۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۷
کد مطلب : ۴۳۳۵۳
امام‌جمعه فارسان؛

نماينده انقلابي نبايد منافع شخصي و جناحي را مقدم بر مصالح نظام در نظر بگيرد

امام‌جمعه فارسان گفت: نماينده انقلابي چه در نطقش و چه در رأيي که مي‌دهد و چه در تصميمي که مي‌گيرد هرگز نبايد منافع شخصي و جناحي را مقدم بر مصالح نظام و مردم و اسلام در نظر بگيرد.
نماينده انقلابي نبايد منافع شخصي و جناحي را مقدم بر مصالح نظام در نظر بگيرد
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، حجت‌الاسلام محسن ملک پور در خطبه‌هاي نماز جمعه شهر فارسان به شهادت دو عنصر انقلابي و استکبارستيز و از چهره‌هاي ماندگار دوران معاصر اشاره داشت و گفت: دهم آذر شهادت سيد حسن مدرس و يازدهم آذر شهادت ميرزا کوچک خان جنگلي است که از مردان بزرگ استکبارستيز دوران معاصر ما هستند. شهيد مدرس توسط عمال رضاخان پليد به شهادت رسيد. / که اميدواريم مجلسيان ما اين‌گونه باشند که مشي و روش مدرس براي وکلاي ملت الگو باشد. نماينده مردم آن‌هم مردم انقلابي بايد شجاع و انقلابي باشد. دشمن‌شناس باشد. استکبارستيز باشد.

 وي افزود: نماينده‌اي که مرعوب باشد و از تهديدات رسانه‌ها و فشارهاي مخالفين بترسد و از مواضع حق و الهي‌اش عقب‌نشيني کند نمي‌تواند به وظيفه‌اش درست و به‌موقع عمل کند. البته همه نمي‌توانند مثل مدرس باشند؛ اما مجلسي‌ها بصيرت خودشان را بالا ببرند و از ترفندها و نقشه‌هاي دشمن مطلع باشند. بيشتر بشناسند.

وي بيان داشت: بعضي وقت‌ها مصوباتي را که مي‌بينيم خيلي ساده‌انديشانه است. هميشه به دشمن بدبين باشند. اهل‌معامله با دشمن نباشند. براي اعتلاي ارزش‌هاي اسلام و انقلاب قانون‌گذاري کنند. نماينده انقلابي چه در نطقش و چه در رأيي که مي‌دهد و چه در تصميمي که مي‌گيرد هرگز نبايد منافع شخصي و جناحي را مقدم بر مصالح نظام و مردم و اسلام در نظر بگيرد.

وي اظهار داشت: لابي‌گري‌هايي که انجام مي‌گيرد، سياسي گري‌هايي که مي‌کنند براي اين‌که در مسندشان باقي بمانند و حزب و جناح خودشان را تقويت کنند همه مخالف شأن نمايندگي و وکالت مردم است. نماينده مردم بايد خودش را وکيل مردم بداند. مردم رأي مي‌دهند و مي‌گويند تو وکيل هستي. او بايد نسبت به موکلين خودش عرق داشته باشد.

وي تصريح کرد: نمي‌تواند بگويد من وکيل شما هستم اما کارهاي من مربوط به شما نيست. شفافيت در موضع وکالت يکي از اصول اوليه است. شما کسي را وکيل مي‌کنيد که براي شما ماشين بخرد. برايش مشخص مي‌کنيد که چه بخرد. او نمي‌تواند بگويد من هر چه دلم خواست مي‌خرم. وکيل بايد در چارچوب کار را انجام دهد.

اما جمعه به ۱۰ آذر روز مجلس شوراي اسلامي و دهم آذر ۹۸، عمليات اجرايي انتخابات مجلس يازدهم، کليد مي‌خورد هم اشاره داشت و گفت: انتخابات مجلس يازدهم چند ويژگي خاص دارد که برخي از آن‌ها عبارت‌اند از: يک- انتخابات امسال به‌نوعي، جشن چهل‌سالگي انتخابات مجلس هم هست. دو- اين انتخابات، پس از صدور بيانيه گام دوم انقلاب اسلامي است که مشارکت فعال مردم، پيام‌هاي زيادي را براي جهانيان داشته و مي‏تواند تبديل به برگ زريني از مردم‌سالاري ديني شود. سه - با توجه به شرايطي که در مجلس دهم داشتيم که آن‌چنان‌که بايسته و شايسته است انتظارات مردمي را برآورده نکرد؛ اکنون و در مجلس آينده، تمام تلاش‌ها؛ بايد به سمت‌وسوي حاکميت يک مجلس انقلابي باشد که از آرمان‌ها و گفتمان انقلاب اسلامي و امامين انقلاب نمايندگي کند. مجلسي که آئينه انتظارات امام و امت انقلابي باشد. بدين‌جهت؛ اين مجلس، حکم سنگ بناي اول در گام دوم و چله دوم را دارد و از حساسيت مضاعفي برخوردار است.

وي به ناامني ‏هاي اخير در کشور هم اشاره داشت و بيان کرد: به بهانه افزايش قيمت بنزين به وجود آمد، صحنه‌هايي را به وجود آورد که حکايت از بُعد ديگري از جنگ‏هاي نوين دشمن برعليه ملت ما دارد. جنگي که هدف اصلي آن؛ فرسوده سازي اراده و تقويت احساس خستگي در بين مردم است. جنگي که سالياني چند است، جنگ نسل چهارم، نام‌گرفته است. نسل چهارم جنگ‌ها، آخرين نسل از نسل‌هاي جنگ هااست که با سه نسل قبلي خود تفاوت‌هاي زيادي دارد.

وي افزود: در حوادث ناامن سازي اخير در ايران اسلامي که در پي حوادث لبنان و عراق اتفاق افتاد، جلوه‌هايي از نسل چهارم جنگ‏ها مشاهده کرديم که که با لطف الهي و عنايات امام زمان عليه‌السلام و هدايت حکيمانه رهبر انقلاب و بصيرت مردم انقلابي ايران بار ديگر خنثي و دفع و رفع شد

وي تصريح کرد: سهميه‏بندي و افزايش قيمت بنزين، بله درست است تأکيد مي‌کنيم که يکي از راه‌هاي مهم و اصليِ تأمين منابع ملي است، ولي مي‌شد با اولويت‌سنجي دقيق‌تر و اقدام مدبرانه‏ي دولت موردتوجه قرار گيرد. درآمد دولت از محل افزايش قيمت بنزين در خوش‏بينانه‏ترين حالت و با فرض آنکه مصرف کاهش نيابد چيزي حدود ۴۰ هزار ميليارد تومان در سال باشد که البته بيژن زنگنه جمعه ۲۴ آبان در گفت‏وگو باخبر ۲۱ صداوسيما آن را ۳۱ هزار ميليارد تومان در سال دانست.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۵ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۹:۱۶:۲۲

26 Dec 2019