کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معاون توسعه بازارهای صادراتی وزارت صمت؛

رفع مشکلات زیرساختی در دستور کار قرار دارد

23 آذر 1398 ساعت 18:34

معاون توسعه بازارهای صادراتی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: فعالیت‌های زیرساختی از طریق مذاکرات بین دولت‌ها حل می‌شود.


به گزارش جهانبین‌نیوز ؛ معاون توسعه بازارهای صادراتی وزارت صنعت، معدن و تجارت امروز  در مراسم تجلیل از صادرکنندگان نمونه و ملی چهارمحال و بختیاری در جمع خبرنگاران در خصوص رفع مشکلات زیرساختی گفت: فعالیت‌های زیرساختی که شامل حمل‌ونقل، بانک، بیمه، استاندارد و موضوعاتی از این قبیل است از طریق مذاکرات بین دولت‌ها حل می‌شود.

مسعود کمالی اردکانی توضیح داد: باتوجه به اینکه بیشتر با بازار کشورهای عراق، ترکیه، افغانستان، پاکستان و هند کار می‌شود، مذاکراتی در زمینه‌های‌ مختلف زیرساختی با بازار و دولت‌های این کشورها داریم و در حال پیگیری رفع مشکلات زیرساختی هستیم.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های ترویجی منجر به توسعه بازار صادرات می‌شود، اظهار کرد: این فعالیت‌هاعمدتا به صادرکنندکان برای شناخت بازارهای صادراتی کمک می‌کند.

اردکانی ادامه داد: فعالیت‌های ترویجی شامل اعزام رایزنان بازرگانی و استفاده از ظرفیت این افراد برای معرفی بازارهای صادرات و ارائه خدمت و اطلاعات در مورد بازارهای مختلف صادراتی است.

وی افزود: باحضور در استان‌های مختلف سعی شده این اطلاعات به صادرکنندگان داده شود، موضوع آموزش و اطلاع‌رسانی از طریق بسته‌های آموزشی به تجار و بازرگانان برای توانمندسازی آنان از دیگر برنامه‌های فعالیت‌های ترویجی است.

اردکانی اضافه کرد: از فعالیت‌های زیرساختی که باعنوان فعالیت‌های تروجی شناخته می‌شوند استفاده می‌شود تا بتوان بازار‌های صادراتی را توسعه داد.

معاون توسعه بازارهای صادراتی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: یکی از الزامات فعالیت‌های ترویجی در بازارهای صادراتی را اعطای مشوق‌های صادراتی عنوان و بیان کرد: این مشوق‌ها از طریق بودجه سالانه در اختیار قرار می‌گیرد اما در سال گذشته باتوجه به اینکه یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان درخواست بودجه برای این موضوع داشتیم تنها ۲۰ میلیارد تومان دریافت کردیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در سال جاری باتوجه به این ۷۸۰ درخواست داریم به علت محدودیت‌ها هنوز بودجه‌ای به موضوع مشوق‌های صادراتی اختصاص پیدا نکرده است.

انتهای پیام/ج1029


کد مطلب: 43459

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/43459/رفع-مشکلات-زیرساختی-دستور-کار-قرار

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir