کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مخترع طرح برش چندلایه پارچه با لیزر:

داغ جهانی شدن بر دل جوانان مخترع/جای خالی حمایت ازنخبگان، درشیوه مدیریت کشور

23 آذر 1398 ساعت 9:17

مخترع طرح برش چندلایه پارچه با لیزر گفت: عدم امنیت شغلی ایده و عدم حمایت کار های پژوهشی بزرگترین آسیب برای مخترعان بوده است.


امیرحسن جعفریان دانشجوی دکترای مکانیک و مخترع طرح برش چندلایه پارچه با لیزر در گفت و گو با جهانبین نیوز؛ گفت: در حال حاضر برش تک لایه پارچه در دنیا در حال انجام بوده اما تاکنون کسی موفق به ساخت برش چندلایه پارچه با لیزر نشده است.
 
وی با بیان اینکه این طرح برای اولین بار در کل دنیا در حال انجام است، افزود: این طرح بخاطر کاربرد اقتصادی بالایی که دارد نه تنهادر کشور بلکه در سطح دنیا کاربرد بسیار بالایی دارد.
 
جعفریان مشکلات مالی برای مخترعان را یک مشکل اساسی دانست و گفت: مشکلات مالی در پژوهش‌ها موجب می شود کار به کندی پیش رفته و سرعت پیشرفت کاسته شود.
 
وی مشکل اصلی این طرح را مشکلات مالی دانست و گفت: این طرح طرحی است که برای ساخت خود حتی یک دستگاه نیاز به هزینه ی بالایی دارد اما مشکل اصلی و فعلی این پروژه مشکل مالی برای انجام کارهای آزمایشگاهی است.
 
این مخترع جوان تاکید کرد: این طرح می تواند به صورت مستقیم حداقل برای شروع ساخت دستگاه، 6نفر نیاز داشته و هر قسمت حدودا 20نفر را به کار گرفته می شود و از ورود بسیاری از دستگاه های خارجی در کشورجلوگیری می شود.

 
جعفریان با بیان اینکه این طرح می تواند تا دوسال آینده اجرایی شود افزود: اگر بار مالی و فشار های مالی مرتفع شود می تواند در کار تسریع دهد.
 
وی بیان داشت: تنها ارگانی که توانستیم امنیت پیداکرده علمی پژوهشی سپاه بوده و طرح را ارائه دادم، چرا که به پشتوانه رهبری امور را ارزیابی و پشتیبانی می کنند و تصمیم دارم این طرح در کشور خودمان اجرایی شود به طوری که می توانیم حدود ارز آوری این پروژه برای کشور بسیار بالا بوده است.
 
این مخترع شهرکردی با بیان اینکه تاکنون توانستیم تا ده لایه را برش دهیم خاطر نشان کرد: در تلاش هستیم به 100لایه هم برسانیم که یک انقلاب صنعتی در شرح دنیا بوده و کل بازار دنیا را تحت شعاع خود قرار دهیم.
 
وی بزرگترین مشکل پیش روی یک نخبه را عدم امنیت شغلی عنوان و گفت: عدم امنیت شغلی ایده و عدم حمایت کار های پژوهشی بزرگترین آسیب برای مخترعان است.
 
جعفریان نخبگان را ایده پرداز عنوان و گفت: نخبگان باید با ایده پردازی علم و کشور خود را حداقل یک قدم به جلو برساند.
 
وی از اشتیاق اجرایی این طرح در استان عنوان و گفت: دوست دارم یک قطب صنعتی در استان ایجاد شود اما هرنقطه ای از کشور اگر بتواند این طرح را حمایت علمی و مالی داشته باشد به کشور کمک کرده است.

انتهای پیام/1022ج


کد مطلب: 43445

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/43445/داغ-جهانی-شدن-دل-جوانان-مخترع-جای-خالی-حمایت-ازنخبگان-درشیوه-مدیریت-کشور

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir