۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۳
کد مطلب : ۴۳۴۲۰

مجلس می‌روید، مردم را فراموش نکنید/ انتخابات فرصتی برای مطرح شدن نیست

مردم توقع دارند نمایندگانی که به مجلس می‌فرستند دغدغه درمان درد مردم را داشته باشند نه اینکه به دنبال کسب منافع شخصی بوده، استخدام آشنایان و فعالان در ستادهای انتخاباتی خود، فعالیت برای حزب و گروه‌شان و... را بر منافع و حقوق مردم‌شان ترجیح دهند.
مجلس می‌روید، مردم را فراموش نکنید/ انتخابات فرصتی برای مطرح شدن نیست
به گزارش جهانبین نیوز؛ این روزها با ثبت‌نام نامزدهای انتخاباتی برای حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی بازار بحث در خصوص نمایندگان پیشین و نامزدهای فعلی داغ است.

همه آن‌هایی که توان خود برای حضور در انتخابات را سنجیده و به این نتیجه رسیدند که می‌توانند با حضور در مجلس برای احقاق حقوق مردم شهر و دیارشان اقدام کنند به میدان آمده و برای این رقابت اعلام آمادگی کرده‌اند.
 
حال چشم همه آن‌هایی که برای حضور در گود انتخابات نام‌نویسی کردند به شورای نگهبان است تا ببینند در لیست تائیدی‌ها قرار می‌گیرند و یا... .
 
عده‌ای هم که خود را تائیدشده می‌پندارند به دنبال برنامه‌ریزی برای تبلیغات و بهتر دیده شدن و شاید کسب بیشترین آراء هستند، برخی نیز حضور در رقابت انتخابات را نه برای رای آوردن و نه برای نماینده مجلس شدن که برای شناخته شدن و معرفی خود به مردم برگزیده‌اند، این افراد با آنکه مطمئن هستند رای نخواهد آورد ثبت‌نام کرده و معتقدند نه‌تنها در این شرایط شناخته خواهند شد که پذیرش از سوی شورای نگهبان می‌تواند مُهر تائیدی برای آن‌ها باشد.
 
ثبت‌نام نامزدها مردم را نیز به تکاپو انداخته، به هر محفلی که پا بگذاریم غیرممکن است که از انتخابات صحبتی به میان نیاید، یکی از اهمیت انتخاب اصلح سخن می‌گوید و یکی به عدم پایبندی نامزدها به وعده‌هایشان و در انتها همه به این نتیجه می‌رسند که شرکت در انتخابات لازم و ضروری است.
 
اما از همه این صحبت‌ها که بگذریم باید ببینیم در طول ادوار گذشته، آیا نمایندگانی که به مجلس راه یافتند توانستند به وعده‌هایشان عمل کنند؟ و علت این خلف وعده‌ چه بوده؟ اگر یک نظرسنجی از مردم صورت بگیرید خواهیم دید که اکثر مردم بر این اعتقاد هستند که نمایندگانی که روزی با وعده‌های بزرگ به میدان رقابت پا گذاشتند، نتوانستند حتی 20 درصد از آن را محقق سازند، اما نباید از این موضوع غافل شد که برخی از نمایندگان مجلس اقدامات خوبی داشته و عدم تحقق برخی از وعده‌های آن‌ها را نباید به پای کم‌کاری‌شان گذاشت.
 
مردم توقع دارند نمایندگانی که به مجلس می‌فرستند دغدغه درمان درد مردم را داشته باشند نه اینکه به دنبال کسب منافع شخصی بوده، استخدام آشنایان و فعالان در ستادهای انتخاباتی خود، فعالیت برای حزب و گروه‌شان و... را بر منافع و حقوق مردم‌شان ترجیح دهند.
 
باید بگوییم همان اندازه که یک نماینده در قبال رای مردم مسئول است مردم نیز باید به این نکته توجه داشته باشند که رای آن‌ها سرنوشت یک کشور را تغییر می‌دهد و لازم است در انتخاب فرد اصلح فارغ از هرگونه تعصب و حمایت بی‌جا عمل شود.
 
بنابر آمار اعلام شده 224 نفر در چهارمحال و بختیاری برای حضور در بهارستان اعلام آمادگی کردند و در این بین اسم دو تن از نمایندگان دوره دهم نیز به چشم می‌خورد و دو نماینده دیگر این استان از حضور در انتخابات دوره یازدهم خودداری کرده و قرار است در آینده علت این عدم تمایل را برای مردم توضیح دهند.
 
از این استان چهار نفر به‌عنوان نماینده وارد مجلس خواهد شد که این چهار نفر باید در مقابل زیاده‌خواهی‌های سایر استان‌ها در بحث آب، در زمینه اشتغالزایی برای استانی با رتبه اول در بیکاری، محرومیت‌زدایی از روستاها، تامین راه‌های دسترسی، اقدامات عملی در زمینه گردشگری و بسیاری دیگر از مشکلات استان برنامه‌ریزی داشته باشند و اجازه ندهند آنگونه که در سال‌های گذشته حق مردم استان ضایع شده مجدد مشکلات بماند و هیچ حمایتی صورت نگیرد.

انتهای پیام/1026ج
 
 
 
 
 
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۳:۱۹:۰۴

27 Dec 2019