۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۸
کد مطلب : ۴۳۴۶۷
هشدار

مراقب باشید؛ مصرف خودسرانه آنتی‌بیوتیک، آنفلوآنزا را تشدید می کندد

مسئول کنترل عفونت معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، نسبت به خود درمانی مبتلایان به آنفلوانزای فصلی هشدار داد.
مراقب باشید؛ مصرف خودسرانه آنتی‌بیوتیک، آنفلوآنزا را تشدید می کندد
حمیرا محمدی  مسئول کنترل عفونت معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، در گفت وگو با جهانبین نیوز، اظهار داشت: ویروس آنفلوانزای فصلی در سال جاري چندين ويژگي دارد از جمله اينکه امسال سه هفته زودتراز سال گذشته فعاليت اين نوع ويروس آغاز شده و وقتي ويروسي زودتر فعاليت کند طبيعتاً مناطق جغرافيايي بيشتر و تعداد مبتلايان بيشتري را در بر مي گيرد.

محمدی با بیان این نکته که مهمترین راه پیشگیري، رعايت نکات بهداشتي است افزود: مهمترين نکته بهداشتي در پيشگيري از ابتلا به آنفلوانزاي فصلي، شستشوي دستها به ويژه در كودكان است.

وی رعایت فاصله مناسب با این گونه بیماران از جمله اصول مهم در پیشگيري از ابتلا به اين بيماري دانست و گفت: رعایت آداب تنفسی بسيار مهم است و افرادي که مبتلا به اين ويروس مي شوند بايد زمان سرفه و عطسه دستمالي را جلوي دهان و بيني گرفته و پس از استفاده دستمال را در پلاستيک گذاشته و به سطل زباله بياندازند.

مسئول کنترل عفونت معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با بیان اینکه مبتلایان به آنفلوانزای فصلي بايد به شدت از خود درماني پرهيز نمايند افزود: خود درماني در اين افراد موجب تشديد بيماري و بستري شدن آنها در بيمارستان مي گردد.

وی، با تاکید بر اینکه مصرف خودسرانه آنتی بیوتيک و داروهاي کورتون دار از جمله دگزامتازون براي اين بيماران توصيه نمي شود افزود: استفاده از استامينوفن ساده و مايعات گرم و استراحت در منزل در بهبود سريعتر بيماري کمک مي كند.

محمدی گفت: رعایت نکات دقیق بهداشتی از سوی مردم باعث مي شود که موج آنفلوانزاي فصلي زودتر در کشور فروکش کند و بيماران كمتري به اين ويروس مبتلا گردند و يا نياز به درمان و بستري در بيمارستان داشته باشند.

مسئول کنترل عفونت معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در پایان خاطر نشان کرد: افراد بالای ۶۵ سال، زنان باردار، بیماران قلبی ريوي ، مبتلايان به سرطان که تحت درمان هستند، مصرف كنندگان داروهاي سركوب كننده سيستم ايمني، بيماران با نارسايي كبد و كليه و ديابت بيشتر در معرض ابتلا به ويروس شديد آنفلوانزا هستند.

انتهای پیام/1022ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۳:۳۶:۱۱

27 Dec 2019