۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۴
کد مطلب : ۴۳۳۷۲
جهانبین نیوز گزارش می دهد/

بی خیالی وزارت ورزش و جوانان در قبال بزرگترین سالن دو و میدانی کشور

درحالی که انتظار می رفت با بهره برداری از پیست دو و میدانی شهدای ورزشکار بروجن شاهد برگزاری رقابت های کشور و اردوهای تیم ملی در این مجموعه سرپوشیده باشیم امّا بر اثر بی تدبیری، ظرفیت های این زیرساخت بزرگ ورزشی بلااستفاده باقی مانده است.
بی خیالی وزارت ورزش و جوانان در قبال بزرگترین سالن دو و میدانی کشور
به گزارش جهانبین نیوز، پیست دو و میدانی شهدای ورزشکار بروجن با 10 هزار مترمربع فضای سرپوشیده در زمینی به مساحت سه و نیم هکتار واقع در ضلع شمالی شهر احداث و توسط وزیر ورزش و جوانان در سال 96 به بهره برداری رسید.



برای ساخت این سازه بزرگ با ترکیبی از فلز و بتن و کف تمام تارتان مجهز به رختکن های ویژه، سونا و جکوزی، جایگاه 1200 نفری تماشاگر و...، 160 میلیارد ریال هزینه شد تا بتواند بخشی از زیرساخت های مورد نیاز ورزش دو و میدانی کشور را تأمین کند.

اکنون و با گذشت 2 سال از افتتاح بزرگترین سالن دو و میدانی سرپرشیده کشور نه تنها این سالن زمینه ساز ارتقاء ورزش دو و میدانی در کشور و استان چهارمحال و بختیاری نشده، بلکه عدم نظارت کافی در تحویل از پیمانکار و ناتوانی در نگهداری این مجموعه، این سالن را بلااستفاده باقی نگه داشته است.



ناهموار بودن تارتان کف، تاریک بودن لاین 60 متر، نامناسب بودن خاک چاله و تخت پرش، تخریب چاه های ارت، عدم تست مشعل و سیستم اعلام حریق، افتادگی درب های ورودی، تهویه نامناسب سرویس های بهداشتی، عدم کارایی سونا و جکوزی، ورود آب باران به داخل سالن و... تنها بخشی از ایرادهای فنی وارده به پروژه ای است که تا پیش از این حمید کریمی مدیرکل ورزش و جوانان استان از رعایت تمام استانداردهای بین المللی در ساخت آن خبر داده بود. (خبرگزاری مهر، 14 بهمن 97)
 
هرگونه کم توجهی به این پیست، خیانتی بزرگ در حق ورزش استان و شهرستان بروجن خواهد بود
 
قهرمان دو و میدانی آسیا در گفت و گو با خبرنگار جهانبین نیوز، با اظهار تأسف از وضعیت پیش آمده برای سالن دو و میدانی شهدای ورزشکار بروجن، گفت: برخی از بی عُرضگی مسئولین استان و شهرستان سواستفاده و با اهدافی سیاسی و نامعلوم این سالن را تحویل گرفته و افتتاح کردند.
 
محمد ارزنده با بیان اینکه تا رفع نواقص موجود نباید سالن تحویل اداره کل ورزش و جوانان می شد، افزود: استفاده از مواد بی کیفیت در کف پوش، پستی و بلندی های پیست تارتان، عدم روشنایی کافی و نبود تجهیزات ورزشی از قبیل موانع، ماسه استاندارد، دستگاه های بدنسازی، تُشک پرش ارتفاع و پرش با نیزه و...  مانع از حضور ملی پوشان و برگزاری رقابت های کشوری در این سالن شده است.
 
وی اضافه کرد: به رغم استفاده از سازه فضایی و پوشش سقفی یکپارچه، وجود منافذ متعدد این سالن را تبدیل به چال کبوتر کرده که متأسفانه در جای جای کف پوش فضله پرندگان مشهود و باعث تخریب تارتان شده است.



رکورددار پرش طول ایران با طرح این سوال که چرا وقتی این سالن ظرفیت تربیت ورزشکاران ملی را دارد، در مدیریت و نگهداری آن تعلل می شود؟ افزود: هرگونه کوتاهی و کم توجهی در رسیدگی به این مجموعه، خیانتی بزرگ در حق ورزش استان و شهرستان بروجن است.
 
از ظرفیت قهرمانان و مدال آوران ملی در توسعه ورزش استان استفاده نمی شود
 
قهرمان دوچرخه سواری آسیا و جهان در گفت و گو با خبرنگار جهانبین نیوز، گفت: مدیریت و نگهداری سالن دو و میدانی شهدای ورزشکار بروجن به لحاظ وسعت زیاد، نیازمند تعریف چارت اداری، بکارگیری نیروی انسانی متخصص و تخصیص اعتبارات دولتی است.

علیرضا احمدی که مدتی به صورت داوطلبانه مدیریت این مجموعه ورزشی را برعهده داشته، افزود: اِعمال ماده 88 و تحویل به بخش خصوصی کمکی به فعال شدن این زیرساخت ورزشی در شهر بروجن نخواهد کرد.



مدیر تیم های ملی دوچرخه سواری کشور با بیان اینکه قهرمانانی که باعث احداث این سالن ورزشی شدند اکنون بیکار و از میادین جدا شده اند، اضافه کرد: جای تأسف دارد که در مجموعه ورزش و جوانان از ظرفیت مدال اوران در توسعه و رونق ورزش استان استفاده نمی شود.
 
بخش دولتی چاره ای جز مدیریت و نگهداری سالن دو و میدانی بروجن ندارد
 
فرماندار شهرستان بروجن در گفت و گو با خبرنگار جهانبین نیوز، گفت: مدیریت و نگهداری این مجموعه به صورت هیئت امنایی و واگذاری به بخص خصوصی امکان پذیر نبوده و نیازمند حمایت ویژه بخش دولتی است.
 
مسعود ملکی با بیان اینکه حفاظت و نگهداری از این مجموعه نیازمند صرف بیش از 160 میلیون ریال هزینه به صورت ماهیانه است، افزود: اعتبارات ورزشی شهرستان بروجن پاسخگوی این نیاز نیست.
 
وی با ابراز گلایه از کوتاهی های صورت گرفته در احداث و عدم اهتمام در رفع نواقص موجود، اضافه کرد: هرگونه تعلل در نگهداری و رونق سالن، زمینه را برای تخریب و وارد آمدن خسارت به این زیرساخت مهم ورزش کشور فراهم خواهد کرد.



به گزارش جهانبین نیوز، مردادماه 91 و با راهیابی محمد ارزنده، روح الله عسکری و سجاد مرادی به عنوان نمایندگان جمهوری اسلامی ایران به بازی های المپیک تابستانی 2012 لندن، شهر بروجن المپیکی ترین شهر جهان لقب گرفت و اکنون می طلبد مسئولین با مدیریت صحیح، نگهداری از اماکن ورزشی و حمایت از قهرمانان ملی، زمینه را برای تربیت ورزشکاران، توسعه ورزش قهرمانی و افتخارآفرینی بیش از پیش جوانان بام ایران در عرصه های ملی و بین المللی فراهم کنند.
 
شهرستان بروجن با بیش از 37 زیرساخت ورزشی، بیشترین سرانه فضای ورزشی استان چهارمحال و بختیاری را با 81 سانتی متر به خود اختصاص داده است.
 
 
گزارش از محسن نادری
انتهای پیام/1030ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۵ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۹:۱۶:۴۸

26 Dec 2019