کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

حجت الاسلام تاج زاده امام جمعه شهرستان لردگان:

بي‌دولت سازي، پروژه ي مشترک براي تضعيف جبهه مقاومت/ مراقب باشيم در زمين دشمن بازي نکنيم

29 آذر 1398 ساعت 13:58

امام جمعه لردگان گفت: اگر به سمت بي‌دولتي برويم و يا اين‌که به سمت هر اقدامي برويم که استقرار دولت با خدشه مواجه شود، دچار تجربه برخي از کشورها مثل لبنان و عراق خواهيم شد.


به گزارش زجهانبین نیو؛ حجت الاسلام سيد مهدي تاج زاد امام جمعه شهرستان لردگان گفت: يکي از صفات رذيله که بسيار مذمت شده است بداخلاقي و سوء خُلق است.

وي افزود: تندخويي از جمله خصلت‌هايي است كه نوعاً ريشه در بيماري‌هاي جسماني داشته و در بسياري از موارد از ضعف بنيه، خستگي مفرط، كار زياد و مشغوليت بيش از حد توان، سرچشمه مي‌گيرد.

 تاج زاد در ادامه طغيان و استکبار را يکي ديگر از علل تند خوئي و بداخلاقي دانست و گفت:  انسانهاي کم ظرفيت تا وقتي که ضعيفند و از قدرت و شوکتي برخوردار نيستند بسيار متواضع و خوش اخلاقند. ولي هنگامي که به قدرت رسيدند و توفيقي بدست آوردند روح تکبر بر وجودش مستولي مي شود و بر مردم با ديده حقارت مي نگرند .
 
وي اشاره داشت: برخي از كساني كه تندخو هستند معمولاً در محيط‌ هايي قرارداشتند كه با محيط زندگي خويش سازگاري نداشتند و به خاطر رفتار ناهمگون محيط با چنين افرادي باعث ايجاد عقده‌هاي روحي و رواني در چنين افرادي مي‌شوند و اين افراد به خاطر خلأ روحي وكمبود محبت دچار بداخلاقي مي‌شوند.
 
معيارهاي انتخاب نماينده مجلس اصلح
امام جمعه لردگان در ادامه با تاکيد بر انتخاب نماينده اصلح براي نمايندگي يازدهمين دوره مجلس شوراي اسلامي گفت: مردم بايد به دور از گرايش‌هاي مذهبي، قومي، نژادي و طايفه اي به کسي که امين، قوي، عادل و دلسوز مردم و نظام باشد رأي دهند

وي با توصيه به انتخاب نماينده اصلح اظهار داشت: به افراد اصلح راي دهيد، به کساني که بيشتر به مردم خدمت کنند، به نظام اسلامي و قوانين آن التزام داشته باشند، به کساني که حول محور قانون حرکت کنند و مردم دار باشند.

وي تصريح کرد: مردم وظيفه دارند به ملاک‌­هاي ديني و شرعي نگاه کنند؛ به روابط قوم، طايفه­، قبيله و امثال آن نگاه نکنند. ببينند واقعاً چه کسي با معيارهاي الهي و ديني مناسب­تر و به آن نزديک­تر است، چه کسي دغدغه خدمت دارد، او را برگزينند و با شور و شوق به عنوان يک وظيفه در اين کار دخالت کنند چونکه همه ما در انتخاب افراد اصلح وظيفه داريم.
 
بي‌دولت سازي، پروژه ي مشترک براي تضعيف جبهه مقاومت
 حجت الاسلام سيد مهدي تاج زاد در ادامه گفت: استيضاح رئيس دولت در چند مقطع زماني پيش آمده؛ يک بار بعد از ماجراي برجام ؛ يکبار در سال ۹۶ و وضعيت بي‌ثباتي ارز که قيمت ارز چند برابر شد و حالا هم چندماهي است باتوجه به بي‌ثباتي اقتصاد و بازار، تقليل دارايي ملت، تورم، گراني، رکود و تعطيلي بيش از ۶۰درصد واحدهاي توليدي و نهايتا اقدام عجيب و بدون مقدمه ي «افزايش نرخ بنزين و آشوب ها» مجدداً طرح استيضاح هم در بين تعداد ي از سياسيون و تعداد اندکي از نمايندگان و با فضاسازي رسانه‌هاي مطرح گرديده است.

وي افزود: هدف غرب از ايجاد عدم ثبات در وضعيت سياسي و امنيتي کشور، قرار دادن کشور در يک وضعيت بي‌ثباتي و نا امني و تداوم فقدان دولت مستقر والتهابات منطقه‌اي است.
تاج زاد گفت: با توجه به شرايط پيش آمده به نظر مي‌رسد که «پروژه بي‌دولت کردن» برخي کشورهاي منطقه به ايران رسيده و آمريکا و کشورهاي عربي در همکاري مشترک با برخي غربزدگان داخلي به‌دنبال اجراي اين پروژه اين‌بار در داخل ايران و عليه دولت مستقر هستند. اين در شرايطي است که وضعيت کنوني عراق و تا حدودي لبنان، نشان مي‌دهد فقدان يک قدرت فائق مرکزي و منسجم در قالب دولت قانوني تا چه ميزان مي‌تواند به يک کشور آسيب وارد کرده و آمريکا را به اهدافش در منطقه نزديک‌تر کند.
 
امام جمعه لردگان بيان داشت: حمايت رهبر انقلاب از تصميم سران سه قوه درباره گراني بنزين ما را به اين نتيجه مي‌رساند که ما بايد از کليت استقرار دولت حمايت کنيم و هر انتقادي از دولت داريم بايد از راه‌هاي خاص و قانوني آن اقدام کنيم.

وي گفت: فرضا اگر دولت استعفا کند تبعات آن چه خواهد بود و آيا مشکلات حل مي‌شود؟ اگر به سمت بي‌دولتي برويم و يا اين‌که به سمت هر اقدامي برويم که استقرار دولت با خدشه مواجه شود، دچار تجربه برخي از کشورها مثل لبنان و عراق خواهيم شد.

امام جمعه لردگان در پايان گفت:  بايد مراقب باشيم که در زمين دشمن بازي نکنيم.
انتهاي پيام/630 ل
 


کد مطلب: 43503

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/43503/بي-دولت-سازي-پروژه-ي-مشترک-براي-تضعيف-جبهه-مقاومت-مراقب-باشيم-زمين-دشمن-بازي-نکنيم

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir