۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۰
کد مطلب : ۴۳۵۱۹
رئیس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری خبر داد

فعالیت 130 شرکت دانش‌بنیان فناور و هسته رشد در چهارمحال و بختیاری

رئیس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری با اشاره به فعالیت 130 شرکت دانش‌بنیان فناور و هسته رشد در این استان گفت: از این تعداد 63 شرکت فروش محصول دارند و از چهار تا 50 نفر در آن‌ها مشغول به کار هستند
فعالیت 130 شرکت دانش‌بنیان فناور و هسته رشد در چهارمحال و بختیاری
به گزارش جهانبین نیوز؛ اسماعیل پیرعلی رئیس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: حوزه فناوری و دانش‌بنیان طی 4-5 سال گذشته در کشور شتاب خوبی گرفته و سیاست‌های بخش دولت در حوزه فناوری رویکرد حمایتی و توسعه‌ای داشته است.
 
وی با بیان اینکه ساختار وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و پارک‌های علم و فناوری و معاونت علمی ریاست جمهوری مکمل یکدیگر هستند ادامه داد: این دو بخش پیشران در فناوری، اقتصاد دانش‌بنیان و توسعه اقتصاد مقاومتی هستند.
 
پیرعلی از فعالیت 4 هزار شرکت دانش‌بنیان و 7 هزار شرکت فناور در پارک‌های علم و فناوری کشور خبر داد و افزود: ما سعی می‌کنیم جریان دانش و پژوهش و ایده‌محوری را از صاحبان ایده، دانشجویان، اساتید دانشگاه و نخبگان حمایت می‌کنیم و دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و... تا تجاری‌سازی و نمونه‌سازی تحت حمایت ما هستند.
 
رئیس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری پارک علم و فناوری را یک اکوسیستم نوآوری، فناوری و کسب و کار براساس علم عنوان و خاطرنشان کرد: این اکوسیستم افراد را به سمت پایان‌نامه‌های کاربردی و متناسب با نیاز بازار سوق می‌دهد و زمینه را برای موفقیت در صنعت و بازار فراهم می‌سازد.
 
وی با اشاره به فعالیت 130 شرکت دانش‌بنیان فناور و هسته رشد در این استان بیان داشت: از این تعداد 63 شرکت فروش محصول دارند و از چهار تا 50 نفر در آن‌ها مشغول به کار هستند، این شرکت‌ها سالانه 70 میلیارد تومان گردش مالی داشته و در مجموع 700 نفر در آن‌ها مشغول به کار هستند.
 
پیرعلی ادامه داد: ظرف چهار سال گذشته 20 میلیارد تومان تسهیلات  کم‌بهره به این شرکت‌ها ارائه و 12 هزار مترمربع فضای کارگاهی، آزمایشگاهی و دفاتر فنی در اختیار آن‌ها قرار داده شده است.
 
رئیس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری از ارائه آموزش‌ها و مشاوره‌های کاربردی و مستمر به فعالان این عرصه خبر داد و یادآور شد: مشاوران خبره در بحث تجاری‌ و صنعتی‌سازی، مشاوره‌های خوبی ارائه می‌دهند و آموزش‌ها به‌صورت مرحله به مرحله صورت می‌گیرد.
 
وی با بیان اینکه ورودی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در مقاطع دکترا، کارشناسی ارشد و گاها کارشناسی هستند تاکید کرد: طرح‌های ارائه شده باید ایده‌محور و فناور باشند و با وجود این ویژگی‌ها، داوری می‌شوند و نهایتا بعد از پذیرش می‌تواند از تسهیلات پارک بهرمند شوند.
 
پیرعلی با اشاره به هفته پژوهش یادآور شد: در حاشیه سی‌امین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری و هفتمین نمایشگاه ایران ساخت که توسط وزارت علوم و معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور برگزار شد 19 شرکت حضور داشتند و قراردادهایی به ارزش 39 میلیارد و 500 میلیون تومان برای فروش محصولات این استان منعقد شد و چهارمحال و بختیاری جزء پنج استان اول در این زمینه بود.
 
رئیس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری ادامه داد: این قراردادها از 100 میلیون تا 20 میلیارد و 150 میلیون تومان بودند و در زمینه تجهیزات گردشگری، خط تولید خوراک آبزیان، انرژی و الکترونیک، هوش مصنوعی و... می‎‌باشند.
 
وی با بیان اینکه در چهار سال گذشته تامین منابع مالی ارزان‌قیمت از بانک‌ها مشکلات بسیاری داشتیم یادآور شد: صندوق پژوهش و فناوری در استان با مشارکت بخش خصوصی و با سرمایه 3 میلیارد تومان که 65 درصد آن به بخش خصوصی و 35 درصد آن به بخش دولتی اختصاص دارد، تاسیس شد.
 
انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۵ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۷:۳۵:۱۴

26 Dec 2019