۱
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۶
کد مطلب : ۴۳۴۳۶
در هشت ماهه گذشته

کاهش 8 درصدی تعداد تصادفات برون شهری در چهارمحال و بختیاری

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: طی هشت ماه اخیر شاهد کاهش هشت درصدی تصادفات برون شهری در این استان بوده ایم.
کاهش 8 درصدی تعداد تصادفات برون شهری در چهارمحال و بختیاری
به گزارش جهانبین‌نیوز، مجید نظری معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری چهارمحال و بختیاری در رزمایش مشترک طرح زمستانی درخصوص وضعیت جاده‌های استان، اظهار کرد: راه‌های حوزه‌های استحفاظی استان 3 هزار و 700 کیلومتر است که حدود 260 کیلومتر آن بزرگراه، 816 کیلومتر راه اصلی، 290 کیلومتر راه فرعی،  یک هزار و 540 کیلومتر راه روستایی آسفالت و 216 کیلوتر راه روستایی شوسه، درون شهری 53 کیلومتر است.

وی از وجود 49 نقطه حادثه‌خیز در استان خبر داد و گفت: این نقاط براساس آیین‌نامه‌های موجود در کشور شناسایی شده و هرساله برنامه‌ای برای رفع حدود 10 نقطه از این نقاط حادثه‌خیز در دستور کار قرار می گیرد.

نظری از وجود 34 دوربین ثبت تخلف در راه های استان خبر داد و گفت: از این تعداد 18 دوربین فعال هستند و از 27 دوربین های نظارتی که اکثرا در شهرها وجود دارد، 24 عدد فعال هستند و رفع مشکلات دوربین های غیرفعال در  دستور کار دستگاه متولی قرار گرفته است.

وی از کاهش هشت درصدی تعداد تصادفات برون شهری خبر داد و گفت: طی هشت ماه اخیر در آمار تلفات جانی کاهش 17 درصد و همچنین تصادفات جرحی  دو درصد و  در تعداد مجروحین پنج درصد کاهش داشته ایم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری استان گفت: در این رزمایش 119 پایگاه مستقر هستند و حدود 437 خودرو و بیش از هزار نفر طی این سه  ماهدر این رزمایش  مشارکت خواهند داشت.

نظری بیان کرد: طی سال جاری میزان بارندگی 833 میلی‌متر بود که نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته 3/5 برابر افزایش داشته است.

وی با اشاره به اینکه استان چهارمحال و بختیاری طی سال جاری چهارمین استان پربارش کشور بوده است، افزود: استان چهارمحال و بختیاری در جریان بارندگی های اخیر هیچگونه خسارت جانی  نداشته، اما در خصوص خسارات مالی بالغ بر 600 میلیارد در حوزه های مختلف متحمل شد که از طریق پیگیری های لازم اعتبارات کافی برای رفع این مشکل نیز تخصیص داده شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری  استان گفت: اقدامات لازم در قرارگاه کاهش تصادفات صورت گرفته است که هوشمندسازی معابر در سطح شهرها، اصلاح نقاط حادثه خیر، ارتقا سطوح جاده ها با افزایش علائم رانندگی، افزایش دوربین های کنترل ترافیک در درستور کار قرار گرفته است.

انتهای پیام/1029ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۵ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۲:۰۱:۳۵

26 Dec 2019