کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معاون توسعه مديريت و منابع استانداري چهارمحال و بختياري:

نبود بازار برای عرضه محصولات، دغدغه اصلی محققان و پژوهشگران است

21 آذر 1398 ساعت 9:08

معاون توسعه مديريت و منابع استانداري چهارمحال و بختياري گفت: با توجه ظرفیت‌های بالای چهارمحال و بختیاری یکی از مهمترین دغدغه‌های بسیاری از محققان و پژوهشگران استان نبود بازار برای عرضه محصولات خود است که آنها را مجبور کرده تا برای فروش محصولات خود در استان‌های دیگر بازاریابی کنند.


به گزارش جهانبین نیوز؛ آيين اختتاميه بيستمين جشنواره تجليل از پژوهشگران و فناوران برگزيده استان با حضور لیلا محمدیان معاون توسعه مديريت و منابع استانداري چهارمحال و بختياري، سعید کریمی رییس دانشگاه شهرکرد، فرحناز قائد امینی هارونی مدیرکل آموزش و پرورش استان چهارمحال و بختیاری و جمعی دیگر از مسئولان استان در دانشگاه شهرکرد برگزار شد.
 
پژوهش‌گران با ایده‌پردازی زمینه خروج استان از رکود را فراهم سازند
 
سعید کریمی در این مراسم ضمن خیرمقدم و قدردانی از کمیته‌های برگزارکننده هفته پژوهش گفت: با توجه به شعار «پژوهش اثربخشی، فناوری ارزش‌آفرین و رونق تولید» به اهمیت پژوهش در توسعه پایدار می‌توان رسید.
 
رییس دانشگاه شهرکرد در ادامه گفت: تمام فعالان این عرصه باید با تبادل‌نظر و ایده پردازی در راستای کار خود، نکات مهمی که استان را از رکود خارج می‌کند در دستور کار قرار دهند.
 
کریمی اهداف مهم هفته پژوهش را تشویق و ترغیب پژوهشگران و فناوران به تولید بیشتر علم و فناوری، شناسایی و عرضه‌ی یافته‌های پژوهش و فناوری، بسترسازی برای تجاری‌سازی یافته‌های پژوهش‌ها و فناوری، تشویق و تقدیر از پژوهشگران و فناوران مؤسسات پژوهشی و دستگاه‌های اجرایی، ایجاد ارتباط بین دانشگاه، صنعت و جامعه عنوان کرد.
 
نبود بازار برای عرضه محصولات، دغدغه مهم محققان و پژوهشگران
 
لیلا محمدیان نیز در این آیین بیان داشت: با توجه ظرفیت‌های بالای چهارمحال و بختیاری یکی از مهمترین دغدغه‌های بسیاری از محققان و پژوهشگران استان نبود بازار برای عرضه محصولات خود است که آنها را مجبور کرده تا برای فروش محصولات خود در استان‌های دیگر بازاریابی کنند و با انجام پژوهش‌های حوزه علوم انسانی بر آسیب‌شناسی مقاومت بازار این استان نسبت به خرید محصولات پژوهشگران خود می‌توان این آسیب را به‌خوبی برطرف کرد و از آنان حمایت کرد.
 
معاون توسعه مديريت و منابع استانداري چهارمحال و بختياري در ادامه به حمایت ایده‌های جدید و طرح‌های نوآورانه و پژوهش‌ها در استان اشاره کرد و گفت: هفته پژوهش و فناوری فرصتی است تا با همکاری لازم بستر مناسب حمایت از پژوهشگران را فراهم کرد.
 
محمدیان خاطرنشان کرد: همه در برابر توسعه و پیشرفت استان مسئول هستند و این زنجیره باید به هم متصل شود تا خروجی آن به رونق تولید و توسعه پایدار استان منجر شود.
 
وی در ادامه گفت: با توجه به اینکه اکنون در دنیا از فراصنعت بحث می‌شود، کشورهای پیشرفته و فراصنعتی در بخش پژوهش برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری می‌کنند و ما نیز برای اقتدار بیشتر کشورمان باید اقدامات لازم را انجام دهیم.
 
پژوهش و خلاقیت کلید تحول هستند
 
حجت‌الاسلام سعید صفی با توجه به آیات و روایات به اهمیت پژوهش اشاره کرد و گفت: یکی از دلایل اقتدار در هر کشوری دانش و پژوهش در مراکز علمی است که باعث اقتدار علمی آن کشور در جهان می‌شود و در خصوص پژوهش زمینه‌های بسیاری برای کار وجود دارد.
 
مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شهرکرد با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری در امر تحقیق یک منبع استراتژیک است که می‌تواند هر کشوری را در زمینه‌های مختلف تقویت کند افزود: پژوهش و خلاقیت کلید تحول هستند، اگر یکی از افتخارات ما این است که در برخی علوم در دنیا علم‌دار هستیم به برکت اعتمادی است که مسئولان به دانشگاه داشته‌اند، امروز به برکت نظام جمهوری اسلامی ایران افتخارات دانشمندان ایرانی در سراسر دنیا گسترده شده است.
 
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شهرکرد در پایان گفت: امسال سال رونق تولید است، جا دارد دانشگاه‌ها نیز در امر رونق تولید سرآمد باشند و پیشنهادهایی ارائه دهند که مشکلات صنعت رفع شود.
 
دانشگاه‌ها، مراکز رشد و پارک علم و فناوری پیشران توسعه در چهارمحال و بختیاری
 
محسن مبینی در ادامه این آیین ضمن تشریح فعالیت‌های انجام‌شده در هفته پژوهش خاطرنشان کرد: دانشگاه‌ها، مراکز رشد، پارک علم و فناوری و... پیشران توسعه در چهارمحال و بختیاری هستند و اگر به این باور برسیم قطعاً شاهد یک هم‌افزایی خواهیم بود که شکوفایی استان را در پی دارد.
 
معاون پژوهشی و فنآوری دانشگاه شهرکرد در ادامه گفت: از کل دستگاه‌های اجرایی چهارمحال و بختیاری 10 پرونده برای انتخاب پژوهشگر برتر دستگاه‌های اجرایی دریافت شد که از بین آن‌ها دو نفر به‌عنوان پژوهشگر برتر انتخاب شدند، همچنین از دانشگاه‌های این استان نیز 25 پرونده دریافت شد که از بین آن‌ها پنج پژوهشگر، به‌عنوان پژوهشگران برتر انتخاب شدند.
 
مبینی در ادامه افزود: امسال در هفته پژوهش در راستای عمل به شعار سال، رونق تولید، هشت طرح برتر در این زمینه ارائه شد که سه طرح که توانستند اشتغال‌زایی و سودآوری داشته باشند معرفی شدند و همچنین از فناوران برتر مجموعه دانشگاه‌های چهارمحال و بختیاری نیز تجلیل می شود.
 
در پایان این آیین از پژوهشگران در زمینه‌های طرح شایسته تقدیر، طرح‌های برگزیده رونق تولید، پژوهشگران برتر، پژوهشگران برتر دستگاه‌های اجرایی، فناوران برتر و واحد تحقیق و توسعه برتر تقدیر شد.
 
انتهای پیام/
 


کد مطلب: 43443

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/43443/نبود-بازار-عرضه-محصولات-دغدغه-اصلی-محققان-پژوهشگران

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir