۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۷ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۲
کد مطلب : ۴۳۳۴۵
معاون توسعه پيشگيري و درمان اعتياد سازمان بهزيستي کشور:

آموزش در حوزه پيشگيري و درمان ايدز در سطح جامعه کمرنگ است

معاون توسعه پيشگيري و درمان سازمان بهزيستي کشور در آيين آغاز به کار نخستين مرکز جامع خدمات اجتماعي استان در روستاي چنار محمودي شهرستان لردگان گفت: سازمان بهزيستي به عنوان دستگاه متولي خدمات اجتماعي به آسيب‌ديدگان در ارائه خدمات مشاوره و حمايت‌هاي اجتماعي به اين قشر فعاليت مي‌کند.
آموزش در حوزه پيشگيري و درمان ايدز در سطح جامعه کمرنگ است

به گزارش  جهانبین نیوز؛ مجيد رضازاده معاون توسعه پيشگيري و درمان اعتياد سازمان بهزيستي کشور در سفر به چهارمحال و بختياري- شهرستان لردگان با تأکيد بر اينکه سازمان بهزيستي متولي سلامت اجتماعي در کشور است اظهار داشت: در حوزه بيماري ايدز در روستاي چنار محمودي شهرستان لردگان حمايت اجتماعي از مبتلايان و جامعه هدف بهزيستي و افراد در معرض خطر به عهده سازمان بهزيستي است.

وي اظهار کرد: در حوزه ايدز بايد در سه بخش اطلاع رساني، پيشگيري و مراقبت فعاليت انجام شود.

رضازاده تاکيد داشت: در حوزه آموزش در کشور در حوزه مقابله و پيشگيري و همچنين درمان بيماري ايدز جاي کار بسيار زياد است.

معاون توسعه پيشگيري و درمان سازمان بهزيستي کشور با تاکيد براينکه حمايت اجتماعي از مبتلايان برعهده دستگاه‌هاي اجتماعي، بهزيستي، وزارت رفاه و کميته امداد و دستگاه‌هاي حمايتي است، تصريح کرد: سازمان بهزيستي به عنوان دستگاه متولي خدمات اجتماعي به آسيب‌ديدگان در ارائه خدمات مشاوره و حمايت‌هاي اجتماعي به اين قشر فعاليت مي‌کند.

وي به راه‌اندازي کارزار رسانه‌اي براي پيشگيري و ارائه آموزش و فرهنگ‌سازي در حوزه پيشگيري از ايدز در کشور تاکيد کرد و گفت: بايد مسئله بيماري ايدز از يک مسئله امنيتي به يک مسئله اجتماعي تبديل شود تا بتوان در حوزه مبارزه و پيشگيري ايدز گام‌هاي موثر برداشت.

وي با اشاره به مصوبه اخير نهاد رياست جمهوري در خصوص حمايت از مبتلايان ويروس ايدز در روستاي چنار محمودي شهرستان لردگان، افزود: برقراري مستمري بيکاري مبتلايان و خريد تضميني محصولات کشاورزي از خواسته مردم  و مبتلايان است که تصويب شده است.

رضا زاده خاطرنشان کرد: پرداخت هزينه مستقيم و غير مستقيم اين بيماري به مبتلايان از سوي وزارت بهداشت،استقرار يک مرکز درماني و يک ون آمبولانس و حمايت رواني و مشاوره به جامعه هدف از مصوبات ديگر در راستاي حمايت است.

وي افزود: بيماري HIV قابل انتقال از فعاليت‌هاي اجتماعي و روزمره نيست و مبتلايان مي‌توانند به راحتي با افراد ارتباط اجتماعي برقرار کنند.
رضا زاده با تأکيد بر اينکه دارو، درمان و تشخيص بر عهده وزارت بهداشت و خدمات مشاوره اجتماعي بر عهده بهزيستي است افزود: فرهنگ سازي در حوزه پيشگيري از اين بيماري يک اولويت است.

رضا زاده ادامه داد: بيماري ايدز بيماري است که علامت ندارد و افرادي که ريسک بيماري دارند از جمله تزريق، رفتار پرخطر يا جراحي که نياز به تزريق خون داشته باشد بايد براي تست HIV مراجعه کنند.

انتهاي پيام/630 ل

 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۱:۵۱:۲۵

27 Dec 2019