوانان را سروسامان بخشد چراکه بسياري از جوانان به سبب نبود درآمد کافي تمايلي به اين امر ندارند.

به گزارش جهانبین نیوز؛ در حال حاضر توسعه اقتصادی کشورها بدون توسعه شهرک های صنعتی که محلی برای تسهیل در فرآیند تولید و تجمیع فعالیت های صنعتی و شرکت های کوچک، متوسط و بعضا بزرگ هستند ممکن نیست.

این توسعه می‌تواند مؤثرترین وسیله برای نیل به اهداف مطرح شده در چارچوب اقتصاد مقاومتی باشد؛ اهدافی از جمله تأمین نیازهای داخلی، ایجاد اشتغال، افزایش قدرت اقتصادی، بهبود بهره وری و کارایی و بهره‌برداری بهینه از منابع اقتصادی و رشد مطلوب و همه جانبه اقتصاد ملی و نظایر آن.

توسعه شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور از آن جهت مهم است که بخش عمده آن را بنگاه‌های کوچک و متوسط تشکیل می‌دهند؛ بنگاه‌هایی که سهم قابل توجهی در اشتغال و ارزش افزوده و حضور در زنجیره تامین بنگاه‌های بزرگ دارند.

با راه اندازی شهرک های صنعتی می توان افراد بسیار زیادی را مشغول به کار کرد و همین امر در بحث بیکاری تاثیر بسیار زیادی را دارد.



انتهاي پيام/590پ


کد مطلب: 43529

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/43529/صف-بیکاری-فارسان-طولانی-می-شود-اینبار-وعده-کاندیدا-مجلس-ایجاد-اشتغال-چیست

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir