کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرکل تعزیرات حکومتی چهارمحال و بختیاری:

افزایش قیمت ها بدون طی مراحل قانونی ممنوع است/عدم نصب برچسب قیمت، مهم‌ترین تخلف در چهارمحال و بختیاری

2 آذر 1398 ساعت 11:54

مدیرکل تعزیرات حکومتی چهارمحال و بختیاری عدم درج قیمت را مهم‌ترین تخلف در استان دانست و گفت: تخلف گران فروشی در جایگاه دوم قرار می‌گیرد و باید در این زمینه فرهنگ سازی لازم صورت گیرد.


محمدرضا عمرون مدیرکل تعزیرات حکومتی چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: تعزیرات حکومتی یک مرجع رسیدگی به تخلفات اقتصادی است و وظیفه بازرسی از واحدهای صنفی و غیرصنفی بر عهده مراجع نظارتی است.
 
وی ادامه داد: سازمان تعزیرات حکومتی بعد از اصلاح قیمت بنزین از بیست و پنجم آبان طرح پیشگیری و مقابله با گران‌فروشی و احتکار ویژه اجرای قانون هدفمندی یارانه را به مدت یک ماه آغاز کرد و طبق این طرح ما علاوه بر فعالیت های روزانه که با ظرفیت کامل درحال اجرا است در ساعات غیراداری هم از ساعت 16 تا 20 و ایام تعطیل از ساعت 10 تا 13 شعبه سیار در مرکز استان داریم و علاوه بر آن همکاران ما با بازرسین مراجع نظارتی در گشت‌های مشترک حضور دارند و از واحدهای صنفی و شرکت‌های حمل و نقل بازرسی می‌کنند.
 
عمرون افزود: از روز شنبه تاکنون گشت مشترک ما 39 بازرسی انجام داده و ماحصل آن تنظیم پنج فرم تخلف است، خوشبختانه مردم این استان و واحدهای صنفی در بحث اصلاح قیمت بنزین همراهی کردند و گزارشی از گران‌فروشی نداشتیم گرچه انتظار می‌رود مردم خرید خود را از فروشگاه‌های بزرگ انجام دهند و حتی‌المقدور از واحدهای خرید کنند که اتیکت قیمت دارند.
 
مدیرکل تعزیرات حکومتی چهارمحال و بختیاری یادآور شد: اصلاح قیمت بنزین براساس نظر کارشناسان صنعت، معدن و تجارت 6 تا 10 درصد بر روی قیمت‌ها تاثیر دارد و این افزایش باید براساس قانون و طی روال قانونی صورت گیرد.
 
وی با اشاره به اینکه قیمت سهمیه بنزین 50 ددرصد افزایش داشته و قیمت آزاد آن هم افزایش سه برابری داشته ادامه داد: این موضوع قطعا بر قیمت‌ها تاثیر خواهد داشت گفت: این افزایش قیمت بیشتر در بح حمل و نقل کالا خواهد بود این درحالی است که بیشتر حمل و نقلی که وجود دارد با گازوئیل است اما عده قلیلی هستند که سوءاستفاده کرده و قیمت را بالا می برند و بازرسین باید بیشتر نظارت خود را در این زمینه داشته باشند.
 
عمرون بیان داشت: عدم درج قیمت تخلف است و تکلیف واحدهای صنفی این است که اتیکت قیمت را نصب کنند و عدم نصب آن از سوی واحدها عف واحدهای نظارتی را می رساند، اما در این بین نباید از بحث آموزش و فرهنگ‌سازی غافل شد، این موضوع باید در بین مشتریان جا بیوفتد که از فروشگاه‌های با برچسب قیمت خرید کنند.
 
وی عدم درج قیمت را مهم‌ترین تخلف در استان دانست و بیان داشت: تخلف گران فروشی در جایگاه دوم قرار می‌گیرد و باید در این زمینه فرهنگ سازی لازم صورت گیرد.
 
مدیرکل تعزیرات حکومتی چهارمحال و بختیاری از مردم خواست درصورت مشاهده تخلف به شماره 124 ستاد خبری گزارش دهند و افزود: همچنین مردم می توانند به سامانه  tazirat135.ir مراجعه کرده و شکایت خود را ثبت کنند.
 
وی گفت: در این مدت فقط در بحث برخی از کرایه تاکسی‌های برون‌شهری تخلف داشتیم و علت آن هم نداشتن سهمیه بنزین بود و مشکل رفع شده است.


انتهای پیام/1026ج   
 
 


کد مطلب: 43304

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/43304/افزایش-قیمت-بدون-طی-مراحل-قانونی-ممنوع-عدم-نصب-برچسب-مهم-ترین-تخلف-چهارمحال-بختیاری

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir