کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار چهارمحال و بختیاری:

مدیرانی که نتوانند یک درصد اعتبارات پژوهشی خودرا جذب کنند مرتکب تخلف شده‌اند

16 آذر 1398 ساعت 19:08

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: مدیرانی که نتوانند یک درصد اعتبارات پژوهشی خودرا جذب کنند مرتکب تخلف شده‌اند و اعتبارات پژوهشی دستگاه‌های اجرایی باید به صورت ویژه از سوی مدیران کل پیگیری و اجرایی شود.


به گزارش جهانبین‌نیوز؛ لیلا محمدیان معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار چهارمحال و بختیاری در نشست اعضای ستاد هفته پژوهش و فناوری گفت: مدیرانی که نتوانند یک درصد اعتبارات پژوهشی خودرا جذب کنند مرتکب تخلف شده‌اند و اعتبارات پژوهشی دستگاه‌های اجرایی باید به صورت ویژه از سوی مدیران کل پیگیری و اجرایی شود.

وی ادامه داد: سال گذشته در کارگروه آموزش و پژوهش چهارمحال و بختیاری مقرر شد یک درصد اعتبارات پژوهشی دستگاه‌های اجرایی استان تجمیع و برای طرح‌های مهم در راستای توسعه پایدار استان هزینه شود، بدنبال این موضوع متاسفانه دو دستگاه اجرایی در استان نتوانستند تا پایان سال مالی اعتبار مورد نظر را جذب کنند که به خزانه بازگشت داده شد.

محمدیان اضافه کرد: مدیران کل این دو دستگاه اجرایی در چهارمحال و بختیاری باید در خصوص چرایی جذب نشدن اعتبار پژوهشی توضیح لازم را ارائه دهند و در صورتی که دلیل قانع کننده‌ای در روند جذب نشدن اعتبار پژوهشی این دو دستگاه اجرایی وجود نداشته باشد با مدیران آن‌ها برخورد می‌شود.


معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار چهارمحال و بختیاری در ادامه تاکید کرد: در صورت اثبات سهل‌انگاری این مدیران کل در بودجه‌های تجمیعی پژوهشی سال جاری و سال‌های آینده دستگاه‌های اجرایی مورد نظر از این اعتبار محروم خواهند شد.

وی با بیان اینکه یک درصد اعتبار پژوهشی برخی دستگاه‌های اجرایی چهارمحال و بختیاری به قدری ناچیز است که کفاف تهیه یک مقاله علمی هم نمی‌دهد، افزود:‌ برنامه‌های هفته پژوهش و فناوری چهارمحال و بختیاری در سال‌جاری از طریق سه اجرا می‌شود.

محمدیان توضیح داد: این سه شامل کمیته «دانش‌آموزی»، «پژوهش و فناوری» و «نمایشگاه، پژوهش و فن‌بازار» است و برگزاری نمایشگاه فن‌بازار همزمان با هفته پژوهش و فناوری باعث ایده‌گیری کارآفرینان خواهد شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: بومی‌سازی پژوهش‌ها و تحقیق‌های فناورانه به خصوص در حوزه دانش‌آموزی بایستی بیشتر مورد توجه مسئولان مرتبط استان قرار گیرد، توجه به دانش‌آموزان و دانشجویان در فرآیندهای پژوهش و فنآوری از اهمیت ویژه‌ای برای طرح‌های مرتبط با توسعه پایدار استان برخوردار است.

وی در‌ پایان خاطر نشان کرد:‌ از قشرهای مختلف چهارمحال و بختیاری به ویژه دانش‌آموزان و دانشجویان برای بازدید از نمایشگاه فن‌بازار استان همزمان با هفته پژوهش و فناوری در دانشگاه شهرکرد دعوت می‌شود.

لازم به ذکر است شعار امسال هفته پژوهش و فنآوری با عنوان «پژوهش اثربخش، فنآوری ارزش‌آفرین و رونق تولید» مشخص شده است.

انتهای پیام/1029ج


کد مطلب: 43407

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/43407/مدیرانی-نتوانند-یک-درصد-اعتبارات-پژوهشی-خودرا-جذب-کنند-مرتکب-تخلف-شده-اند

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir