کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران چهارمحال و بختیاری:

اعطای بیش از یک هزار و339 فقره تسهیلات اشتغال زایی در سال جاری

20 آذر 1398 ساعت 12:01

مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران چهارمحال و بختیاری گفت: یک هزار و ۳۳۹ فقره تسهیلات اشتغالزایی به ارزش ۱۴۷ میلیارد ریال با همکاری بنیاد برکت از ابتدای امسال تاکنون در استان پرداخت شد.


به گزارش جهانبین نیوز، علی توکلی مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران چهارمحال و بختیاری در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه  بانک مهر ایران کار خود را از سال86و سهام داری 10بانک آغاز به کار کرده است گفت: اعتبار این بانک در سال86، ۱۵ هزار میلیارد ریال اعتبار و ۵۳۰ شعبه در راستای کمک به اقتصاد، معیشت، توانمندی، اشتغال و درمان و در راستای هم‌افزایی با سازمان‌ها از جمله کمیته‌ امداد امام راحل(ره)، بنیاد برکت، بنیاد انقلاب، بهزیستی و ...بوده است.

وی هدف اصلی این بانک در سال جاری را با توجه به نام گذاری سال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان رونق تولید برای اشتغال عنوان و افزود: بر اساس ارزیابی معتبر جهانی، بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به عنوان بانک کاملاً اسلامی با رشد ۶۱.۱ و ۳ میلیارد و ۸۷۸ میلیارد دارایی به عنوان سومین بانک اسلامی دنیا معرفی شده است.

وی افزود: دریافت جایزه نخبه اقتصادی جهان اسلام افتخار دیگر این بانک در سال جاری است که مرجع انتخاب کننده این جایزه، سازمان همکاری اسلامی OIC بوده و دلایل این انتخاب، تلاش قابل توجه بانک قرض‌الحسنه مهر ایران برای ترویج بانکداری اسلامی و حمایت از تولیدات صنعتی، اقتصادی، اجتماعی و اشتغال‌زایی بوده است.

توکلی با اشاره به راه اندازی سامانه میعاد اظهار کرد: سامانه «میعاد» به عنوان مدیریت یکپارچه عملیات اداری و دیجیتالی را انجام داده و  برای نخستین بار در نظام بانکی کشور در حال اجرا است که میتواند کمک بزرگی در صرفه جویی مصرف کاغذ داشته باشد.

وی ادامه داد: در راستای تقویت بانکداری سبز، مدیریت اسناد بایگانی نیز به صورت الکترونیکی اجرا می‌شود و به مرور، مدارک کاغذی از چرخه خارج می‌شود که پرداخت تسهیلات، افتتاح حساب، نقل و انتقالات برخط، مدیریت تراکنش‌ها و سایر امور نیز به صورت الکترونیکی و با کد ملی و اثر انگشت قابل انجام است.

توکلی با بیان اینکه شفافیت یک اصول لازم الاجرا در سیستم بانکداری اسلامی است افزود: در بانک مهر ایران، صورت‌های مالی حسابرسی شده بانک در سال‌های ۹۶ و ۹۷ و نیز سه ماهه نخست سال جاری بر روی سایت بانک بارگذاری و در دسترس همگان است.


توکلی با اشاره به سرمایه ۱۵ هزار میلیارد ریالی بانک تا سال گذشته و افزایش ۱۰ هزار میلیارد ریالی اعتبارات در سال جاری، خاطرنشان کرد: قدرت وام‌دهی و تنوع طرح‌های بانک در سال جاری افزایش یافته که کمک بزرگی به  رونق اشتغال، تولید، درمان و بهداشت  می‌کند و این نیز، جزء افتخارات بانک است.


وی با ارائه آماری از تسهیلات ارائه شده به متقاضیان در قالب تفاهم‌نامه با سازمان‌های مختلف، بیان کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون، بیش از ۷ هزار فقره تسهیلات به میزان ۱۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال به مددجویان کمیته امداد(ره) پرداخت شده است و ۷۰۰ فقره در قالب ۴۰ میلیارد ریال وام مسکن روستایی تخصیص یافته است.

توکلی ادامه داد: در مبحث صندوق رفاه دانشجویان، ۷۰۰ فقره وام به میزان ۱۰ میلیارد ریال به متقاضیان ارائه شده است و ۴۹ فقره وام نیز به میزان ۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال در قالب طرح «همیاران مهر» به افراد واجد شرایط اختصاص یافته است، ضمن اینکه در حوزه پارک علم و فناوری ۱۷۶ فقره وام با اعتبار ۳۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال پرداخت شده است.

وی در خصوص طرح همیاران مهر، تصریح کرد: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران همسو با افراد خیر و نوع‌دوست و بر اساس توان هر خیر، مبالغی را از آنان دریافت و در قالب وام با بهره ۲ درصد و تا سقف ۵ میلیون تومان به افراد نیازمندی که از سوی کمیته امداد، استانداری، بهزیستی، مراکز درمانی و ... معرفی می‌شوند، پرداخت می‌کند.


وی با اشاره به مجموع تسهیلات پرداختی از ابتدای سال جاری تا کنون، گفت: در مجموع ۲۹ هزار فقره با اعتبار ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای افراد متقاضی در قالب طرح‌ها و تفاهم‌نامه با سازمان‌های مختلف پرداخت شده است.

توکلی به تعامل با ارگان های دولتی و کمک به افراد کم درامد اشاره و گفت: در همین راستا ۲۳۶ فقره وام برای افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی، ۲۷۲ فقره وام برای بانوان ‌سرپرست خانوار و ۵۶۶ فقره وام برای افراد تحت پوشش کمیته امداد پرداخت شده است.

انتهای پیام/1022ج


کد مطلب: 43439

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/43439/اعطای-بیش-یک-هزار-و339-فقره-تسهیلات-اشتغال-زایی-سال-جاری

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir