۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۱
کد مطلب : ۴۳۳۵۷
سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری:

منابع حاصل از اجرای طرح سهمیه‌بندی بنزین میان 18 میلیون خانوار توزیع می شود

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری گفت : طبق برآوردهای انجام شده 31 هزار میلیارد تومان منابع حاصل از اجرای طرح سهمیه‌بندی بنزین بوده و قرار است میان 18 میلیون خانوار توزیع شود که این منابع در جهت تامین معیشت و رفع مشکلات و بهبود توزیع درآمدی مردم نقش دارد.
منابع حاصل از اجرای طرح سهمیه‌بندی بنزین میان 18 میلیون خانوار توزیع می شود
به گزارش جهانبین نیوز؛ علی شهریارپور سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: حدود 422 پروژه تملک دارایی‌های سرمایه‌ای در استان برای واگذاری شناسایی شده که 321 پروژه واگذار شده است.

وی تصریح کرد: در مدت 5 سال گذشته قیمت بنزین در کشور ثابت بود در صورتی که بسیاری از کالاها افزایش قیمت داشتند، بنابراین اگر مصرف بنزین را واقعی‌تر و قیمت آن را متعادل کنیم، می‌توانیم مانده بنزین را صادر و منابع خوبی را برای کشور کسب کنیم.

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی  استان بیان کرد: طبق برآوردهای انجام شده 31 هزار میلیارد تومان منابع حاصل از اجرای طرح سهمیه‌بندی بنزین بوده و قرار است میان 18 میلیون خانوار توزیع شود که این منابع در جهت تامین معیشت و رفع مشکلات و بهبود توزیع درآمدی مردم نقش دارد.

وی بهبود توزیع درآمد در کشور، جلوگیری از قاچاق کالا، واقعی شدن ارقام بودجه و تاثیر آن بر خدمات‌رسانی و طرح‌های دولت، بهبود وضعیت معیشت مردم، کاهش آلودگی محیط زیست و افزایش بهره‌وری انرژی در کشور را از جمله منافع اجرای این طرح عنوان کرد.

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان با بیان اینکه استان در تدوین و انتشار اسناد مهم و توسعه‌ای موفق عمل کرده و جزء استان‌های پیشرو بوده است، تصریح کرد: تدوین برنامه آمایش سرزمینی استان و اسناد مربوط به آن، تدوین و انتشار سند اشتغال و سرمایه‌گذاری استان براساس برنامه ششم توسعه، تدوین سند توسعه اقتصادی و اشتغالزایی استان و اجرای این برنامه برای 375 روستای استان را از جمله برنامه‌های انجام شده این سازمان بیان کرد.

شهریارپور افزود: چهارمحال و بختیاری اولین استان کشور در آماده کردن سند توسعه اقتصادی و اشتغال بودکه منابع مالی مورد نیاز تامین شده است، همچنین برنامه توسعه شهرستانی تدوین شده و این امر می‌تواند بنای تمام فعالیت‌ها و توسعه هر شهرستان باشد.

وی در ادامه با اشاره به مشخص شدن حدود 30 طرح به عنوان طرح‌های اقتصاد مقاومتی استان، تصریح کرد: 16 طرح در سفر رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به استان با اعتبار مورد نیاز 3189 میلیارد تومان به این طرح‌ها افزوده شد که تاکنون برای اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی استان 688 میلیارد تومان و امسال 619 میلیارد تومان هزینه شده است.

شهریارپور ادامه داد: حدود 422 پروژه تملک دارایی‌های سرمایه‌ای در استان برای واگذاری شناسایی شده که 321 پروژه واگذار شده است.

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اضافه کرد: در حال حاضر 1513 پروژه نیمه تمام در استان وجود دارد که اعتبار مورد نیاز برای بهره‌برداری از آن‌ها 4 هزار میلیارد تومان است.

شهریارپور گفت: برای سال جاری 390 پروژه‌ای که پیشرفت فیزیکی بالای 70 درصد دارند در اولویت قرار دارند که اعتبار مورد نیاز برای آن‌ها حدودا 650 میلیارد تومان است.

وی تاکید کرد: نرخ بیکاری استان در تابستان امسال  به 13.9 درصد رسید که در میان استان‌های کشور رتبه هفتم را داراست.

شهریارپور بیان کرد: در تابستان امسال جمعیت فعال استان به 330 هزار و 620 نفر و جمعیت شاغل به 284 هزار و 663 نفر رسید، این در حالی است که 45 هزار و 956 نفر بیکار در استان وجود دارد.

وی افزایش نرخ رشد جمعیت در دهه ۶۰، رشد فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، ورود زنان به بازار کار و تلاش بازنشستگان برای اشتغال بعد از دوران بازنشستگی را از جمله عوامل افزایش نرخ بیکاری در استان عنوان کرد.

انتهای پیام ۱۰۲۹ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۵ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۹:۱۶:۲۶

26 Dec 2019