کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معاون امور مجلس و ارتباطات اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی:

دانشگاه آزاد اسلامی ظرفیت عظیم اجتماعی، فرهنگی و علمی در آموزش عالی کشور است

12 آذر 1398 ساعت 14:58

معاون امور مجلس و ارتباطات اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی گفت:دانشگاه آزاد اسلامی یک ظرفیت عظیم اجتماعی، فرهنگی و علمی در آموزش عالی کشور محسوب می‌شود، دانشگاه آزاد اسلامی در تلاش است در راستای بیانیه گام دوم انقلاب و اجرای سند اسلامی شدن دانشگاه گام بردارد


به گزارش جهانبین‌نیوز پیش‌ازظهر امروز  احمد حیدری، معاون امور مجلس و ارتباطات اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی در مراسم تودیع و معارفه رئیس جدید دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان شهرکرد گفت: این استان جز استان‌های نمونه کشور با مردمی سلحشور و پایبند به نظام جمهوری اسلامی ایران است.

وی ادامه داد: مردم چهارمحال و بختیاری همواره در تمامی صحنه‌های نظام جمهوری اسلامی ایران هستند ‌و دین خود را به انقلاب ادا می‌کنند.

حیدری توضیح داد: امروزه آزادیخواهان وتمامی افرادی که دغدغه دین دارند در یک جبهه قرار دارند و الگوی تمامی آن‌ها کشور ایران است، امام راحل(ره) زمامدار این جبهه بود و پس از رحلت ایشان مقام معظو رهبری این جبهه را با بصیرت، درایت، شجاعت و... راه‌بری و هدایت می‌کنند.

وی با بیان اینکه کشور ایران به عنوان یک کشور مسلمان مورد هجمه مستکبران قرار دارد: افزود: کینه دشمنان به این جهت است که انقلاب اسلامی با قدرت در مسیر خود حرکت می‌کند و وظیفه جامعه دانشگاهیان در این خصوص سنگین است.

احمد حیدری درادامه اظهار کرد: وظیفه دانشگاهیان در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب و حرکت روبه‌جلو  انقلاب بسیار سنگین است، و درطول این چندسال انقلاب مقالات،پژوهش‌ها و کارهای علمی بسیار انجام شده و این امر همواره از اهمیت بالایی برخوردار است.

معاون امور مجلس و ارتباطات اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: عنوان کرد: کشور ایران دارای ظرفیت‌های خدادادی است و دانشگاه‌ها بایستی در بهره‌وری این پتانسیل و رفع نیازهای کشورگام بردارند، دانشگاه تراز انقلاب اسلامی باید ویژگی‌های انقلابی و اسلامی بودن را همزمان داشته باشد و تحقیقات علمی و پژوهش‌‌ها در جهت رفع نیاز‌های کشور باشد.

وی در ادامه اعلام کرد: دانشگاه آزاد اسلامی در حدود ۳۸ درصد آموزش دانشگاهی کشور را در حدود ۲۰ میلیون متر مربع فضای آموزشی در اختیار دارد و در حال حاضر یک میلیون و ۲۰۰ هزار دانشجو با حدود ۲۴ هزار هیات علمی تمام وقت در این فضای آموزشی مشغول هستند.

حیدری با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی یک ظرفیت عظیم اجتماعی، فرهنگی و علمی در آموزش عالی کشور محسوب می‌شود، گفت: در طول ۴۰ سال انقلاب اسلامی ایران دانشگاه آزاد اسلامی خدمات مهمی را ارائه و در اختیار مردم قرار داده است.  

معاون امور مجلس و ارتباطات اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: عنوان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی در تلاش است در راستای بیانیه گام دوم انقلاب و اجرای سند اسلامی شدن دانشگاه گام بردارد، هدف این دانشگاه آزاد اسلامی رفتن به سمت دانشگاه‌های نسل سوم و چهارم و مهارت آفرین است.

وی اضافه کرد: دانشگاه نسل سوم و چهارم در خدمت تولید علم به ثروت است و دانشگاه آزاد اسلامی از ایده جوانان برای تولید به محصول حمایت می‌کند.

حیدری بااشاره به ایجاد فراصندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیری توضیح داد: این فراصندوق به منظور حمایت از ایده‌های علمی مخترعان، پژوهشگران، دانشجویان و دانشگاهیان تشکیل شده است.

وی اضافه کرد: فراصندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر با سرمایه اولیه ۶۵۰ میلیارد تومان تشکیل شده است، این صندوق ریسک حمایت از طرح‌ها و ایده‌ها و اختراعات علمی دانشجویان و دانشگاهیان را برعهده دارد و متشکل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ستاد اجرایی فرمان امام، دانشگاه آزاد اسلامی، بنیاد مستضعفان، آستان قدس رضوی، همراه اول و کمیته امداد است.

حیدری در پایان خاطرنشان کرد: فراصندوق با هدف شتابدهی سرمایه‌گذاری خطرپذیر کسب و کارهای نو راه اندازی شد و یک حرکت مطلوب در حوزه حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و مخترعان است و اگر در این فراصندوق، مخترعان و پژوهشگران سود کردند، سود برای خودشان باشد و اگر در راه ثبت و اجرایی شدن اختراع خود ضرر کردند، فراصندوق این ضرر را بپذیرید.

انتهای پیام/ج1029


کد مطلب: 43377

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/43377/دانشگاه-آزاد-اسلامی-ظرفیت-عظیم-اجتماعی-فرهنگی-علمی-آموزش-عالی-کشور

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir