کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

امام‌جمعه فارسان:

نماينده مجلسي که عملکرد مناسبي نداشته با چه رويي دوباره ثبت‌نام مي‌کند

22 آذر 1398 ساعت 14:44

امام‌جمعه فارسان گفت: در انتخابات مجلس بيش از 16 هزار نفر براي رفتن به مجلس ثبت‌نام کرده‌اند اما نمي‌دانم کساني که ۴ سال يا بيشتر نماينده بودند چرا وقتي در وقايع اخير اين‌همه خسارت به کشور وارد شد چيزي نگفتند و معلوم نيست با چه رويي مي‌روند ثبت‌نام کنند.


به گزارش جهانبین نیوز، حجت‌الاسلام محسن ملک پور در خطبه‌هاي نماز جمعه شهر فارسان گفت: نقش مردم در نظام اسلامي بسيار مهم و دقيق است. انتخابات مظهر مردم‌سالاري ديني و يکي از بارزترين جلوه‌هاي مشارکت مردم در تعيين سرنوشت کشور و نظام اسلامي است.

وي افزود: در (۲۲/ ۰۳/ ۱۳۶۶) خطبه‌هاي نماز جمعه تهران مقام معظم رهبري نکته‌اي را فرمودند و آن اينکه «در اسلام به نظر مردم اعتبار داده‌شده؛ رأي مردم در انتخاب حاکم و در کاري که حاکم انجام مي‌دهد، موردقبول و پذيرش قرارگرفته؛ لذا شما مي‌بينيد که اميرالمؤمنين (عليه الصّلاة والسّلام) بااينکه خود را ازلحاظ واقع منسوب پيغمبر و صاحب حق واقعي براي زمامداري مي‌داند، آن‌وقتي که کار به رأي مردم و انتخاب مردم مي‌کشد، روي نظر مردم و رأي مردم تکيه مي‌کند، يعني آن را معتبر مي‌شمارد و بيعت در نظام اسلامي يک شرط براي حقانيت زمامداريِ زمامدار است. اگر يک زمامداري بود که مردم با او بيعت نکردند، يعني آن را قبول نکردند، آن زمامدار خانه‌نشين خواهد شد و مشروعيت ولايت و حکومت به بيعت مردم وابسته است يا بگوييم فعليت زمامداري و حکومت به بيعت مردم وابسته است.»

امام جمعه فارسان تصريح کرد: پيش رهبر معظم انقلاب اين جايگاه اصلي مردم است مردم ما خيلي عزيز و آقا هستند، مي‌شود به شما مردم نسبت به مردم رکاب پيغمبر و زمان اميرالمؤمنين (ع) داد و بباليم و افتخار کنيم، منتها بحث ما در اين است، مردمي که اين‌قدر عزيز و ارزشمند هستند را نبايد مسئولي که بارأي مستقيم مردم انتخاب‌شده در طرح‌هاي مديريتي کشور غافلگير کند.

ملک پور بيان داشت: غافلگير کردن اين مردمِ با اين اخلاص، فداکار و باشهامت، يک گناه نابخشودني است، هم خلاف انسانيت و هم خلاف اسلاميت است، عجيب اينکه ...قصه را به دستگاه‌هاي امنيتي واگذار کنيم که نکند مردم شلوغ کنند؟ اين فکر با صميميت و يگانگي مسئولان با مردم منافات دارد

امام جمعه فارسان به انتخابات مجلس اشاره داشت و عنوان داشت: در انتخابات مجلس هم بيش از 16 هزار نفر براي رفتن به مجلس ثبت‌نام کرده‌اند اما نمي‌دانم کساني که ۴ سال يا بيشتر نماينده بودند چرا وقتي در وقايع اخير اين‌همه خسارت به کشور وارد شد چيزي نگفتند و معلوم نيست با چه رويي مي‌روند ثبت‌نام کنند.

وي گفت: ديديد در برجام چه کردند که امروز معاون وزير خارجه مي‌گويد دستاورد برجام افزايش تحريم‌ها بود و نبايد به آن‌ها اعتماد مي‌کرديم درحالي‌که مقام معظم رهبري از ابتدا همين وضعيت را پيش‌بيني کرده بودند.شما که هميشه به نفع خائنان رأي داديد بازهم مي‌خواهيد وارد مجلس شويد؟ شوراي نگهبان بايد جارو بکشد و نترسد و اين افراد را تأييد نکند. همين مديراني که با نظر شما تعيين شد امروز دزدي و اختلاس و فساد کردند و شما که در مجلس وظيفه نظارت داشتيد چرا اعتراض نکرديد.

ملک پور افزود: اين‌همه گراني، تورم، فشار به قشر ضعيف و فساد در زمان شما نمايندگان است که ناظر بوديد و شما قسم‌خورده بوديد نگذاريد فساد و دزدي شود اما کوتاهي کرديد و امروز دوباره مي‌خواهيد وارد مجلس شويد.
 
وي تصريح کرد: همان‌طور که يک‌نفري گفت برجام را خدا آورد و اکثر نماينده‌ها چشم و گوش بسته 20 دقيقه‌اي تصويب کردند از هر فرصتي براي فريب مردم جهت تحميل خواسته‌هاي دشمن مثل اجراي لوايح استعماري FATF سوءاستفاده مي‌کنند و بعد از زير مسئوليت آن شانه خالي مي‌کنند

امام جمعه فارسان بيان داشت: مثل قهر سرمربي ايتاليايي باشگاه استقلال و مسدود شدن حساب بانکي ايشان و برخي از مسئولين اين وسط مردم را فريب مي‌دهند که اين مشکل ناشي از عدم الحاق ايران به کنوانسيون‌هاي FATF است؛ و نماينده مجلس اين را تائيد مي‌کند والا اگر اين‌ها صداقت داشتند مي‌گفتند که به دليل تشديد تحريم‌ها بعد از برجام و عدم تعهد غربي‌ها هيچ تحريم بانکي برداشته نشده که بتوان پولي جابجا کرد و هيچ ربطي هم به FATF ندارد.

ملک پور در پايان گفت: به‌هرحال انتخاباتي امسال و سال‌هايي ديگر داريم خداوند متعال (سوره مبارکه رعد، آيه 11) مي‌فرمايند: «إِنَّ اللَّهَ لَا يُغَيِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّى يُغَيِّرُوا مَا بِأَنْفُسِهِمْ»؛ در حقيقت ‏خدا وضع قومى را تغيير نمى‏ دهد تا آنان خودشان وضع خود را تغيير دهند.

انتهای پیام/1026ج


کد مطلب: 43453

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/43453/نماينده-مجلسي-عملکرد-مناسبي-نداشته-رويي-دوباره-ثبت-نام-مي-کند

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir