۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۷
کد مطلب : ۴۳۴۵۷
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و‌ کشاورزی چهارمحال و بختیاری:

صادرات موتور محرک اقتصاد و رمز بقای کشور است

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و‌ کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: هدف صادرکنندگان توسعه تجارت خارجی، اقتصاد و رفاه مردم کشور است.
صادرات موتور محرک اقتصاد و رمز بقای کشور است
به گزارش جهانبین‌نیوز پیش از ظهر امروز آیت‌اله احمدی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و‌ کشاورزی چهارمحال و بختیاری در مراسم تجلیل از صادرکنندگان نمونه و ملی استان گفت: سال جاری بسیار سخت همراه با فشارهای اقتصادی بوده است.

وی ادامه داد: اما هدف صادرکنندگان توسعه تجارت خارجی، اقتصاد و رفاه مردم کشور است، صادرات یکی از مهم‌ترین عوامل رشد اقتصادی کشور است.

احمدی بیان کرد: روز ملی صادرات فرصتی برای ارزیابی توانمندی صادرات و گرامیداشد صادرکنندگانی است که در این شرایط نابرابر اقتصادی با انبوهی از مشکلات اقتصادی، اقتصاد ملی را زنده نگه داشتند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و‌ کشاورزی چهارمحال و بختیاری توضیح داد: در دنیای رقابت صادراتی بایستی بتوانیم محصولات خود را به لحاظ کیفیت، قیمت، بسته‌بندی و... به نقطه عطفی برسانیم که بر رقبای خارجی موفق و پیروز شویم.

وی اظهار کرد: صادرکنندگان در شرایط سخت اقتصادی توانستند کیان ایران را در بازارهای جهانی حفظ کنند و بر خلاف تمامی مشکلات و بی‌مهری‌ها جهادی کار خود را ادامه دهند.

احمدی اشاره کرد: دنیای امروز به سرعت در حال تحول است و صادرکنندگانی که با توان خود بازار منطقه‌ای و بین‌المللی را تصاحب کنند می‌توانند برند خود را به عنوان برندی معتبر معرفی و در افکار عمومی جامعه هدف و بازار مصرف جا بیاندازند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و‌ کشاورزی چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: صادرکنندگان در این شرایط اقتصادی حماسه می‌آفرینند و پیش می‌روند و نشان دادند برخلاف اینکه همه مسیرهای صادراتی بسته شده است اما صادرات رشد دارد.

وی ادامه داد: در این شرایط اقتصادی افرادی موفق‌تر هستند که بتوانند کالای تحریمی را صادر کنند و ارز آن را دریافت و در اختیار اقتصاد کشور قرار دهند.

احمدی عنوان کرد: چهارمحال و بختیاری به دلیل کمبود زیرساخت‌های مناسب صادراتی با مشکلات زیادی در این خصوص روبه‌رو است و صادرکنندگان زحمت بیشتری می‌کشند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و‌ کشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: امروز درصد کمی از واردات کشورهای همسایه را در اختیار داریم، اگر بتوان این میزان را افزایش دهیم در بخش صادرات رشد چشمگیری خواهیم داشت.

وی افزود: در بازار اوراسیا برای صادرات ۵۰۰ کالا تعرفه صفر یا پایین درنظر گرفته شده است، بایستی برای این بازار برنامه‌ریزی شود.

احمدی با تاکید بر اینکه صادرات موتور محرک اقتصاد و رمز بقای کشور است، گفت: تقویت ظرفیت‌های تولید و ایجاد ظرفیت‌های جدید تضمین‌کننده سرمایه‌گذاری موجود است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و‌ کشاورزی چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: به لحاظ اقتصادی در شرایط یکسانی برای صادرات نیستیم اما باید متناسب با همین شرایط برنامه‌ریزی شود.

وی در پایان خواستار شد: زمینه‌ها و زیرساخت‌های تولید برای صادرات محیا شود، زیرا بازار صادرات رقابتی است و با تسهیلات ۱۸ درصد به بالا و تورم بالای ۴۰ درصد در این بازار رقابتی راه به جایی نمی‌رود.

انتهای پیام/1029ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۵ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۹:۳۹:۴۰

26 Dec 2019