۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۴
کد مطلب : ۴۳۳۸۶
طراح ماهواره کیان 2:

ماهواره کیان2 تمام زیر سیستم های یک ماهواره کامل را دارد

طراح ماهواره کیان 2 گفت: ریز ماهواره کیان 2 در ابعاد یک قوطی مشابه است ولی تمام زیر سیستم های یک ماهواره کامل را دارد و به این صورت است که از ارتفاع چهارصد متری الی یک کیلومتری با استفاده از پهباد یا راکد های مدل رها سازی می شود و در هنگام ورود داده های جوی را با استفاده از سنسورها جمع آوری می کند.
ماهواره کیان2 تمام زیر سیستم های یک ماهواره کامل را دارد
علیرضا فروزنده نژاد نخبه علمی در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز ؛ اظهار کرد: ریز ماهواره کیان 2  طرحی است که به صورت تیمی انجام شده و اصلاحا" به آن چند سطح گفته می شود .

وی تصریح کرد: ریز ماهواره در ابعاد یک قوطی مشابه است ولی تمام زیر سیستم های یک ماهواره کامل را دارد و به این صورت است که از ارتفاع چهارصد متری الی یک کیلومتری با استفاده از پهباد یا راکد های مدل رها سازی می شود و در هنگام ورود داده های جوی را با استفاده از سنسورها جمع آوری می کند .

وی ادامه داد : این ماهواره  از سطح زمین عکس برداری می کند و به صورت لحظه ای به زمین مخابره می شود .

فروزنده نژاد از کاربردهای این ماهواره گفت و افزود:   هواشناسی، عکس برداری و نقشه برداری از سطح زمین، ارتباط رادیویی موقت بین دو نقطه که از نظر فیزیکی بهم دسترسی ندارند از کاربردهای ماهواره کیان 2 است .

وی عنوان کرد: این طرح را در چند مسابقه شرکت داده و در دو دوره ملی رتبه اول  و دوره بین المللی رتبه دوم را از آن خود کرده است.

فروزنده نژاد با اذعان بر اینکه این ماهواره با تلاش های دانشجویان ساخته شده  است گفت: متاسفانه مسئولین هیچ گونه حمایتی در این راستا از ما نکرده اند.

فروزنده نژاد با اذعان بر اینکه طرح ماهواره کیان 2  را تا الان در جشنواره های مختلفی ارائه داده ام  اظهار کرد: جشنواره حرکت و جشنواره ملی حرکت  این طرح  ارائه شده است ولی متاسفانه بر خلاف قول هایی که به ما داده شد هیچ گونه حمایتی از ما نشد .

وی با تاکید براینکه چنانچه از سوی مسئولین از ما حمایت می شد می توانستیم در ارتباطات بالاتر رها سازی را انجام دهیم گفت:  از صفر تا صد این طرح با هزینه های دانشجویی ساخته شد و هیچ گونه حمایت مالی از سوی مسئولین صورت نگرفت.

فروزنده نژاد از مشکلات پیش روی یک نخبه گفت و ادامه داد: به خاطر شرایط اقتصادی موجود خیلی از شرکت ها و سرمایه گذارها الان میل چندانی به سرمایه گذاری برای این طرح ها  ندارند و بیشتر  به دنبال درآمد های بالا  با کسب و کار هستند و متاسفانه به دنبال راهکار جدید نمی روند .

وی تعریف خود را از نخبه اینگونه بیان کرد: نخبه کسی است که با تلاش ، کوشش و پشتکار  خود بدون آنکه حمایتی از آن بشود  ایده ای را به مرحله اجرا برساند.

فروزنده نژاد در پایان اظهار کرد: کمتر کسی پیدا می شود که از طرح های ریسک پذیر حمایت کند و چنانچه دولت با وام های بلاعوض این طرح ها را به اجرا در می آوردند قطعا" وضعیت خوبی در کشور شکل می گرفت.

انتهای پیام/1020ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۵:۰۴:۱۰

28 Dec 2019