۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۶
کد مطلب : ۴۳۴۵۰
امام جمعه موقت شهرکرد:

حضور در انتخابات باید به دور از هوا و هوس باشد/مردم در قبال انتخابشان مسئول هستند

امام جمعه موقت شهرکرد با تاکید بر اینکه حضور در انتخابات باید به دور از هوا و هوس باشد گفت: شفافیت، دوری از حب و بغض و ارتباطات فامیلی و رفاقتی در انتخابات باید در نظر گرفته شود و و حق و عدالت، منافع ملی و اعتلای ایران اسلامی باید اولویت اصلی افراد باشد.
حضور در انتخابات باید به دور از هوا و هوس باشد/مردم در قبال انتخابشان مسئول هستند
به گزارش جهانبین نیوز؛ سید ابوالحسن فاطمی امام جمعه موقت شهرکرد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته که در مصلی بزرگ این شهر برگزار شد اظهار کرد: آیات متعددی این را بیان می‌کند که ابلیس در مقابل خداوند قسم خورد که بندگان خدا را گمراه می‌کند و خداوند در قرآن کریم این مطلب را از قول شیطان بیان کرده است.
 
وی با بیان اینکه شیطان قسم خورد که انسان را از چهار طرف گمراه سازد افزود: امام باقر (ع) در تفسیر این موضوع فرمودند: شیطان برای گمراهی مردم از جلو امر آخرت را برایش آسان جلوه می‌دهند و او را از این موضوع مهم غافل می‌کند، برای گمراهیش از  پشت سر انسان را مشغول به مال و ثروت کرده و از پرداخت حقوق واجب مانند خمس و ذکات دور می‌کند، گمراهی انسان از سمت راست به این‌گونه است که اعتقادات مردم را فاسد کرده و گناه را در چشم آن‌ها زیبا جلوه می‌دهد و گمراهی انسان از سمت چپ به‌گونه‌ای است که لذت‌های گناه و حرام را برای افراد محبوب جلوه داده و انسان را تحریک به رفتن به سمت گناه می‌کند.
 
فاطمی با اشاره به ثبت‌نام کاندیداهای مجلس شورای اسلامی و بالا گرفتن شور و هیجان انتخابات افزود: انتخابات راهی است برای آنکه مردم در تعیین سرنوشت خود شرکت کنند.
 
امام جمعه موقت شهرکرد اضافه کرد: مردم در نظام اسلامی براساس حقی که خدا برای آن‌ها تعیین کرده است با حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی، ریاست جمهوری و مجلس خبرگان رهبری در رقم خوردن آینده خود شرکت می‌کنند.
 
وی با تاکید بر اینکه حضور در انتخابات باید به دور از هوا و هوس باشد یادآور شد: شفافیت، دوری از حب و بغض و ارتباطات فامیلی و رفاقتی در انتخابات باید در نظر گرفته شود و و حق و عدالت، منافع ملی و اعتلای ایران اسلامی باید اولویت اصلی افراد باشد.
 
فاطمی بیان داشت: اگر منتخبان مردم افرادی شایسته و اصلح باشند کشور بالا می‌رود و بنابر فرموده آیت الله بهجت مردم باید افرادی که به امام زمان (عج) نزدیک‌ترند، با تقوا، متدین و دیندار هستند را انتخاب کنند.
 
امام جمعه موقت شهرکرد اضافه کرد: مردم در قبال انتخابشان مسئول هستند، اما این نکته را نیز نباید از یاد برد که مردم چهارمحال و بختیاری همواره در توسعه سیاسی کشور از بیش از 100 سال پیش تاثیرگذار بوده‌اند.
 
وی با اشاره به نقش بسزای قوم بختیاری در جریان مشروطیت تاکید کرد: این افتخارات هرگز از کارنامه این مردم محو نمی‌شود و نقطه عطفی است در تاریخ برای مردم چهارمحال و بختیاری که از همان زمان به بعد با آگاهی و بصیرت حرکت کرده و فضای سیاسی سالمی برای مردم فراهم شد.
 
فاطمی با اشاره به آخرین انتخابات آمریکا گفت: در این انتخابات نامزدها به نام دموکراسی و تبلیغات تا تواننستند به یکدیگر تهمت زده، آبروی یکدیگر را ریختند، اما نباید فراموش کنیم این رفتار برای ملت ایران شایسته نیست و خدانکند که در کشور ما پیاده شود.
 
وی تاکید کرد: در اتفاقات آبان‌ماه مردم این استان مطالباتی درخصوص گرانی‌ها از مسئولان داشتند اما نجیبانه به سخنان رهبر معظم انقلاب پایبند مانده چهره استان را مشوش نکردند.
 
انتهای پیام/1026ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۰:۴۶:۲۱

27 Dec 2019