۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۰
کد مطلب : ۴۳۴۲۶
مدیرکل کمیته امداد چهارمحال و بختیاری خبر داد

نود هزار نفر از خدمات کمیته امداد چهارمحال و بختیاری بهره می‌برند

مدیرکل کمیته امداد چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه 48 هزار خانوار به‌صورت دائمی، موقت، تک‌خدمتی، چندخدمتی و... تحت پوشش کمیته امداد این استان قرار دارند گفت: درحال‌حاضر 90 هزار نفر از خدمات کمیته امداد بهره می‌برند.
نود هزار نفر از خدمات کمیته امداد چهارمحال و بختیاری بهره می‌برند
به گزارش جهانبین نیوز؛ علی ملکپور مدیرکل کمیته امداد چهارمحال و بختیاری ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از مشکلاتی که کمیته امداد با آن مواجه بوده بحث اعتمادسازی برای مردم است.
 
وی با بیان اینکه در ذهن برخی از مردم این ابهام به‌و‌جود آمده بود سرنوشت پول‌هایی که در اختیار کمیته امداد قرار می‌گیرد چه می‌شود افزود: اقدامات لازم برای شفاف‌سازی در این زمینه صورت گرفته و سعی شده کارهایی که با پول‌های حاصل از صدقه صورت می‌گیرد برای مردم توضیح داده شود.
 
ملکپور با اشاره به اینکه 48 هزار خانوار به‌صورت دائمی، موقت، تک‌خدمتی، چندخدمتی و... تحت پوشش کمیته امداد این استان قرار دارند اضافه کرد: درحال‌حاضر 90 هزار نفر از خدمات کمیته امداد بهره می‌برند.
 
مدیرکل کمیته امداد چهارمحال و بختیاری یکی از مهم‌ترین اقدامات کمیته امداد را فراهم ساختن امکان ازدواج زنان سرپرست خانوار عنوان و خاطرنشان کرد: بیش از 60 درصد افراد تحت حمایت کمیته امداد زنان سرپرست خانوار هستند و از همین‌رو سعی شده بیشتر مددکاران اجتماعی، زن باشند تا به راحتی بتوانند به افراد کمک کنند.
 
ملکپور ادامه داد: کمیته امداد در حوزه مسکن اقدامات خوبی انجام داده و امسال بیش از 500 واحد مسکن جدید احداث و در اختیار نیازمندان قرار داده است.
 
وی با اشاره به 50 میلیارد تومان درآمد حاصل از مشارکت‌های مردمی در سال گذشته یادآور شد: این مبلغ رقم بالایی بوده اما برای کمک به نیازمندان استان کافی نیست.
 
مدیرکل کمیته امداد استان چهارمحال و بختیاری از وجود 4 هزار و 600 فرزند یتیم و محسنین در این استان خبر داد و عنوان داشت: 2 هزار و 100 نفر از این تعداد جزء ایتام هستند.
 
ملکپور به درآمد 3 میلیارد و 500 میلیون تومانی حاصل از صدقات مردم اشاره و تاکید کرد: این رقم با توجه به نیاز استان پایین است و امیدواریم در سال آینده رشد بیشتری داشته باشیم.
 
وی با اشاره به همکاری بانک مهرایران با کمیته امداد استان بیان داشت: این بانک در زمینه توانمندسازی و کارگشایی ما را بسیار یاری کرده است و در هشت ماه گذشته 109 میلیارد ریال تسهیلات در جهت کارگشایی پرداخت کرده است که 2 هزار و 648 نفر از این تسهیلات بهره برده‌اند.
 
مدیرکل کمیته امداد چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در حوزه اشتغال در هشت ماهه گذشته 2 هزار و 128 مورد طرح اشتغال ایجاد شده است و به جرات می‌توان گفت بیش از 90 درصد از طرح‌های اشتغال ما فعال هستند.
 
وی تاکید کرد: هر کارگاه تولیدی کوچک و بزرگی که فرزندان ایتام را تحت حمایت را در کارگاه خود به‌کارگیری کند می‌تواند از تسهیلات 50 میلیونی کمیته امداد بهره بگیرد و اگر تمایلی به استفاده از تسهیلات نداشته باشد، کمیته امداد مسئولیت پرداخت حق بیمه فرد به کار گرفته شده را تا دو سال عهده‌دار می‌شود.
 
انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۰:۴۰:۰۷

28 Dec 2019