۱
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۵
کد مطلب : ۴۳۴۲۴
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری تاکید کرد

حمایت جهاد کشاورزی از کشت‌های گلخانه‌ای/اشتغال‌زایی دستاورد تغییر الگوی کشت

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: به‌منظور صرفه‌جویی در مصرف آب و اشتغالزایی بخشنامه‌ای از سوی وزارتخانه صادر شده است که طی آن بر کشت در فضای گلخانه‌ای تاکید شده است.
حمایت جهاد کشاورزی از کشت‌های گلخانه‌ای/اشتغال‌زایی دستاورد تغییر الگوی کشت
به گزارش جهانبین نیوز؛ حمیدرضا دانش معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری امروز در جمع خبرنگاران از فعالیت 28 هکتار گلخانه در این استان خبر داد و اظهار کرد: در این گلخانه‌ها 3 هزار و 500 تن سبزی و صیفی، 300 تن توت‌فرنگی و 8 هزار و 500 گل شاخه بریده کشت می‌شود.
 
وی با بیان اینکه بر اساس پیش‌بینی‌های به‌عمل آمده قرار است تا پایان امسال 15 هکتار دیگر به فضای گلخانه‌ایی استان اضافه شود، ادامه داد: به‌منظور صرفه‌جویی در مصرف آب و اشتغالزایی بخشنامه‌ای از سوی وزارتخانه صادر شده است که طی آن بر کشت در فضای گلخانه‌ای تاکید شده است.
 
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری  اضافه کرد: هر هکتار گلخانه زمینه اشتغال 10 نفر را فراهم می‌سازد و تولید آن 10 برابر فضای باز بوده علاوه‌بر آن می‌توان مهم‌ترین ویژگی این نوع از کشت را آب مصرفی ان دانست که یک دهم آب مورد نیاز برای کشت در فضای باز است.
 
دانش افزود: در 144 هکتار از اراضی استان گوجه فرنگی و در 140 هکتار خیار کشت می‌شود که از هر کدام از این مزارع به طور جداگانه 4 هزار تن محصول برداشت می‌شود که این مقدار تولید معادل کشت در 40 هکتار فضای گلخانه‌ای است.
 
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری از ارائه تسهیلات برای کشت گلخانه‌ای خبر داد و یادآور شد: بیش از 190 میلیارد تومان برای کشت‌های گلخانه‌ای در چهارمحال و بختیاری در نظر گرفته شده است، همچنین صدور مجوز برای ایجاد گلخانه به راحتی انجام می‌شود.
 
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: در هر هکتار گلخانه حداقل 10 نفر نیرو مشغول به کار می‌شوند و تولیدات این مکان 10 برابر فضای باز بوده در حالی که آب مصرفی در آن 0.1 فضای باز است.
 
وی اضافه کرد: قبلا گلخانه باید در زمینی با حداقل 3 هزار مترمربع مساحت تاسیس می‌شد اما در طرح‌های جدید و با توجه به اهمیت این نوع از کشت برای هر متراژی برای کشت گلخانه‌ای مجوز داده می‌شود.
 
دانش با اشاره به بخشنامه جدید وزارتخانه جهاد کشاورزی بیان داشت: بر اساس این بخشنامه بسیاری از استعلام‌ها مثل برق، آب، امور اراضی و... برای ایجاد گلخانه حذف شده است، همچنین از هر متراژی از گلخانه که زیر پلاستیک باشد عوارض دریافت نمی‌شود.
 
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اهمیت توسعه گلخانه‌های کوچک‌مقیاس خاطرنشان کرد: این گلخانه‌ها را به راحتی می‌توان بر پشت بام یک خانه هم احداث کرد و برای احداث آن نیازی به تغییرکاربری نیست.
 
انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۶:۵۵:۱۸

27 Dec 2019