۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۱
کد مطلب : ۴۳۳۶۶
مخترع محفظه بار کامیون کمپرسی:

کاغذ بازی را حذف کنند ، ایران کشوری صنعتی می شود/مسئولین حمایتم نکنند سمت اختراع نمی روم

متاسفانه مسئولین ما نه تنها از نخبگان آن طور که باید حمایتی نمی کنند بلکه آن ها را دچار بروکراسی اداری کرده و گاها" دلسرد از ثبت یک ایده و نوآوری دیگر می کند.
کاغذ بازی را حذف کنند ، ایران کشوری صنعتی می شود/مسئولین حمایتم نکنند سمت اختراع نمی روم
محسن بهرامی یکی از مخترعین استان چهارمحال و بختیاری در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز ؛ اظهار کرد: اختراع من ساخت محفظه بار کامیون کمپروسی است.

وی با اشاره به اینکه این طرح نشات گرفته در کامیون های کمپرسی است بیان داشت: ما در ایران ثبت اختراع را انجام داده ایم  اما از طریق شرکت خصوصی آلمان برای قرارداد نامه زده شد ولی ما هدفمان تولید در ایران است.



متاسفانه در ایران هیچ گونه حمایتی نمی شوم

بهرامی با اشاره به اینکه متاسفانه در ایران هیچ گونه حمایتی نمی شوم گفت: این محفظه را در چند جای مختلف در ایران نشان داده ام اما متاسفانه حمایتی از من برای رساندن به مرحله تولید نشده است.

وی با تاکید بر اینکه برای این طرح در کشورهای اروپای چون آلمان درخواست عقد قرارداد شده است گفت: متاسفانه مشکلاتی که سر راه ما است اجازه پیشرفت را به ما نمی دهد.

بهرامی با اذعان بر اینکه  تا کنون حمایتی  برای اجرای این طرح نداشته ام گفت: پارک علم و فناوری از ما می خواهند در شرکت مستقر شویم و محصول را تولید کرده به فروش برسانیم بعد فاکتور فروش ببریم تا اجازه دهند در پارک  مستقر شویم.

وی افزود: اگر یک شخص مختنرع خودش آن هزینه ها را داشته باشه که بتواند محصول را تولید کند دیگر نیازی به شرکت دانش بنیان ندارد .

بهرامی یاد آور شد شرکت دانش بنیان اگر بخواهد ما را حمایت کند باید اجازه دهد  در پارک مستقر شده و محصول خود را تولید کنیم بعد از آن فاکتور فروش را ببریم .



مسئولین از ما نخبگان حمایت کنند تا در اشتغال زایی سهم داشته باشیم

وی با تاکید بر اینکه مسئولین باید ما را حمایت کنند تا بتوان اشتغال زایی صورت گیرد اظهار کرد: تا کنون هفت ثبت اختراع انجام داده ام اما متاسفانه هیچ گونه حمایتی از این طرح ها نشده است.

بهرامی با اشاره به اینکه در حال حاضر دانشجویان را تشویق به ایده پردازی و ثبت اختراع می کنند گفت: اگر این اطلاع رسانی در همه دانشگاه ها صورت گیرد اتفاق خوبی رقم خواهد خورد.

وی با اذعان بر اینکه تنها مشکل مخترعین  نبود حمایت های مالی است گفت:  متاسفانه همه کار را به عهده ایده پرداز می گذارند و تنها حدود 20 درصد از طریق پارک علم و فناوری و مراکز رشد حمایت صورت می گیرد.

بهرامی با تاکید بر اینکه کشور ما می تواند یک کشور صنعتی به شمار رود گفت: کشور ما در طول سال اختراع و نو آوری هایی که در صنعت اجرا می کند با کشور آلمان برابری کرده پس ما هم میتوانیم یک کشور صنعتی باشیم .

وی تاکید کرد: اگر ایده پردازها و نخبگان را حمایت کنند قطعا" ایران هم یک کشور صنعتی محسوب می شود که متاسفانه هیچ گونه حمایتی صورت نمی گیرد.

بهرامی با اشاره به اینکه اگر یک میلیارد تومان تسهیلات به من بدهند می توانم کارگاه خود را راه اندازی کنم گفت: با راه اندازی کارگاه چند نفر مشغول به کار می شوند و استان ما از رتبه یک بیکاری بیرون خواهد امد.

وی  افزود: وقتی  مسئولین میبینند من توانایی کار را دارم یگر این کاغذ بازی را از جلو راه ما بردارند که بتوانم کار  خود را انجام دهم.

بهرامی با تاکید بر اینکه تا کنون هشت اختراع انجام دادم ولی سخت می گیرند گفت: تا زمانی که از من حمایت نشود دیگر هیچ طرحی را اختراع نمی کنم.

وی در پایان خاطر نشان کرد: نخبه به شخصی اطلاق می شود که در یک زمینه  نواوری و هدفی را انجام می دهد که تا به الان در دنیا کسی  این کاررا انجام نداده است .
 
به گزارش جهانبین نیوز؛ وقتی  مسئولین می بینند شخصی توانایی انجام این کار ها را دارد و می تواند اشتغال زایی انجام دهد چرا  آن را حمایت نمی کنند.

مسئولین باید مشکلات را از سر راه نخبگان و ایده پردازها بردارند تا بتوانند ایده خود را به مرحله تولید برسانند، اجازه دهند حداقل در پارک های علم و فناوری مستقر شوند و اجازه ندهند کشورهای خارجی از آن ها حمایت کرده و جوانان و نخبگان ما را جذب کشور خودشان بکنند.

انتهای پیام/1020ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۵ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۹:۱۶:۳۶

26 Dec 2019