۱
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۱
کد مطلب : ۴۳۴۲۸

حمایت مالی، کلید اصلی تحقق پروژه‌ها است

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی چهارمحال و بختیاری گفت: اعتبارات تخصیص داده شده حتی برای تحقق پروژه‌های اولیت‌دار استانی کافی نیست و برای رفع این مشکل نیازمند حمایت مالی هستیم.
حمایت مالی، کلید اصلی تحقق پروژه‌ها است
به گزارش جهانبین‌نیوز حسن جهانبازی در نشست خبری مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی چهارمحال و بختیاری به مناسبت هفته پژوهش اظهار کرد:
میزان اعتبارات هزینه‌ای  سالیانه تخصیص داده شده، جوابگوی نیازهای این مرکز نبوده و قطعا این امر موجب کاهش سرعت رسیدن به اهداف خواهد شد.

وی افزود: مرکز تکقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی تنها دستگاه پژوهشی مستقل زیرنظر مرکز تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی است.

جهانبازی با تاکید بر اینکه تلاش شده عمده تحقیقات کاربردی باشد، اظهار کرد: تحقیقات بر اساس نیاز سنجی از دستگاه‌های مرتبط اجرایی و نیاز مردم است.

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی چهارمحال و بختیاری تشریح کرد: این مجموعه شامل ۳۲ محقق است که این محققات دارای رتبه‌ها و مدارج بالای علمی هستند.

وی ادامه داد: محققان براساس نیازسنجی صورت گرفته پروژه‌های تخقیقات را انجام می‌دهند سپس کارشناسان خود دستگاه اجرایی متولی در کنار محققان پروژه را بصورت تخصصی بررسی می‌کنند و در نهایت پس از تایید در شورای تحقیقات کشاورزی و تصویب اجرا می‌شود.

جهانبازی با تاکید بر اینکه خروجی کار مرکز تحقیقات افزایش بهره‌وری در بخش کشاورزی و منابع طبیعی است، تشریح کرد: این مرکز شامل ۶ بخش تحقیقاتی تخصصی و سه حوزه آموزش تخصصی است.

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی چهارمحال و بختیاری توضیح داد: این مرکز شامل یک واحد ثبت و گواهی بذر و نهال است که هرآنچه بذر در استان تولید و توزیع می‌شود با نظارت این مرکز است.

وی افزود: تولید نهال در نهالستان‌های استان نیز با نظارت و تایید محققان این مرکز است، اگر نهال بدون نظارتی در بخشی از کشور توزیع شود قابل پیگیری قانونی است و نهاد نظارتی مرتبط می‌تواند مانع توزیع شود.

جهانبازی بیان کرد: برای اینکه کشاورز یا بهره‌بردار اطمینان داشته باشد بذر یا نهال همان بذر و نهالی است که انتظار دارد محصول خوبی از آن دریافت کند بایستی بذر و نهال ثبت شده و نظارت ناظرین باشد.

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی چهارمحال و بختیاری اعلام کرد: سالانه حدود ۴۰ هزار نهال در استان با نظارت این مرکز در حال تولید است.

وی ادامه داد: در حوزه تولید بذر نیز سه هزار تن تولید سالیانه بذر از طبقات مختلف غلات توسط این مرکز تولید، نظارت و ثبت می‌شود.

جهانبازی اضافه کرد: نظارت بر تولید سیب‌زمینی به عنوان یکی از تولید کنندگان کشور نیز توسط این مرکز انجام وی‌شود حدود دو هزار و ۳۰۰ تن سیب‌زمینی توسط این مرکز تولید و بررسی می‌شود.

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی چهارمحال و بختیاری با اشاره به آزمایشگاه پیشرفته‌ای که در مرکز وجود دارد، عنوان کرد: این آزمایشگاه به‌ویژه در حوزه گیاه‌پزشکی در منطقه جز مراکز علمی مرجع است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این مرکز در حوزه‌های تخصصی مختلف کشاورزی و منابع طبیعی براساس نیاز سنجی‌ها اقداماتی در خصوص افزایش بهره‌وری انجام می‌دهد.

انتهای پیام/1029ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۵:۴۹:۵۵

28 Dec 2019