۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۸
کد مطلب : ۴۳۳۷۰
مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری:

حمایت بهزیستی از معلولان فعال در حوزه کسب و کار/ توانمندسازی افراد ضایعه نخاعی و سالمندان رویکرد اصلی توانبخشی است

مدیرکل بهزیستی چهرمحال و بختیاری گفت: اگر معلولی کسب و کار راه بیاندازد از سوی بهزیستی حمایت شده و کمک بلاعوض دریافت خواهد کرد و از ابتدای سال تاکنون 920 نفر برای دریافت تسهیلات مراجعه کرده و از این تعداد 800 نفر تسهیلات اشتغالزایی دریافت کرده‌اند.
حمایت بهزیستی از معلولان فعال در حوزه کسب و کار/ توانمندسازی افراد ضایعه نخاعی و سالمندان رویکرد اصلی توانبخشی است
به گزارش جهانبین نیوز؛ معصومه محمدی مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری در جمع خبرنگاران اظهار کرد:  32 هزار معلول در این استان تحت پوشش بهزیستی هستند و از این تعداد 16 هزار و 669 نفر مستمری‌بگیر بهزیستی می‌باشند.
 
وی از فعالیت 16 مرکز شبانه‌روزی توانبخشی در این استان خبر داد و پوشش خانوارمحوری را رویکرد اصلی مددجویان عنوان و افزود: معلولان حق زندگی در جامعه را دارند و باید نیازهای خود را مطالبه کنند.
 
محمدی با اشاره به اینکه 507 فرد با ضایعه نخاعی تحت پوشش بهزیستی است ادامه داد: مستمری معلولان در سال جاری 5/2 افزایش یافت و معلولان سه دهک پایین جامعه کمک‌هزینه معیشتی نیز دریافت می‌کنند.
 
مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری پیشگیری، توانبخشی و فعالیت در حوزه‌های اجتماعی را از مهم‌ترین فعالیت‌های سازمان بهزیستی عنوان و بیان داشت: در بحث پیشگیری، کاهش آسیب‌های اجتماعی و در بخش توانبخشی و اجتماعی، توانمندسازی رویکرد اساسی سازمان است.
 
محمدی از الزام دستگاه‌های دولتی برای اختصاص سه درصد از سهمیه خود به استخدام معلولان خاطرنشان کرد: بهزیستی در بحث پرداخت تسهیلات اشتغالزایی نیز ورود کرده و به هر کارآفرینی که پنج معلول را به‌کارگیری کند، به ازای هر نفر 50 میلیون تسهیلات با سود دو تا چهار درصد اعطا و خود سازمان بیمه افراد را تقبل می‌کند.
 
وی یادآور شد: اگر معلولی کسب و کار راه بیاندازد از سوی بهزیستی حمایت شده و کمک بلاعوض دریافت خواهد کرد و از ابتدای سال تاکنون 920 نفر برای دریافت تسهیلات مراجعه کرده و از این تعداد 800 نفر تسهیلات اشتغالزایی دریافت کرده‌اند.
 
محمدی با اشاره به تامین مسکن برای خانواده‌های دارای دو معلول یا بیشتر اضافه کرد: رویکرد ما در بهزیستی، تامین مسکن و اشتغالزایی بوده است، در همین راستا خانواده‌های با این شرایط در روستا 36 میلیون و در شهرها 60 میلیون تومان تسهیلات دریافت می‌کنند و این افراد باید زمین را خود تامین کنند اما بهزیستی در بحث اخذ مجوز پروانه ساخت و کمک کرده و انشعابات را رایگان در اختیار این افراد قرار خواهد داد.
 
مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری یادآور شد: همچنین پیگیریم تا برای افرادی که نمی‌توانند آورده زمین داشته باشند مشکل رفع شود و در این راستا قرار بر این است که راه و شهرسازی زمین در اختیار انجمن خیرین قرار دهد و این انجمن زمین را به خانواده‌ها بدهد.
 
وی متمرکز شدن پرداخت یارانه به مراکز توانبخشی را کار مهمی دانست که در چهارمحال و بختیاری هم به خوبی اجرا شده و ادامه داد: این استان در این زمینه به‌عنوان سه استان برتر معرفی شده است.
 
محمدی با بیان اینکه مباحث توانمندسازی افراد دارای ضایعه نخاعی و سالمندان رویکرد اصلی توانبخشی است گفت: کاشت حلزون یکی از روش‌ها برای کمک به افراد با مشکل شنوایی است و زیر 10 میلیون هزینه دارد، که بسته به نیاز خانواده‌ها، از 3 میلیون تا 6/5 میلیون به افرادی که باید این عمل را انجام دهند کمک می‌شود.
 
انتهای پیام/1026ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۵ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۹:۱۶:۴۴

26 Dec 2019